Myös korttimaksu toimii

Martzis USB HID Interface

Aloittaja Martzis, 23.02.08 - klo:12:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

NiVa

Moikka!

Mitäs sitä uudelleen keksii kun joku on sen vaivan jo nähnyt  ;)
Tuo viimeinen laittamasi kiinankauppa sai myyntiin alkuvuonna 2012 Gecko g540 palikan kopion 80$. Ja käyttämäni Kevin Damen USBCNC kortin CPU5A4 120$. Tostakaan ei ihan helpolla saa kopsattua ite prossan softaa,,, paitsi kiinalaiset.
Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

tanantunari

On toi kyllä kohtalaisen härskiä!

Hiekkaranta_92

Sillon voi sanoa jo oonnistuneensa, jos työ kopioidaan ja oikein kiinalaisten taholta.

Stoppari


JuKa

Huomasin että tuolla olis korttia myynnissä kun etsein pluginia machille. Ajattelin että se oli vain
yksi joka oli kaupan... Hullua !!!

Jussi

ttontsa

Henk koht olen koittanut kääntää kansallisen elä osta mitään päivänkin älä osta mitään kiinalaista päiväksi, mutta hetkonen kiinastahan saattaakin saada suomessa suunniteltuja laatutuotteita :D
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

NiVa

Moikka!

Vielä aiheeseen pikku detalji ebayn sivulta...



Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

Maukka

Kaiken hyvän ne kiinalaiset kopioi!
Vaan aika suoraan kopioivat. Ei sitä joka poika kehtaa kopioida
kaikkea noin tarkasti..

Mutta ebay:lle kannattaa olla yhteyksissä jos ne haluaa ebay:ltä pois myynnistä..


masaV

Päivää todella pitkästä aikaa,tuli taas aiheelliseksi cnc jutut niin olihan se tunnukset vielä voimassa 07 jälkeenkin (vähän on aikaa viimesestä )
martzisille kysymys. alkuun.
onko tuo sinun kortti interface lähes sama kuni leo bodnarin BUo368x kortti eli käy kaikenmailman inputteihin usbille,eli vaikka joystickin liittäisi tuohon.
Vinkkinä, lentosimulaattori puolella on kysyntää tuollaiselle kortille, eli usb-hid-interface card, 4-8 analog inbut+64 switch+encoderit max 16 kpl
tuohan kävis hyvin interfaceksi uuteen cnc projectiini ja lentosimuillekin.
teetkö vielä ? mihin hintaan vai onko kaikki kiinan kopioita nykyisin ?


Martzis

Mulla on vielä yksi kortti. Siitä puuttuu prossa, mutta olin aikeissa hankkia sen joka tapauksessa. Mulla on omassa koneessa sähkökaapin uudelleenjohdotus käynnissä, joten voin lainata vaikka siitä.

Jos kolvaat vihreät liittimet itse, niin päästään varmaan sopivaan hintaan.

Uusi korttiversio on ollut mietinnässä ja tietyn tasoisena protonakin. Ei vaan ole päivätöiltä ehtinyt riittävästi harrastamaan.

Osaoitteesta Http://www.martsola.com löytyy muuten nyt kortin alkuperäinen dokumentaatio. Ilmoittakaa jos löytyy virheitä / parannusehdotuksia. Samoin jos foorumilaisilla on konffiesimerkkejä eri hallintalaitteille, niin voisin linkata niitä tonne.

-mikko

petko

Saakos tämän toimimaan uudemmassa LinuxCNC 2.6:ssa?
Pikatestin jälkeen näyttäisi siltä että Python päivittynyt 2.7- versioon eikä vanha ohje taida toimia..

Martzis

Moikka,

varmasti saa toimimaan. Voisin tutkia tuon ja dokumentoida ohjeen.

Mulla on oma kone ollut aika pitkään jäissä kun olen parannellut elektroniikkapuolta. Muuten alkaa olla taas ajokunnossa, mutta vielä on karamoottorin ohjaimen kontrollointi vähän kesken. Kyllästyin ohjaamaan VSD-A korttia step/dir pulsseilla nopeusmoodissa koska tuli mystisiä hyppyjä taakesepäin välillä. Linuxcnc SPI-sarjaohjaus ajuri VSD-A ja -E korteille alkaa olla melkein valmis ja kun saan sen toimimaan niin julkaisen sen muittenkin käyttöön jos on tarvetta.

petko

Moi,
Kuulostaa hienolta.
Mulle tuli uusi sorviprojekti johon olisi tarkoitus laittaa Muhi & VSD-E ohjaimet servoineen..

Isto

Hyvä kuulla että jollakulla muullakin on ollut ongelmia, vika ei ehkä sittenkään ollut omissa kytkennöissä vaan ohjaimessa ;)
Oma VSD-E + velocity + step/dir käyttäytyi myös niin että välillä moottori napsahti muutaman asteen väärään suuntaan tasaisessa nopeudessa (noin 1 kertaa / 2 kierrosta).
Normaali position+step/dir toimi ok samalla kytkennällä.

Martzis

Juu, juuri noin mullakin kävi.

Pyörittelin testatessa askel kerrallaan ja pystyin löytämään tarkan paikan joka ylitettäessä ohjain kääntyi tietyn kulman taaksepäin.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk