TIEDOTE sähköpostiviesteistä

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion – foorumin lähettämät automaattiviestit saattavat päätyä sinne. Viestit tulevat osoitteesta cnc-tekniikka@cnc-tekniikka.com.

Johnford TC-35 Fanuc O-T tiedonsiirto ongelma

Aloittaja MoriSawa, 04.02.17 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MoriSawa

Osaisiko joku auttaa kyseisessä ongelmassa?

Sorvi on yhdistetty tietokoneeseen 25 pinnisellä sarjaliikennekaapelilla (molemmissa päissä 25 pinniset koiraspäät).

Tiedonsiirto ohjelmana on connectCNC, ja tämän ohjelmiston sivuilta olen ohjeiden mukaan muuttanut parametrit ja tehnyt piuhan.

Kuitenkaan tieto ei näytä liikkuvan sorvista kun laittaa ohjeen mukaan siirtämään suuntaan tai toiseen. LSK vilkkuu näytön oikeassa alareunassa mutta tietokoneella ei mitään tapahdu....

Parametrit:

0002    00000001
0552    9  (2400 baundrate)

TV ON  0
ISO      1
I/O       0

Tietokoneen pää:

Baudrate   2400
Data bits   7
Stop bits   2
Parity   Even
Flow control   Xon/Xoff
Xon Char.   17
Xoff char.   19

Piuhan kytkentä:

CNC 25 pin                     PC 25 pin

2-----------------------------3
3-----------------------------2

4
I    (yhdessä)
5

(6
7----------------------------7
8
20)               (6,8,20 yhdessä)

Olen ottanut myös FIFO bufferin pois käytöstä.

Hannu

Vastaako tuo terminaalisoftan parametrit nyt varmasti tuon koneen tiedonsiirto parametreja.

Minä tarkistin omassa koneessa moneen kartaan että kaikki olisi oikein mutta arpomalla se oikea kuitenkin löytyi mm.  E <->N  ,7->8 .
PC n päässä voi aika helpolla puljata noiden asetusten kanssa.

Koita pistää kone lähettämään pc:lle jotain niin näkee helpommin tuleeko jotain vaikka roskaa.
Koneelle kun lähettää niin ei välttämättä näy mitään koska fanukki ei hyväksy vääriä merkkejä,  korkeintaan errori syttyy.

9 pinnisellä liitimellä nuo TxD ja RxD menee yksi yhteen pinnissä, 25 pinnisessä näköjään ristiin.
Tota ei kannata arpoa se on mentävä kerralla oikein muuten tulee törmäys ja portti särkyy.
Mittaamalla varmistettava esim mikä on lähettävä pinni kummassakin päässä eikä näitä saa kytkeä yhteen.