TIEDOTE sähköpostiviesteistä

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion – foorumin lähettämät automaattiviestit saattavat päätyä sinne. Viestit tulevat osoitteesta cnc-tekniikka@cnc-tekniikka.com.

Mach3 error

Aloittaja Kai, 14.06.13 - klo:17:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

Asensin mach3:sta heitti tollasen herjan.http://screencast.com/t/MXEdD7HfZ
Mikä meni väärin
Kai

mpr

Otit ruksin pois parallelport driver kohdasta, kokeile jättää se paikalleen.

olli henttonen

Veikkaan että viallinen asennustiedosto, koska ilmoitti sen ensimmäisessä herjassa.
Lataa  asennuslevy (tiedosto) uudelleen ja asenna uusiksi.
dyykkari

Kai

Latasin ja asensin uuden,nyt se on tämän näköinen.http://screencast.com/t/LbesPPeHr2UO
Näyttääkö normaalilta, ja mikä toi herja on tosta rivista.
Mikä se CSlab säätöikkuna on?
Kai

olli henttonen

Ei saisi tulla tuollaista herjaa käynnistäessä
Mikä käyttöjärjestemä sinulla on?
Onko käyttiksen päivitykset päivitetty?
dyykkari

Toni

Pari tietokonetta tullu vastaan joissa XP sp1 niin ei meinannu uusin Mach3 asentua.
Tuon linkin alimmainen versio Mach3versionR2.63 on parhaiten toiminut.

ftp://machsupport.com/Mach/

Kai

Tää rupee menee törkeesti yli mun hilseen,kun alla oleva viesti on yksi niistä monista,joita toi mach3:sen kaveri  on mulle lähettäny.
Latasin ja asensin sen ohjelman heidän sivustolta,sitten se ei toimi, ja mulle rupee tulee sellasii ohjeita etten tajuu enää mitää,, mitä tää sekoilu on?
ALLA OLEVA ON YKSI OHJE MULLE

Where do you have Mach3 installed to?  The license needs to go into whatever directory Mach3.exe is in (the default location is C:\Mach3, but your Mach3 directory is empty aside from the license file that you copied there) - you can find that out by looking at the properties of your shortcut if you do not know...

The license file is encrypted, so it cannot (and should not) be opened - Mach3 will locate it and use it properly as long as it is put into the correct location...

Thanks,

Toni

Niin tuo artsoftin kaveri koittaa kertoa että Mach3:sen lisenssitiedosto (muistaakseni Mach1Lic.dat) pitää kopioida mach3 asennukansioon mikä on vakiona c:/Mach3/
Mutta kyllä mach3 pitää toimia demoversiona ilman tuota lisenssitiedostoa.
Koita asentaa noita vanhempia versioita mitä linkitin aiemmin. Jos ei mikään versio asennu niin sitten käyttöjärjestelmän asennus uudelleen esim. windows xp sp2.
Ja jos vieläkään toimi niin tietokone vaihtoon ja uusi yritys.

Kai

Moi,en mä nyt rupee Windows 7 koneeseen mitään XP versiota laittamaan.
Mulla on 64bittinen rauta ja seven,eikö noi mach3:set sitten toimi muuten kuin XP koneessa 32 bittisenä
Kai

olli henttonen

Näinhän siellä lukee, että varmuudella toimii vain XP käyttöjärjestelmässä.
EDIT:
Kannattaa kokeilla ajaa sitä Mach3 ohjelmaa XP yhteensopivassa moodissa, jos vaikka auttaisi.
Elikkä klikkaat käynnistyskuvaketta oikeanpuoleisella hiiren näppäimellä ja propeties (ominaisuudet ja ruksi kohtaan XP yhteensopiva.
Tuo virheilmoitus on muistaakseni sellainen että koittaa kirjoittaa sellaiselle muistialueelle mikä ei ole Win7:ssa sallittua.
Mutta Kysymys.
Onko sinulla se lisäpalikka, minkäkautta koitat ohjata mach3:sta?, koska sehän sanoo ettei ole käytössä. Jos taas ohjaat Mach3:sta printteriportin kautta se täytyy asentaa siihen ohjelmaan. Ja löytyykö koneeltasi printteriportti? aikas harvassa uudessa koneessa sellainen enään on ja silloin sille tarvitsee hommata lisäkortti jonkakautta päästään ohjaamaan Mac3:sta.
Mikä versio sinulla on se Win7?
Ainakin Win7 ULTIMA 64 versiossa tulee mukana wirtuaali XP jonka avulla olen testannut Mach3:sta ja toimi moitteettomasti.
dyykkari

Seppo K

Minulla on parissakin koneessa Mach3 ja molemmissa Win7 ja ilman ongelmia.

Talllilla läppäri kera SmoothStepperin ja lisenssoitu Mach - siis se kone joka ohjaa CNC-konetta.
Työhuoneessa ilman drivereista ja siis laillisestikin ilman lisenssiä pöytäkoneessa - siis se masiina jolla voin ajaa koeajot liikeradoista ennenkuin vien ne työkoneeseen.

Kummassakin asennettuna ihan aidossa Win7-ympäristössä, eikä mitään ongelmia   -- ainakaan toistaiseksi.
Seppo Köngäs

mpr

Win 7:kaa on 32 bittisenä ja 64 bittisenä versiona. On ohjelmia jotka pitää olla joko 32 tai 64 bittisiä koneen mukaan, eivät siis toimi ristiin. Oliskohan tämä ongelma myös machissa.
No niin olisi taas pitänyt tarkistaa asia ennenkuin mitään kirjoittelee machin sivuilla oli 32 ja 64 bittiset versiot

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: Kai - 16.06.13 - klo:14:05
Moi,en mä nyt rupee Windows 7 koneeseen mitään XP versiota laittamaan.
Mulla on 64bittinen rauta ja seven,eikö noi mach3:set sitten toimi muuten kuin XP koneessa 32 bittisenä
Kai

Kyllähän nc koneelle kannattaa pyhittää oma vanha kone ite olen ostanut aina noita vanhoja tietokoneita koska mach ei tartte mitään teho hirmua 5€ olen maksanut yleensä näistä vanhoista koneista ja siihen asentaa xp:n ja ei kytke edes sitä internettiin sisäiseen verkkoon vain niin saa suunnittelu koneelta siirrettyä g koodin tuolle mach koneelle tai siirtää sen usb tikulla. Näin kone pysyy ilman pöpöjä parhaiten kuosissa ja aina valmiina taistoon. ;D

YouTube

olli henttonen

Näin minäkin teen puuhapajalla, kerran asentaa ja saa toimimaan niin ei tule ongelmia. Ja kunnolla kannattaa harkita kannattaako edes päivittää toimivaa konetta ja ohjelmia uusimpiin ja ehompiin ominaisuuksiin. (yleensä ongelmiin). Kun siirryn uuteen käyttöjärjestelmään, koneeseen, pidän rinnalla sen vanhan toimivan ja luotettavan, kunnes kaikki taas pelittää.
Noiden monitoimikoneiden kanssa kun tuppaa aina tulemaan mukana väkisinkin kaikenlaista millä ei ole CNC:n kanssa mitään tekemistä. Työkoneet ja testikoneet sekä siviilikoneet erikseen on mottomme.
dyykkari

Ozz

Yksi juttu tuli mieleen mikä voi win7:ssa aiheuttaa sen että ohjelmat ei toimi/asennu oikein.
Paina sitä START pallukkaa ja kirjoita sille riville UAC ja sitten klikkaat sitä MUUTA KÄYTTÄJÄTILIEN VALVONNAN ASETUKSIA ja sitten vetelet sen liukupalkin täysin alas.

Tämän jälkeen se ei enään jatkuvasti kysele kaikesta "oletko varma? jne jne".

Toi UAC tosiaan aiheuttaa joidenkin ohjelmien toimimattomuuden mutta en nyt muista lukeutuiko MACH niihin mutta tee toi toimenpide jokatapauksessa.

EDIT: Niin ja asentele se mach järjestelmän valvojana