Myös korttimaksu toimii

Bridgeport vm.-80 modernisointi

Aloittaja Jonne, 20.09.07 - klo:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jonne


Pientä edistystä, sain hihnan tänään. Nyt sitten odotellaan servo-ohjainta...

Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

Terve

Mulla on s1 cnc, BOSS 5(ainakin oletan) ja vakaa aikomus muuttaa ohjaus MACH3:ksi, mutta ei oo minkäänlaisia piirikaavioita. Laiskana miehenä ajattelin antaa koneen omien muuntajakorttien olla paikallaan. Mistä sais kyseiset kaaviot, ja miten homma kannattaa hoitaa??
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

ant771

Lainaus käyttäjältä: anatoli - 08.12.07 - klo:23:40
Terve

Mulla on s1 cnc, BOSS 5(ainakin oletan) ja vakaa aikomus muuttaa ohjaus MACH3:ksi, mutta ei oo minkäänlaisia piirikaavioita. Laiskana miehenä ajattelin antaa koneen omien muuntajakorttien olla paikallaan. Mistä sais kyseiset kaaviot, ja miten homma kannattaa hoitaa??

Mulla on kytketty I/O-kortti tolla kytkiksellä: http://vectron.homelinux.net/ant771/kuvat/garage/bridgeport/kytkenta.png
Takamaz EX 15, Mazak QuickTurn 15N, Colchester Master 6,5", Strands s68, Unicum 8, Kitamura MyCenter 2, Versalaser VL-200, Esab Handy Tig 180 ac/dc, Stratasys Dimension SST 768

Jonne


Ja multa löytyy alkuperäiset kytkentäkaaviot, ainakin osa.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

Mun projektin tilanne on nyt seuraava: ohjauksesta vastaava tietokone on hommattu, ja siihen mach3:sen demo. Koneesta on poistettu reikänauhalukija ja kaikki johdotukset, joita kone ei tarvitse toimiakseen vanhalla ohjauksella. Olenko oikeilla jäljillä, kun kantavana ajatuksena on jättää koneen omat askelmoottoreiden ohjauskortit (SMD Y,X,Z ja ACC) ja ne askelmoottoreiden kondensaattorit paikalleen, muut pois? Aluksi olisi tarkoitus laittaa vain terän ohjaus uusiksi, mutta jos se onnistuu voisi sitä myös muutkin toiminnot kokeilla laittaa uusiks.
Jos teillä ois kuumia vinkkejä kytkennöistä, niitä voi pistää tonne syriant@paju.oulu.fi, en oo vielä löytäny muuta kuin joitain suttuisia kytkentäkaavioita jenkkipoikien sivuilta. ???
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

ant771

Lainaus käyttäjältä: anatoli - 10.12.07 - klo:02:12
Mun projektin tilanne on nyt seuraava: ohjauksesta vastaava tietokone on hommattu, ja siihen mach3:sen demo. Koneesta on poistettu reikänauhalukija ja kaikki johdotukset, joita kone ei tarvitse toimiakseen vanhalla ohjauksella. Olenko oikeilla jäljillä, kun kantavana ajatuksena on jättää koneen omat askelmoottoreiden ohjauskortit (SMD Y,X,Z ja ACC) ja ne askelmoottoreiden kondensaattorit paikalleen, muut pois? Aluksi olisi tarkoitus laittaa vain terän ohjaus uusiksi, mutta jos se onnistuu voisi sitä myös muutkin toiminnot kokeilla laittaa uusiks.
Jos teillä ois kuumia vinkkejä kytkennöistä, niitä voi pistää tonne syriant@paju.oulu.fi, en oo vielä löytäny muuta kuin joitain suttuisia kytkentäkaavioita jenkkipoikien sivuilta. ???

Kyllä. Mulla ja jonnella(ainakin aluksi) oli juuri noin. XDI-kortin ja muut siitä korttiräkistä voi ottaa veke ja tehoasteelle menevät piuhat on liittimessä K8. Nuo muut K-liittimet näät tosta mun kuvasta. Oletko minkälaista BOB / I/O-korttia ajattelut hankkia?
Takamaz EX 15, Mazak QuickTurn 15N, Colchester Master 6,5", Strands s68, Unicum 8, Kitamura MyCenter 2, Versalaser VL-200, Esab Handy Tig 180 ac/dc, Stratasys Dimension SST 768

anatoli

Miten siinä K8 liittimessä menee kytkentäjärjestys esim. jos katotaan XDI-kortilta pulssien kulkusuuntaan. samaa infoa kaipailisin myös muillekin liittimille, kuten K5 ja K6. En oo vielä miettiny sen tarkemmin I/0 korttia, mistä niitä saa, ja mikä on hintahaarukka. Mun kone on todellinen lowbudget-vehje, ohjaavan tietokoneenkin olen kasannut sukulaisten vanhoista koneenosista ;D
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

Jonne

Tossa kuvia mitkä selventää:





ant711 kertoo varmaan sulle noi johtojen merkitykset, en niitä tosta koneelta löytänyt.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

ISO KIITOS!!

Yritän saada joitain kuvia tänne myös omasta projektista
Tämä on kyllä aivan mahtava foorumi, oon löytäny vinkkejä moniin muihinki koneistukseen liittyviin ongelmiin täältä. ;D ;D
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

Jonne


K8-liittimen piuhat:

7,8,9 GND
1,2 A&B kanava X-akseli
5,6 A&B kanava Z-akseli
4,3 A&B kanava Y-akseli
10 GND?

Nuo moottorin ohjaus menee limittäisellä pulssilla
eli joudut laittamaan MaxCL-mode ruksin Mach3:sen asetuksiin.
Tuossa MaxCL-moodissa on vain yksi ongelma jos
haluat käyttää muita akseleita step/dir pulsseilla.
Mach toimii vain jommallakummalla asetuksella, ja
normaalisti servo/askelmoottori-ohjaimet toimivat
nimenomaan step/dir-systeemillä eikä tuolla limittäisellä pulssilla.

Teen juuri itseasiassa TTL-piireistä yksinkertaisen muuntimen
tuota ongelmaa varten. Mach3:sta voi käyttää normaalisti
step/dir-ohjauksella, mutta muuntimeni muuttaa nuo
limittäiseksi pulssiksi (quadrature) vain halutulle akselille.

Voin laittaa kytkennästä kuvan, mutta sitä ei ole testattu.
Pitäisi kyllä toimia.  ;D
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi


anatoli

Moro

Mitä nuo K5 ja K6 piuhat on, pitäis tietää varmaan siinä vaiheesa kun alan kytkeä BOB:ia
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

Jonne


Onko sulla se HillBillyn jenkeistä BOB-kortti käytössä?

Tossa noi näkyy:


Kaikista johdoista tulee tietokoneelle inputia.

40-johto +24V (varmista vielä, mutta pitäisi olla)
39-GND

SPINDLE INTERLOCK 40&204 menee rele 2:n läpi (6&7), JOS oikein muistan.
Tämä kertoo tietokoneelle että kara on käynnistetty.

EM-STOP
on just sitä mitä nimikin, kärjet aukeaa kun em-stop käytössä, JOS taaskaan muistan oikein.
Helppohan noi on testata.

Noita sun ei kylläkään tarvisi miettiä jos sulla on toi yllä mainittu BOB,
siinä on kaikki ohjeet kyllä mukana ja macrot MACH3:seen.


Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

Me aateltiin velipojan kans tehdä BOB ite, ainaki kokeilla. Alkais oleen kone siinä kunnossa että sinne sais jo alkaa laittaan tavaroita sisään
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

Jonne


Näin olen ymmärtänyt että K6:n piuhat pitää olla yhdessä että
kara lähtisi käyntiin. Mulla on jossain macrot Mach3:sta varten.
Itse pistin piuhat karankäynnistys kytkimestä uuteen järjestykseen
niin en tarvinut noita macroja sun muita ylimääriä. Tarkoitus olisi
että toi Mach3 laittaisi karan itse käyntiin kunhan jaksan laittaa
siihen releet välin.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk