Myös korttimaksu toimii

Viistokuulalaakeri 7304 BEP ja sen soveltuvuus karan laakerointiin.

Aloittaja Konzi, 05.02.10 - klo:10:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Konzi

Eli ko. laakereita löytyi työpaikan hyllystä pari kappaletta. Voisiko noita hyödyntää karan alapään laakeroinnissa vaikka noita ei ilmeisesti olekaan parina hiottu/tarkoitettu asennettavaksi. Kun en noista välyksistä juurikaan mitään ymmärrä niin ajattelin kysäistä josko täältä löytyisi tietotaitoa. Kyseessä siis SKF.n laakerit. Millaisia laakereita muut ovat käyttäneet karojen laakeroinnissa ja mitä nämä laakerit suunnilleen maksavat?



- Mika

Tapani Honkanen

Nuo merkinnät tarkoittaa; 7304   BE=yksirivinen viistokuulalaakeri, jonka kosketuskulmaon 40° ja vahvistettu kuulasto, P=lasikuituvahvisteisesta polyamidista 6,6 ruiskupuristettu pidin.
Nämä tiedot ei vielä kerro pareittainasennuksen välyluokkaa tai muuta. Millainen on koko merkintä.

Konzi

Lainaus käyttäjältä: sepän poika - 05.02.10 - klo:12:24
Nuo merkinnät tarkoittaa; 7304   BE=yksirivinen viistokuulalaakeri, jonka kosketuskulmaon 40° ja vahvistettu kuulasto, P=lasikuituvahvisteisesta polyamidista 6,6 ruiskupuristettu pidin.
Nämä tiedot ei vielä kerro pareittainasennuksen välyluokkaa tai muuta. Millainen on koko merkintä.

... No siinäpä ne... SKF 7304 BEP AUSTRIA 048Z .... eikä mitään muuta.Sisäholkissa näyttäisi olevan toisella puolella kaulus. Arvaamalla asentaisin nämä kaulukset ulospäin... siis jotenkin |- -| näin...



Tapani Honkanen

Pistäppäs sähköpostilla tarkempaa tietoa karan vaatimuksista. Katsotaanpa millainen olisi kohtuullisen hyvä ratkaisu. 
tapani.honkanen(ät)kolumbus.fi

PekkaNF

HEP. jollei tästä tule joku sisäpiirin projekti, niin minua kiinnostaa hieman enemmän kun vaan akateemisesti karan laakerointi.

joten haluaisin nähdä tulokset ja mieluusti perustelut.

Kiitos,
PekkaNF

Konemies

Lainaus käyttäjältä: sepän poika - 05.02.10 - klo:14:23
Pistäppäs sähköpostilla tarkempaa tietoa karan vaatimuksista. Katsotaanpa millainen olisi kohtuullisen hyvä ratkaisu. 
tapani.honkanen(ät)kolumbus.fi
Olisipa kiva, jos laittaisit kuvan  tähän liitteeksi ja pienen selostuksen perään, niin olisi mallia kaikille.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

ventora

virosta saa lähes ilmaiseksi parihiottuja karan laakereita.

Juvan

Jos virosta saa lähes ilmaiseksi niin olis kiva tietää mistä?
koska olis itsellekkin tarves koolle 7207.

Tapani Honkanen

Kyselisin lähtötietoja karan vaatimuksista. Tarvitaan teho, pyörimisnopeus, terän tietoja erilaisten voimakomponenttien selvittämiseksi, kuten aksiaalivoimat, kippimomentit, radiaalivoimat, tarkkuusvaatimukset jne. Ei tarvitse pelätä, että olisin itsekäs nurkassa nyhrääjä. Kaikki hengentuotteeni on vapaasti käytössä. Omalla vastuulla tietenkin. Olen pienen osa-alueen asiantuntija mutta se ei tee vielä asiantuntijaa karalaakeroinnissa. Toisaalta ihmiset niitä tekee ja suunnittelee.  Mutta vaatimusluettelo on oltava ja siitä se lähtee. Olen suunnitellut joitakin työstökoneeksi luokiteltavia laitteita ja aina minä kiinalaiselle pärjään, vaan kuka se kiinalaiseksi rupeaa jotta halvalla saisi köyhä koneen.
Olen suunnitellut tuhansia (n. 3000) tunteja maksutta Suomen harrastusilmailijoille omaan alaani kuuluvia laitteistoja. Harvasta on tullut mitään koska ne koneistajat on hukassa tai pupu pöksyyn kun on lentolaitteesta kyse tai ahneus on iskenyt.
Pääosan ymmärryksestäni olen lukenut alan kirjoista ja vähän itsekin pohtinut.
Ei voi suunnitella, jos ei ole lähtötietoja. Saako niitä.

mkuivamaki

LainaaLisää lainaus
virosta saa lähes ilmaiseksi parihiottuja karan laakereita.

Kiinnostaa myös missä tälläisiä. Vai löytyykö ainoastaan "mustamäen toreilta"

ventora

pikku guugletuksella löytyy laakeriliikkeitä,niil on siel merkkejä skf lähtien et pitää kysyä venäläisiä tai zekki laakereita.
sellanen karan laakeri minkä lähtö oli suomes 720 0% alv ja firman aleilla ois saanut reilu 300 makso 20e verolla virosta.laadultaan hyvä.

Tapani Honkanen

Miten määritellään "hyvä laatu" laakerille, jos 20 € laakeri on hyvä ja SKF:n vastaava maksaa 720€ (pariko) Onko kyseessä sovitettu karalaakeripari tarkkuusluokkana P6/P5/P4? Kiinassa pystytään tuottamaan laakereita paljon alle 20€, vaikkapa pari. Tuntuu kalliilta tuo SKF:n hinta. Minä en hinnoista rahvaalle tiedä, kun olen saanut  tarvitsemani laakerit maksutta ilman kääntämistä. Jälleenmyyjillä on luullakseni muhkeat katteet. Kiinan paskan laatu on esimerkiksi sitä, että pienen pylväsporakoneen pinolin välys (puolittain ulkona) pesäänsä on esim. 1mm istukan kohdalla. Silloin ei laakerin pienellä holkkumalla ole paljon merkitystä.

ventora

yksittäinen laakeri,mikä on karan yläpäässä,2rivinen rullalaakeri.se 300e ois ollut jälleenmyyjä sisäänostohinta.parihiotut laakerit oli suomes joku 100e kpl viros 20e pari.noita venäläisiä laakereita on esim stankon työstökoneet täynnä,ja tuntuvat kestävän niissäkin,ei voi verrata kiina tuotantoon.

Orbitrek

Voiko tuota ostopaikkaa hiukan tarkentaa tuosta virosta. Ei viittis lähtee soitteleen ihan kaikille eestin pojille ja tytöille ;)

ventora

http://www.baltilaager.ee/ tossa nytten yks,viron googlel ja sanakirjalla alkaa löytymään liikkeitä vaikka kuinka kun pikkusen näkee vaivaa,mitä etelemmäks menee sen huokeampaa..


http://www.gpz.fi/index-fi.html tollanenkin löyty pikaseen

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk