Myös korttimaksu toimii

Plasmaleikkurin rakentelua

Aloittaja sbc350, 29.03.10 - klo:22:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sbc350

Everlast 100a / trafimet cnc poltin. Suuttimen etäisyys pellistä n. 3mm.

sbc350

Onkos porukka keksinyt mikä kaikki vaikuttaa tuohon leikkuurailon vinoon kääntymiseen? Sen huomasin ainakin että itse poltin pitäs kulkea just eikä melkein kohtisuorassa levyä vasten..

HTL

Ei perus plasmoilla saa suoraa jälkeä, reijät on aika kartioita. Surffaillessa huomasin sattumalta Hypethermille on tullut true hole technology, näyttäs tulevan jo aika suoraa jälkeä.


http://www.hypertherm.com/en/Products/Automated_cutting/Built_for_Business/Hyperformance_plasma/true_hole.jsp

sbc350

Lainaus käyttäjältä: Turpaani - 07.04.14 - klo:19:42
Ei perus plasmoilla saa suoraa jälkeä, reijät on aika kartioita. Surffaillessa huomasin sattumalta Hypethermille on tullut true hole technology, näyttäs tulevan jo aika suoraa jälkeä.


http://www.hypertherm.com/en/Products/Automated_cutting/Built_for_Business/Hyperformance_plasma/true_hole.jsp

Toihan näyttää hyvältä. Juu ainahan se on kartiota, mutta tarkotin lähinnä sitä kun kappaleen eripuolilla kartiokkuus on erisuuntiin..

HTL

Mulla siihen vaikutti leikkaus suunta, veden nostaminen levynkanssa samaan pintaan ja maadoituksen paikka. Plasma tahtoo pyrkiä maadoitukseen päin, eli suutin saattaa kulua "vinoon" maadoituksen suuntaan jolloin leikkaus jälki on aina vino. Sitähän voisi yrittää, että laittas 4kpl täysin saman mittaista maadoitus kaapelia pöydän nurkkiin. En sit tiedä mikä oikeasti vaikuttais kunnolla suoruuteen.

sbc350

Juu mulla on toi vesipöytä homma vielä kesken. Muutaman kappaleen oon saanu onnistuun "normaalilla" kartiokkuudella paksusta kamasta ilman vettä. Täytyy koittaa kikkailla leikkuusuunnan kanssa ja saada se vesihomma tehtyä...

HTL

Mulla on leikkuu suunnasta vasenpuoli "roskapuoli", oletko seurannut suuttimia onko ne kulut kieroon eli vain toiselta puolelta?

sbc350

Mitä nyt tos aamul leikkasin täysin uudella suuttimella ni heti meni kieroon.. huomasin kyllä että itse leikkuupää oli hitusen vinossa levyyn nähden ja sen kun suoristin vähän sinnepäin niin parani. Pitänee vinkkelin kanssa linjata se kohdilleen. Ootko huomannu muuten eroa jos leikkaa esim hardox levyjä?

HTL

Ei oo kyllä muusta vielä kokemusta kuin s355 ja almg3.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk