Myös korttimaksu toimii

välyksetön mutteri?

Aloittaja Hartza, 11.09.06 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hartza

Minkähän lainen patentti olisi paras ratkaisu trapetsikierteen välyksettömyyteen?
Onko kellään kokemuksia?

Itselläni on niin kuluneet nuo mutterit, että pitäis jotakin keksiä. Jyrsintä jälki ei ole enää kovin tarkkaa kun ovat menneet niin väljiksi. Kuularuuvit olisi asiaa, mutta eipä opiskelijalla ole varaa semmoisiin.

Jonkinlainen kahden mutterin systeemi varmaan toimisi. Olen jossakin nähnyt myös jotakin jousi systeemejäkin.

Apuja tarvittaisiin!

pave

Itse lähinnä manuaalikoneiden kanssa väsänneenä olen huomannut, että muttereiden kiristys ei paljoa auta, koska trapetsikierreruuvi tahtoo kulua epätasaisesti, siis eniten käytetystä kohdasta.Jos kiristää liikaa, jää jumiin liikkeiden päissä.

Muttereita on esim. sellaisia, että kelkan vetopalikassa kummassakin päässä oma mutteri kanta lukittuna.Kuitenkin toisen kanta pyörii ja on siis eri kohtiin kiristettävissä.

Sellaisenkin olen nähnyt missä on kiilamainen palikka muttereiden välissä, ja tätä kiilaa saa ruuvilla kiskottua.

Toivottavasti ymmärrät jotain näistä huonoista kuvauksista. ;D

Hartza

Lainaus käyttäjältä: pave - 12.09.06 - klo:18:14
Itse lähinnä manuaalikoneiden kanssa väsänneenä olen huomannut, että muttereiden kiristys ei paljoa auta, koska trapetsikierreruuvi tahtoo kulua epätasaisesti, siis eniten käytetystä kohdasta.Jos kiristää liikaa, jää jumiin liikkeiden päissä.

Joo niin siinä kyllä voi käydä että se jumii päissä.

Liekkö sitten tuommonen mutteri toimiva ratkaisu?
http://www.gonebowlin.com/dumpsterCNC/

MillingMan

#3
Tuli mieleen ajatus, jota mitä luultavimmin on hyödynnettykkin. Mitenkähän hyvä loppupeleissä olisi seuraava rakenne:

tero

Lainaus käyttäjältä: MillingMan - 12.11.07 - klo:19:59
Tuli mieleen ajatus, jota mitä luultavimmin on hyödynnettykkin. Mitenkähän hyvä loppupeleissä olisi seuraava rakenne:

Juu, onhan tuon tapaisia nähty. Tuo on välyksetön vain jousikuorman suuruiseen voimaan saakka ja sitä suuremmalla voimalla mutteri lonksuu taas. Kitkaa tulee aika paljon jos haluaa tuon kohtuu suurien leikkuuvoimien alaisenakin toimivan.
Granite Devices servo-ohjaimet ja moottorit - www.granitedevices.fi

Multislayer

No kaikkein helpoin tapa on sahata mutteri melkein "poikki", ja sitten porata trapetsiruuvin suuntainen reikä kiristysruuville niin että sillä saa kiristettyä näitä kahta toisistaan sahattua palaa toisiinsa. Toimii yhtä hyvin/kauan kuin jousisysteemit, elikkä kuluttaa myös kierrettä.

tomi667

Mistähän löytäisi teräpalan jolla voisi sorvata trapetsikierteen mutteriin? Eikö tällä
tavalla saisi paremman kierteen kuin trapetsitapilla sorvissa pyörittämällä?

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk