TIEDOTE sähköpostiviesteistä

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion – foorumin lähettämät automaattiviestit saattavat päätyä sinne. Viestit tulevat osoitteesta cnc-tekniikka@cnc-tekniikka.com.

Myydään: Dynamyte 2200 CNC-jyrsin

Aloittaja Juha Hietamäki, 11.09.13 - klo:10:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Hietamäki

Moro,
Tällainen kone kaverilla myynnissä.
Lisätietoja minulta tai suoraan myyjältä numerosta 0408492043/Ville
Laite sijaitsee Lahdessa.

Juha Hietamäki

800e olis siis hinta.
Kone ollut opetskäytössä.

olli henttonen

Nähtävästi toimii WIN 97 ympäristössä ja omalla ohjelmallaan, eikä ihan helpolla tunnu löytyvän tietoa netistäkään, eli ikää on ja mikäli koittaa saada toimimaan esim Mach3:n kanssa vaatii himppasen paljon nikkarointia ja elektroniikan uusimista. Toivottavasti manuaalit ja sähkökuvat tulee mukana, ettei tarvitse ihan kaikkea uusia. Hintakin vaikuttaa hieman kovalta kun sivuilla on myynnissä samaa koko ja ikäluokkaa oleva 600€, tosin se on osin purettu, mutta mukana tulee täydelliset manuaalit ja sähkökuvat ja uudet kuularuuvit muttereineen.
Etukäteen anteeksi kauppiaalle, että kerron, mutta peloittaa ettei kukaan innokas harrastaja ihan sikaa säkissä osta kun kauppias ei kerro enempää myytävästään.
ps: kuvatkin antaisi hieman viitteitä laitteesta
dyykkari

Juha Hietamäki

Halusin tässä vain kertoa, että tällainen vekotin on täällä Lahdessa myynnissä.
Ensimmäisessä viestissä on puh.nro, josta saa omistajan kiinni. Ei siis tarvitse ostaa sikaa säkissä. Luulen että Ville antaa jopa kokeilla laitetta, jos kauniisti osaatte pyytää:)
Kiitos ja Anteeksi!

olli henttonen

Hei Juha
Ei ole tarkoitus loukata sinua kun olet välittäjän rooliussa, jotenkin vain toivoisin itse enemmän inffoa suoraan ilmoituksessa ilman soittamisia, että edes hieman tietää mistä on kysymys. Soitinkin koneen omistajalle jo silloin kun hän ilmoitti tuolla kotiverstas comissa ja hän lähetti kuvia puhelimeen, tosin näyttöni on niin pieni, etten saanut mitään selvää, eikä hän osannut kertoa esim ohjausohjelmasta mitään, kun ei ole itsekkään saanut sitä toimimaan, tai jaksanut opetella.
Sisällä oleva elektroniikka on jo aikas vanhaa sekä rivimäärä joissakin tuota isommissa masiinoissakin oli vain 900 joka on aika vähän ja mitä vähän sain selville, ei ole helppo nykyaikaistaa konetta omilta ohjausohjelmaltaan esim mac3 ympäristöön, muutenkuin uusimalla kaikki ohjauskilkkeet joka automaattisesti nostaa kustannuksia.
Tietty tuollainen masiina olisi oiva kone CNC museoitavaksi ja käytettäväksi DOS ympäristössä
dyykkari

Juha Hietamäki

chadez

Jeps, kävin tosiaan hakemassa koneen viikonloppuna. Kirjoittelen modernisoinnin etenemisestä jonnekkin jahka kerkeän.
Kone oli hirvittävän käyttöliittymänsä ansiosta säilynyt kohtalaisessa kuosissa (ei ollut ajettu kuivia laakereita paskaksi). Puupölyä oli kaikkialla ja rasvat muisto vain. Joku oli yrittänyt karaa purkaa ja saanutkin yhden pultin irti, seuraavaan oli katkennut avain sisään. X-akselilla on vikaa, ilmoittaa välykseksi 0,6mm tai enemmän ja karamoottorin ohjain ei pelaa. Projektia piisaa siis  ;D

-Pauli

Timo Hotti

Hei Pauli

Mulla saman firman valmistama sorvi Dynamyte 3000. Opetuskäytöstä poistettu. Oli kuitenkin hyvässä kunnossa.
Ohjaukielen oppi suht nopeasti ja pieniä ohjelmia olen tehnyt ja saanut tehtyä ne kappaleet joita olen tarvinnut.
Myös kierteitä. 900 riviä on ollut aivan riittävä toistaiseksi. Suunnitelmissa silti "modernisointi" Mach ohjauksella
kunhan aikaa hommaan jostain liikenee. (Voi mennä talvi tai pari)
timi

chadez

Timo, tästäpä on taidettukin jo keskustella :)

Ehkä sorvin ohjelmointi on yleensäkin yksinkertaisempaa, tuo jyrsimen käyttöliittymä on oikeasti tappavan huono :D Tarvetta on myös ajaa 3D-ratoja, joten LinuxCNC-ohjaus tuohon tulee jahka ehdin virittämään.