Teräslevyn kanttaus, hitsaus? ( rosterilevy jyrsinpöydälle) - Vantaa

Aloittaja harrastajajyrsija, 04.10.15 - klo:23:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

harrastajajyrsija

Moi,

Oon tässä byggaillut liitteen mukaista "tiskipöytää", jolle laitan jyrsinkoneeni.

Tarvitsisin joko vinkkejä, tai sitten ehdotuksia kuka voisi tehdä pääkaupunkiseudulla teräslevyyn kanttauksen (tai hitsauksen?)

- Ostaisin uuden teräslevyn, kokoa 1500 mm x 3000 mm, paksuus 1mm. 
- Levystä leikkaisin sopivat palat
- Haluaisin, että teräslevy tulisi kantattua vähän seinälle, ja pöydän "reunan yli"

Toivoisin, että joku voisi joko kantata, tai sitten hitsata levyn palaset.

Ajattelin tällaista, että teräslevy liittyisi tiskipöydään kantin (90 -astetta, alaspäin) avulla. Laittaisin väliin jotain tiivistemassaa,  niin pöytien väliin ei menisi nesteitä.

Toinen vaihtoehto olisi hitsata (rosteria), ehkä.

Minulla ei ole kanttaukseen tai hitsaukseen välineitä.

Sitä funtsin, että voisiko noi kanttaukset pamputtaa kumivasaralla, mutta epäilen tulee järkyttävän näköistä jälkeä, mulla ei pienemmätkään kanttaukset ole koskaan onnistuneet. 

P.S.  Minulla on voimavirta töpseli käytössä siltä varalta, jos joku pääsisi Vantaalle paikanpäälle hitsaamaan.

N.B.  Pöydän olen byggaillut trukkihyllystä. Vesivaneria on nyt ohuemmissa kohdissa reilu 5cm, ja paksummissa kohdissa tiskipöydän luona 8cm.  Jyrsimeni painaa noin 200kg.  Meinaan vielä vahvistaa  pöytää laittamalla alle ristikot jalkojen väliin. Tuntuu tukevalta jo nyt ilman ristikoitakin, palkkien kantavuus on yli 3tn  per palkki.

Olen kallistanut pöydät siten, että jyrsimen nesteet valuvat tiskipöydälle ja sitä kautta lavuaariin ja sen alla olevaan keräyssäiliöön.    Tavoitteena minulla on, että pöytä olisi mahdollisimman helppo pitää puhtaana.

Kiitos!