kitamura mycenter 0?

Aloittaja c.n.c, 05.11.16 - klo:16:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

c.n.c

aikaisemmin oli tuosta nakamura mycenter 0 hinnasta puhetta(useempi vuosi) ja nyt se kone tulee myyntiin :)
mikäs tuollaisen koneen käypä hinta olisi,tai mikä luetaan edulliseksi? ;)
kaveri soitti ihan yllättäen että vieläkö löytyy kiinnostusta konetta kohtaan ja nyt miettinyt mihin tuon sijoittaisi jos sais ostettua...

JuKa

Ei ole nakamurasta kokemuksia, mutta sen ikä varmaan vaikuttaa aika paljon hintaan ?
Mikä ikä ja paino ? Onko mycenter aina samanlainen vai onko siitä olemassa eri variaatioita, kuten esimerkiksi työkaluvaihtajalla tai ilman...

Ville Vaho

Jos kuitenkin kitamura?

Romusta en satasta maksais, hyvästä voi maksaa kaksikymmentä tonnia.

Kuvia? Sisältääkö työkalut, kiinnittimiä, pyöröpöytää...

Olen miettinyt isohkoa konepetiä, siihen seinät ja katto. Vaikka kodan tai puuvajan näköinen.. Tai miksei vaikka maakellari.
-vilderi

c.n.c

Joo kitamura,kiitos oikaisusta :)

Pyöröpöydästä mielikuva että voi olla. Kaikki silloiset työkalut ym mukaan mitä oli kun oon viimeks samassa hallissa ollu töissä,ainut vaan että konetta en ole käyttänyt mutta toimiva on.
joku läppäri mukana...
camiä en varmaan saa koneen mukana,mutta katselin että jossain vaiheessa tuli wincam(vuosi2013) koekäyttöön ja myyjä laittoi eri postiksella olevan ettei voida hyödyntää ilmaiseksi puuntyöstökoneessa.Niin siinä wincamissa on postiksena juurikin fanuc 0 joka on tuossa kitamurassa,onko kellään kokemusta että onko siihen ympätty joku toiminta aika,wincam tuli cd versiona? Mä en pääse  sitä tutkiii vastakuin kuukauden päästä :(
paljonkahan tuon koneen korkeus on?

alla samanlainen:
https://www.youtube.com/watch?v=rCStuGtQJ9o

Ville Vaho

Epäilen että se wincam toimii ihan ok, postarissa voi olla jotain kummaa, tuskin.

Eipä se wincam välttämättä aina niin kallis ole ostaakkaan, jos pärjää jonkun muun postalla eikä kaipaa kouluja tai tukea.

Itse ostin pari konetta ja wincamien postat kyseisille koneille niin ettei tarvittu kuin uusi nimi softan haltiaksi. (ja vähän rahaa)
Wincam on melko monipuolinen vaikka moni sitä hyljeksii. Jos joku asia nyppii, aina voi ottaa yhteyttä itse tekijään ja saada asian kuntoon... Eikä ikinä ole hyviä kehitysideoita hyljätty.
-vilderi

JuKa

Veikkaan, että tuollainen videossa näkyvä kone maksaisi 7-9k euroa.Jos ikä olisi plus 15vuotta...
Plus alvi...

c.n.c

tänään kävin katsomassa konetta,näytti hyvältä :) tulee laadukas koneruuvipuristin ja terien pitimiä sekä teriäkin(jyrsin tappeja,kierretyökaluja,otsajyrsintä...)
manuaalit  ym. kirjallisuudet löytyy...

ja hinta,kuulosti edulliseltakin... :)

Kremmen

Stadin Hacklabin Leadwellissa on juurikin sama Fanuc Series 0 ohjain ja me ollaan käytetty voittopuolisesti Fusion360:sta mallinnuksessa ja CAMituksessa. Se osaa suoraan postata Fanuc 0:lle.
Fusionin hyvä' puolihan on, että se on ilmainen harrastajille ja pienyrittäjille. Vaatii toki lisensoinnin ja mallit tallentuu pilveen, että ei sovi salaista tuotekehitystä tekeville :)

Me laitettiin vielä pieni teollisuus-PC reikänauhalukijan sarjalinjaan web-serveriksi niin, että työstöohjelmat voi lähettää omalta koneelta langattoman verkon läpi serverille joka siirtää ne ohjaimelle. Eipä tarvii pulata piuhojen kanssa, saatikka syöttää käsin ellei välttämättä halua.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kitamuramies

Tutun näköinen kone tuossa kuvassa. Itselläni on suunnilleen saman lainen vuosimalli 1997.
Olen miettinyt koneensiirtoa autotalliini, olisi siinä kätevästi lähellä, mutta kyllä myyntikin on yksi vaihtoehto.
kone toimii ja se on vähän käytetty vaikka ikää onkin kertynyt.
Tuo JuKa:n hintahaarukka 7000-9000 lienee aika osuva.

c.n.c

onks tuo fusion miten helppo ohjelma?oliks tuo inventor ohjelman kaltainen? sillä jonkun verran piirrellyt ni olis tuttu..

pave

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 09.11.16 - klo:10:09
Stadin Hacklabin Leadwellissa on juurikin sama Fanuc Series 0 ohjain ja me ollaan käytetty voittopuolisesti Fusion360:sta mallinnuksessa ja CAMituksessa. Se osaa suoraan postata Fanuc 0:lle.
Fusionin hyvä' puolihan on, että se on ilmainen harrastajille ja pienyrittäjille. Vaatii toki lisensoinnin ja mallit tallentuu pilveen, että ei sovi salaista tuotekehitystä tekeville :)

On mahdollista tallentaa projekti omalle pc:lle ja myös työskennellä offline:
https://knowledge.autodesk.com/support/fusion-360/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/How-to-make-a-local-archive-back-up-file-in-Fusion-360.html

Kremmen

Kiitti vinkistä, täytyypä tutustua. Toisaalta tosta pilvitallennuksesta on ollut silleen hyötyä, että raskaammat väännöt tulee usein tehtyä kotona missä mulla on järeä pöytäkone jolla homma käy napakasti. Sitten labilla saa läppärillä saman projektin auki jos kumminkin tarvii vielä hienosäätää. Eikä tarvitse muistaa kopioida projektia mihinkään kun se on pilvessä.

Mutta monelle varmasti hyödyllinen mahdollisuus ja mullekin ehkä tulossa pari projektia joita ei niin mielellään laittaisi kaikkien nähtäväksi.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

pave

Juu, itse tuossa aikaisemmin ihmettelin, kun koodin luominen kellarissa koneen vieressä kesti tajuttoman kauan, toisin kun huoneistossa wlan antennin lähellä. No joku neuvoi: Laita offline-tila päälle, jos on hidas yhteys. Tyhmä minä.

c.n.c

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 09.11.16 - klo:10:09

Me laitettiin vielä pieni teollisuus-PC reikänauhalukijan sarjalinjaan web-serveriksi niin, että työstöohjelmat voi lähettää omalta koneelta langattoman verkon läpi serverille joka siirtää ne ohjaimelle. Eipä tarvii pulata piuhojen kanssa, saatikka syöttää käsin ellei välttämättä halua.

onks tuo oikeesti ilmainen? missä kohdin tuo on sivuilla? kai mä oon harrastaja :)

pave