Myös korttimaksu toimii

Bridgeport vm.-80 modernisointi

Aloittaja Jonne, 20.09.07 - klo:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juvan

Hyvältä näyttää toi manuaaliohjaus on monessa hommassa tarpeen, onkos siinä edessä
BMW Turbon painekotelo?

Jonne


Juu on, kaverin M5 turbo-projektin ahtokotelo. Pitäisi ajaa siihen 3" reikä ahtoputkelle
nurkkaan kaksinkertaisessa  (X/Y&Z/Y) 45 asteen kulmassa...
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

JuKa

Martsiksen ansiosta minultakin löytyy tuollainen HID-kortti. Miten olet kytkenyt tuon "pulssipyörän", sehän ei muistaakseni pitänyt toimia kunnolla kun se on kytkettynä HID-kortille ? Oon tekemässä myös tuollaista ohjain lootaa ja miettinyt mitä nappuloita siihen laittaisi, onko kotelossasi 1 > 0.1 > 0.01 nappulaa/kytkintä jolla MPG:n ohjaus nopeutta saisi muutettua ?

Jussi

Jonne


Eipä toi pulssipyörä vielä toimi, tarkoitus käyttää se kakkos-LPT:n kautta.
Jimm's PC-Storesta saa tuota lisäprintteriporttia PCI-väylään 15 eurolla.
Toi mun tekemä loota vaikuttaa ihan toimivalta, mitä noi halvat kytkimet ja
potikat on ihan paskoja, ei taida kannattaa säästää noissa.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

Martzis

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 11.02.08 - klo:21:22
Martsiksen ansiosta minultakin löytyy tuollainen HID-kortti. Miten olet kytkenyt tuon "pulssipyörän", sehän ei muistaakseni pitänyt toimia kunnolla kun se on kytkettynä HID-kortille ?

Machin kanssa tuo enkooderi-input ei tosiaan toimi järkevästi. En ole vielä saanut aikaiseksi lähettää sille Artsoftin Art Fenertylle kyssäriä, että viitsisikö han puukottaa johonkin input pluginiinsa tuen enkooderi/differentiaalityyppiselle HID-inputille. Joystick plugin tukee vain absoluuttitietoa ja Griffin Powermate plugin tukee vain Powermatea (joka muuten kertoo olevansa absoluuttitietoa tuottava laite, mutta silti lähettää PC:lle differentiaalitietoa, aika jännää...).

Mä pistän mailia menemään tänään.

Jos joku ei oo selvillä mikä tämä HID-kortti on, niin tässä linkki:
http://martzis.wippiesblog.com/martzis-usb-hid-interface/

Martzis

#50
Lainaus käyttäjältä: Martzis - 12.02.08 - klo:08:16
Mä pistän mailia menemään tänään.

Art vastaili olevansa eläkkeellä eikä tee tällaisia hommia enää. Machin SDK:ssä on sourcet ShuttlePro joystickille. Noista modaamalla saisi varmaan kunnollisen enkooderituen. Kyselin Artilta myös josko SDK:sta puuttuvat PowerMate pluginin sorsat saisi jostain.

Koitin jo tota ShuttlePro pluginia kääntääkin, mutta tällä mun tuoreella Visual C++ Expressillä se ei oikein onnistu. Olisiko kellään VC++ 2003:sta asennettuna?

Spammaan vielä sen keygrabber softan tekijää, jos vaikka siihen sais muutoksia helpommin.

Hirveältä purkkaviritykseltä toi Mach vaikuttaa ylipäätään.

Updatea vielä: Sain Artilta Griffin pluginin sourcet. Näyttäs siltä että noista lienee kohtuu vaivalla modattavissa enkooderituki machille.
Update2: Laite tunnistuu jo...

Martzis

HID-kortin Mach3-plugin on vähän edennyt. Ekalla enkooderikanavalla voi nyt liikuttaa akseleita ja napeille 33-64 voi konfiguroida eri toimintoja. Softaa pitää laajentaa vielä niin, että se tunnistaa myös alkupään napit ja potikat. Myös enkooderien ja potikoiden konfigurointi on myös tekemättä. Jos joku haluaa tätä varhaista versiota kokeilla, niin pistäkää infoa.

JuKa

Mukava kuulla! Olen muutamana iltana ohjelmoinut nappuloita toimimaan tuon HID- kortin kanssa. Olen tehnyt Mach:n MPG-sivulle nappuloita ja niille OEM koodeilla toiminnot. Olen saanut tulevan käsikapulani potikat, nappulat ja kiertokytkimet toimimaan hienosti.

Huomenna pitäisi saada kotelo käsikapulaan ja taidan tilata myös MPG:n tuolta >www.cnc4pc.com
Laita ihmeessä oma Plugin:si tulemaan jos mahdollista.

Jussi

Martzis

Moro

Oli tarkoitus laittaa jo raakileversio ajurista jakoon, mutta sitten huomasin siinä vielä oleellisen puutteen. Mach plugin SDK:n mukana tulee kaksi muuta HID-rajapintaa käyttävää ajuria ja ne ovat olleet minun ajurini pohjana. Näyttää siltä, että kummassakin näissä ajurissa on USB HID eventtien lukeminen tehty niin, että vain osa saapuneista viesteitä tulee luettua ja osa menee hukkaan. Esim. minun Griffin PowerMate pyörän napin painalluksista Machin Griffin ajuri lukee vain osan. Tiedän kyllä suunnilleen kuinka homma korjataan, mutta voi mennä hetki ennen kuin ehdin opiskella tarkalleen kuinka se tehdään. Aikaa menee tuskin kumminkaan montaa päivää, jos vaan ehdin tällä viikolla asiaan paneutumaan.

Martzis

Nyt olisi testiversio ladattavissa:
http://martsola.com/Muhi.m3p


Machin ShuttlePro ajurin USB HID toteutus osoittautui lopulta ihan toimivaksi ja siitä muokaten sain oman ajurini toimimaan halutusti.

64 inputtia pitäisi toimia ja ne voi konffata pinnikohtaisesti. Enkoodereista toimii toistaiseksi vasta eka ja potikat ei toimi vielä.

Ne jotka tuntevat Machin paremmin voisivat kommentoida mitä signaaleita olisi toivottavaa saada noihin analogi ja digitaaliakseleille konffattavaksi. Ja jos digi-inputteihin on toivomuksia, niin niitäkin voi esittää.

PS. Kuvan teksteissä lyhyt alaviiva on oikeasti & ja välilyönti. E jaksanut enää tänään korjata:)

JuKa

Loistavaa Martzis! Jos saat toimimaan täydellisesti voidaan tehdä uudet kaupat :)
Latasin tuon muhi plugin:n asensin, ja sain toimimaan. Miksiköhän kuulu aina kaiuttimista piippaus kun painaa nappulaa ?

>Ne jotka tuntevat Machin paremmin voisivat kommentoida mitä signaaleita olisi toivottavaa saada noihin analogi ja digitaaliakseleille >konffattavaksi. Ja jos digi-inputteihin on toivomuksia, niin niitäkin voi esittää.

En tiedä onko mahdollista, mutta 185-190 OEM, 191-194 OEM ja 204-205 OEM "jutut olisi kiva saada toimimaan.
Onko kaikki OEM koodit mahdollista saada toimimaan Inputeista, vai ylipäänsä mitään ? En ole mikään bitti-tietäjä ;)

Jussi

Jonne


Mahtava plugin!

LainaaJa jos digi-inputteihin on toivomuksia, niin niitäkin voi esittää.

Jokaisen akselin erillinen ajo olisi kiva, tällä hetkellä itselläni käytössä
keygrabberin kautta.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

JuKa

Joo ne olis hyvä saada.
Pitäiskö Martzis tehdä uusi "Aihe" HID-kortillesi, on sitten myöhemmin kivempi lueskella kun tietää mistä otsikoista etsii... ?

Jussi

Martzis

Lainaa
Latasin tuon muhi plugin:n asensin, ja sain toimimaan. Miksiköhän kuulu aina kaiuttimista piippaus kun painaa nappulaa ?
Otin piipin pois. Ei ollut tarkoitus jättää koodiin mutta unohtui kun ei ollut itellä kajarit päällä eilen. Virhetilanteiden merkkiääni on edelleen mukana.

Lainaa
En tiedä onko mahdollista, mutta 185-190 OEM, 191-194 OEM ja 204-205 OEM "jutut olisi kiva saada toimimaan.
Onko kaikki OEM koodit mahdollista saada toimimaan Inputeista, vai ylipäänsä mitään ? En ole mikään bitti-tietäjä ;)
Päivitin pluginia. Kokeilepa toimiiko oikein jos OEM kenttään lyö numeron ja valitsee inputille toiminnoksi oem kentän (esim. OEM 1).

Lainaa
Jokaisen akselin erillinen ajo olisi kiva, tällä hetkellä itselläni käytössä
keygrabberin kautta.
Voisin tuon lisätä seuraavana

Lainaa
Pitäiskö Martzis tehdä uusi "Aihe" HID-kortillesi, on sitten myöhemmin kivempi lueskella kun tietää mistä otsikoista etsii... ?
Juu, voisin aloittaa uuden aiheen kortilleni ja antaa tämän ketjun jatkua enemmän otsikkonsa mukaisena :)

JuKa

Komeesti toimii OEM:t ,mutta onko niitä mahdollista saada lisää ? Jokaisen liikkeen ajo onnistuu myös noilla OEM koodeilla, ne löytyy kun klikkaa Screen4 ohjelmassa TAB-välilehden kohdalla suuntanuolien päällä kahdesti.

Kiitos!

Jussi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk