Myös korttimaksu toimii

Ilmaiset piirilevyjen suunnittelusoftat?

Aloittaja ftec, 29.06.12 - klo:21:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ftec

Mitä softia löytyy ja mitä voisitte suositella win7:lle?

Sitten toinen ja kolmas kysymys: (Siitä on todella pitkä aika kun itse viimeksi tein piirilevyjä protoja varten ja silloin tein ne syövyttämällä.) Onko nykyään olemassa sellaisia ilmaisia softia pikkuprojekteihin, joka generoisi CNC konetta varten DXF:n levystä, jotta voisi ajaa pois ei-kuparoidut alueet ja unohtaa syövyttämisen -  ja onko siinä edes mitään järkeä? Ja vielä, onko tuollaista koneistamalla valmistamista varten olemassa jotakin spesifiä piirilevymatskua, yksipuolinen riittäisi?

Kiitti vastauksista!

/Risto

Kremmen

Mulla on tähän aina vakiovastaus: Diptrace (www.diptrace.com)
Ilmainen 300 padiin asti 2 signaalikerrosta (jännitetasoja ei kai ollut rajoitettu edes ilmaisversiossa), eikä ole ylärajaa levyn koolle.
Taisi täälläkin olla mainintaa softasta jolla saa gerberistä ajettua G-koodin jyrsintää varten.
Piirilevymatskua saa monesta paikasta, muistaakseni myös vaikka Partcosta.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

ftec

Loistavaa, kiitti Kremmen.

G-koodin saa tuolla Rhinocam Prollani jos vain saan piirilevysuunnittelusta generoitua ulos DXF:n.

/Risto

ftec

PS. Ja siinähän näyttää olevan File/Exportissa vaikka mitä formaatteja myös DXF, eiköhän tuolla selviä aika pitkälle, todella loistavaa :)

/Risto

jari_lq

Moneen ammattitason softaankin löytyy "Crack"...  esim. mentorin softiin....

Olen tilannut nykyisin lähes kaikki komponentit Puolasta...
Kohtuu hintainen firma
http://www.tme.eu/fi/

Luettelon soomi vähän kankeaa...

ftec

Lainaus käyttäjältä: jari_lq - 30.06.12 - klo:09:47
Moneen ammattitason softaankin löytyy "Crack"...  esim. mentorin softiin....

Olen tilannut nykyisin lähes kaikki komponentit Puolasta...
Kohtuu hintainen firma
http://www.tme.eu/fi/

Luettelon soomi vähän kankeaa...

Yritän välttää kräkkejä ihan periaatteesta, mutta kiitti tuosta Puolan linkistä, siellä on näköjään kohtuuhintaisia mm. isot konkat, (vaikka en niitä nyt olekaan tilamassa tähän hätään). Varmastiko tulee sieltä tavara Suomeen eikä pankkitili rupea itsekseen tyhjenemään? :)

Ozz

Olen pitkään käyttänyt tuota Puolassa olevaa tme:ta ja ei ole mitään pahaa sanottavaa tähän mennessä. Toimitukset tulee nopeasti mikäli tavaraa hyllyssä on.
SUOSITTELEN!

Miguel-

KiCad on myös ihan jees, ja ei ole rajoituksia..

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk