Myös korttimaksu toimii

CNC kone Kiinasta

Aloittaja Connery, 05.01.14 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JoonasK

Lainaus käyttäjältä: Connery - 31.01.14 - klo:14:04kone tuli DHL Expressin rahti tullauksena......ensviikon keskiviikona tai torstaina ku tili tulee niin lasku menee maksuun ja sit kone lopultaki lähtee tänne.....voi olla että ehtii perjantaiksi perille???

Yilasit siis erikseen express toimituksella? Mietin vaan että mikähän mahtaa olla toimitusaika/hinta ero.

kupru

Lainaus käyttäjältä: JoonasK - 31.01.14 - klo:14:55
Yilasit siis erikseen express toimituksella? Mietin vaan että mikähän mahtaa olla toimitusaika/hinta ero.
Laivarahdit on paljon halvempia, mutta satama-kulut on Suomessa törkeet= Lentorahtina samat kustannukset. Siis kevyissä kuljetuksissa.

Deko

Itselläni on 3040 kokoinen laite pöydälläni ja sillä jyrsinyt puuta, muovia, alumiinia ja messinkiä tähän mennessä. Rautaan/teräkseen en ole tällä koskenut ja varmaan jyrsisi varmaan sitäkin, tosin syöttöarvot olisi haettava uudelleen sopiviksi materiaaliin. Muutoin aikas vikkelästi järsii materiaalia ja jos käyttää hyviä (kovametalli) teriä, niin jälkikin on ihan hyvää. Tosin pelkkä Mach3 ei ihan riitä täysipainoiseen työskentelyyn. Olisi hyvä olla 3D piirto-ohjelma ja sitten vielä ohjelma joka kääntää piirretyn kappaleen ajoradoiksi halutuille terille.

Jos joku haluaa nähdä mitä olen sillä koneellani tehnyt (Dekokatana.deviantart.com/gallery). Oma pieni harraste nykertely galleriani ja pääasiassa alumiinia työstän tuolla 3040 koneella. Olen miettinyt kylläkin toisenkin koneen hankkimista tuohon vierelle, mutta mammonaa ei nyt ole liiaksi, että voisi pistää kiinni tuohon niin äkkiä. Olisihan se mukavaa jos kaksi konetta laulaisi alumiinilastua.

Kaiken kaikkiaan harrastekoneeksi käypä, käyttäjän taidot sanelevat paljon, mutta työtarkoituksiin hidas IMHO.

jjude

Lainaus käyttäjältä: Deko - 02.02.14 - klo:13:26
käyttää hyviä (kovametalli) teriä, niin jälkikin on ihan hyvää
Mielenkiitoisia esineitä olet jyrsinyt.
Mistä olet teriä hommannut?

Deko

Enimmäkseen Ebaystä sieltä täältä. Itse käytän rouhintaan tuollaisella 3040 koneella 3-5mm tappiteriä ja viimeistelyyn 1-2mm pallopäitä. Yritän pitää pientä varastoa terille mitä käytän eniten, jottei kriittisellä hetkellä lopu kesken. Jos joku sellaisia kaipailee niin voin kyllä muutaman aina silloin tällöin myydä.

Connery

Lainaus käyttäjältä: Deko - 02.02.14 - klo:13:26
pelkkä Mach3 ei ihan riitä täysipainoiseen työskentelyyn. Olisi hyvä olla 3D piirto-ohjelma ja sitten vielä ohjelma joka kääntää piirretyn kappaleen ajoradoiksi halutuille terille.



Millä ohjelmalla voi kääntää Auto Cadillä tai 3D Maxilla piirretyn kappaleen terän liike radaksi? Onko vaikea tehä?

porepe

Cam ohjelmia on maailma täynnä.
Mastercam.
Delcam.
Leazycam.
Aspire.
Artcam.
etc.
halvimpia toimivia
Cut2d ja Cut3d.

Suosittelen lämpimästi koneeseen ja Cam ohjelmiin tutustumista ennen töiden haalimista.

Itse olen enemmän ja vähemmän osia tehnyt ja teriä tuhonnut yli 20 vuoden aikana ja silti kokoajan oppii jotakin uutta...

Silti olen aika varovainen laskiessani kustannuksia jonkun työn tekemiseen.

Tuollaisella kalustolla alottaisin kuvien etc koristeiden ja kylttien tekemisellä.
Ei onnistu manuaalikoneella tai on ainakin hankalaa ja toleranssit ovat yleensä kuitenkin lähinnä suuntaa antavia... kun kokemusta kertyy voi sitten siirtyä tarkempiin hommiin ja niihin oikeasti maksaviin asiakkaisiin...

Tämä ei ole missään nimessä tarkoitettu pahoittamaan kenenkään mieltä vaan rohkaisemaan opiskelua uuden järjestelmän parissa ja säästämään hermoja...
Petri Junnila
Mynämäki

Deko

Näin se menee.. Kannattaa opetella ohjelmia käyttämään ja aloittaa yksinkertaisista jutuista. Itselläni kesti n. 1kk saada omasta koneesta akselit liikkumaan. Omaa tyhmyyttä enimmäkseen.

Teriä aina menee kun jotain tekee, joten sitä ei kannata pelätä. Kyllähän se harmittaa hivenen, mutta se on pelin henki. Jos mitään ei tee, mitään ei myöskään satu. Aina tekniikka ja terät kehittyy, aina oppii uutta jos on kiinnostusta ja uteliaisuutta kokeilla erilaisia juttuja. Hauskaa ajanvietettä tämä ainakin on verrattuna kapakassa istumiseen.

Connery

OK, kiitoksia tiedoista....pitää lueskella Mach3 manuaalia ja katella joku Cam softa kans jota opetella käyttämään.

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: porepe - 02.02.14 - klo:23:21
Cam ohjelmia on maailma täynnä.
Mastercam.
Delcam.
Leazycam.
Aspire.
Artcam.
etc.
halvimpia toimivia
Cut2d ja Cut3d.

Suosittelen lämpimästi koneeseen ja Cam ohjelmiin tutustumista ennen töiden haalimista.

Itse olen enemmän ja vähemmän osia tehnyt ja teriä tuhonnut yli 20 vuoden aikana ja silti kokoajan oppii jotakin uutta...

Silti olen aika varovainen laskiessani kustannuksia jonkun työn tekemiseen.

Tuollaisella kalustolla alottaisin kuvien etc koristeiden ja kylttien tekemisellä.
Ei onnistu manuaalikoneella tai on ainakin hankalaa ja toleranssit ovat yleensä kuitenkin lähinnä suuntaa antavia... kun kokemusta kertyy voi sitten siirtyä tarkempiin hommiin ja niihin oikeasti maksaviin asiakkaisiin...

Tämä ei ole missään nimessä tarkoitettu pahoittamaan kenenkään mieltä vaan rohkaisemaan opiskelua uuden järjestelmän parissa ja säästämään hermoja...

Niihin CAD ja CAM ohjelmiin menee helposti enemmän rahaa, kuin koneeseen, jos oikeasti tarvii 3D eikä vain 2.5D.. Neljäs akseli tuo helposti yhden numeron softan hintaan lisää.. Itsellä olisi helppo lisätä neljäs akseli mach3 jyrsinkoneeseen, mutta ei varaa cam softaan, joka sitä tukisi.

Bobcad/cam myös hyvä vaihtoehto. Ostamalla softan suoraan jenkeistä hinta hyvin kohtuullinen, netin listahinnoista saa valtavasti alennusta.. Netistä löytyy tuolla youtubesta kaikenlaisia videoita, kannattaa katsoa. Siitä saa samalla ajatusta, miten homma toimii cad softasta g-koodiksi oikeasti. Taisi olla "bobcad v27 tutorial" semmonen 11 osainen sarja, missä aloitetaan softan asennuksesta, piirretään solid-model kappale, tehdään työstöradat, simuloidaan.. Bobcadistä saa myös ilmaisen demoversion netistä. Itsellä bobcad käytössä, siksi mainitsen sen - en ole mikään myyjä tms.. Kokeilin ensin "mill express" pakettina, mutta totesin että 2.5D ei riitä, ja päivitin sen mill standard pakettiin.

VH.koneistus

 :-\Terveys!
Oon kiinalainen,jos tarvitset apua,niin mäkin auttaa sua!
sunnittele oman yrityksen perustaminen,joten etsimässä käytetty cnc sorvi,ja jyrsinkonetta,ja työkalusto,ohjaus toivonta FANUC,muutt ei jo pakkolinen!

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk