TIEDOTE sähköpostiviesteistä

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion – foorumin lähettämät automaattiviestit saattavat päätyä sinne. Viestit tulevat osoitteesta cnc-tekniikka@cnc-tekniikka.com.

Mitä tehdä levytyöstökeskuksella...?

Aloittaja Stoppari, 26.10.17 - klo:18:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stoppari

Olen tässä opettelemassa levarin käyttöä, ja näyttää siltä että se alkaa tottelemaan minua  :D Olisiko vinkkiä mitä mielenkiintoista ja/hyödyllistä tuolla voisi paukutella itelle.Kone on vanha Wiedeman, levyn koko on 1250 x 1000, mikä siihen mahtuu.Ainakin työkalutauluja pitää laittaa työn alle.Myös valmiit dxf kuvat olisi mukavia :D

Snowfly

Jos on ihan normi 3-akselinen jollain 8-12 työkalun magasiinilla...
Niin itse varmaan kirjottaisin sille postiksen ja tekisin koriste ovia, reliefejä, tauluja yms...
Softaksi käy vectric, kun siinä on hyvin toimiva import toiminto STL tiedostoille, jollon malleja on netti pullollaan...
Lisäksi vectrillä on mahdollista tehdä kokonainen seinä relief... kerta se osaa pilkkoa sen ison reliefin osasiin...
Eli jos sulla on joku 6m x 3m seinä niin voit jyrsiä sen 1m x 1m palasista ja sitten kun palaset lyö yhteen on sellanen seinä jota ei varmana ole naapurilla...

Esim.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kNo5PXXXXXXlaXXXq6xXFXXXC/Hunting-The-bear-font-b-3D-b-font-font-b-Model-b-font-font-b-STL.jpg

Väärin käsitys kyse siis puncherista :D

Stoppari

Hä, levarillako pystyy tekemään tuommosiakin......kääk....Taidat jymäyttää ;) Jetcamilla ite treenailen....siinä ei ole tuommosia.

Snowfly

Jos sillä pystyy jyrsiin... Niin pystyy...
Postasta ja camistä kiinni...
Tullu parille puutyöstö koneelle tehtyä posta niin kokemusta on...

Väärin käsitys kyse siis puncherista :D

Stoppari

Jooo, mutta puhunkin levytyöstökeskuksesta, jolla lyödään reikiä, ei jyrsitä....

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Stoppari - 26.10.17 - klo:20:16
Jooo, mutta puhunkin levytyöstökeskuksesta, jolla lyödään reikiä, ei jyrsitä....
Aah... puncheri siis :D täällä päin levytyöstö keskus on kaikkea muuta yleensä... kerta punchereita ei näillä nurkilla ole ollut muuta kuin laser työstökeskuksessa, joten ymmärrät varmaan miksi tuli pieni sekaannus  :-[

Snowfly

Mikä on muuten pienin reikä joku onnistuu puncherilla? esim. 1mm s355:een

saulij

Yleensä levytöissä rajana on aineen paksuus, eli 1 mm peltiin 1 mm reikä. Vaatii kyllä oikean välyksen, että tulee siisti. Välys n. 10% aineen paksuudesta. Eli tyyny siis 1,1 mm.

ttontsa

http://www.suomenedm.fi

Tuolta tullu ostettua poraholkkeja. Pisti sillon silmään että virkkaa pistimiä ja tyynyjä ja muuta "extra hard" sälää.

Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

HTL

Onko yhdellä vai useammalla indexi pesällä? Tuo on kyllä kaikkiin ohutlevyjuttuihin hyvä kun ei lämmöstä vääntele aihiota. Tuo tarttee kyllä hyvän kanttikoneen kaveriksi. Tuohon saa "ns" syväveto pistimiä millä voi tehdän vaikka millin peltiin kierrepesän ja monenlaisia muovaustyökaluja niin voi tehdä samanlaisia jäykisteitä kuin sikkikoneella. Tuollaisella on hyvä tehdä sähkökaapit, työkalukaapit yms..

Stoppari

Kaksi indeksi työkalua, ja yksi varitool.Särmäriä ei ole, ja sepä tässä oikein suurin ongelma nyt olisi.En tiedä kannattaisiko halvimpana hyvänä vaihtoehtona naukua pomolta sähkömagneetti kanttia....

Snowfly

ttontsa

Itse kyllä himoitsisin palakanttia vaikka irroitettavilla yläterillä ennemmin. Mitenkäs tuolla magneettikantilla taivutat vaikka 500x500 oven jossa on joka laidassa 15mm pokkaus? Pystyykö alumiineja taivuttamaan ollenkaan? Rosterien paksuus 0,5*musta.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 27.10.17 - klo:20:20
Itse kyllä himoitsisin palakanttia vaikka irroitettavilla yläterillä ennemmin. Mitenkäs tuolla magneettikantilla taivutat vaikka 500x500 oven jossa on joka laidassa 15mm pokkaus? Pystyykö alumiineja taivuttamaan ollenkaan? Rosterien paksuus 0,5*musta.
Katoitko ttontsa tuon videon tuossa ess:n linkissä...

Videon katsomisen ja valmistajan tiedot luettuna kone toimii käsittääkseni näin:
Perustuu pitkään sähkö magneettiin + teräksisiin leukapalasiin+vastinkappaleeseen... tuossa videollahan se klamppaa teräksisen akselin siihen muotoa varten (vastinkappale)...

Käytännössä sulla on nippu leuka paloja jotka oot voinut itse kaiken lisäksi jyrsiä... ladot ne kantattavan X levyn päälle... magneetti päälle joka puristaa ne leuka palat ja välissä olevan levyn tiukasti... tämän jälkeen taivutat...

Stoppari

Meillä on yksi palakantti, ja se on helvetistä.Tuolla magneettikantillahan taittelee vaikka muovia, ja vasteena voi käyttää pyörötankoa tai putkea, saa ärrällisiä taitoksia.Ja täysin umpinaisia koteloja.