Myös korttimaksu toimii

CNC jyrsinkone ja 3D-tulostimen ostovinkkejä?

Aloittaja Groov, 04.02.14 - klo:00:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Groov

Olen harkinnut jonkin aikaa Cnc- jyrsinkoneen ostamista, jolla pystyisi myös 3D -tulostamaan.
Ebayssa ja muutenkin ulkomailla näyttää olevan melko edullisia nuo pöytämallin cnc -koneet:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_sop=16&_udlo=&_udhi=700&_nkw=cnc+milling+machine&_pgn=2&_skc=50&rt=nc
Mietityttää kuitenkin mitä osia ja osaamista tarvitsee, jotta laitteen saa käyttökuntoon.
Tarkoituksena olisi siis jyrsiä alumiinia, puuta ja tulostaa 3D- malleja. Hintaa saisi korkeintaan olla 1000e, mutta noin 300-700e budjetti olisi sopivampi.

Jonkin verran olen käyttänyt 3D -tulostimissa Repertier host -ohjelmaa johon olen tehnyt mallinnuksia Sketch up:lla. Olisi tärkeää jos mallinnukset voisi muuttaa G-koodiksi ja ohjelma pyörisi hyvin Linuxissa tai Windowsissa.   ::)

Deko

Itselläni on tuollainen 3040 router pöydälläni ja kokemuksiini nojaten, en oikein usko jyrsinnän ja tulostuksen mahdollisuuksien yhdistämisestä. Tuollainen routteri on melkoinen sotkija ja tietääkseni 3D tulostimet juurikin vaativat puhtautta työalueelle. Toiseksi Routeri muutettuna printteriksi kyllä varmaan onnistuisi, kun pöytää purkaa ja asettaa lämpötason siihen tilalle, mutta korkeus (Z) alue on hyvin rajallinen. Jos myöhemmin routerin ostat ja teriä kaipailet, niin kysele.

Henk.koht. pitäisin nuo kaksi laitetta erillään.

Groov

Varmaan pienellä rakentelulla saattaisi onnistua, mutta täytynee vielä harkita ostoa. Kiitos tiedosta.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk