TIEDOTE sähköpostiviesteistä

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion – foorumin lähettämät automaattiviestit saattavat päätyä sinne. Viestit tulevat osoitteesta cnc-tekniikka@cnc-tekniikka.com.

Kierteytys manuaali sorvissa

Aloittaja SO, 10.01.13 - klo:21:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

fixaaja

Itse ratkaisin tuon kierteytys ongelman kun pitäisi tehdä kierre tasopintaan asti ilman pääteuraa, teen vasenkätisellä pitimellä "takaperin" pyörittämällä . Saa olla vauhtia vaikka 2000rpm niin eipä mene pitkäksi kun on pakasta poispäin.. 

ttontsa

Kuin myös minä olen käyttänyt lyhyille kappaleille sisäkierteytyspuomia. Tällöin terä on normaalin tapaan päinvastoin kappaleen takapuolella ja leikkuuliike on pakasta poispäin, eli kara pyörii myötäpäivään. Voi ajella vähän isommilla kierroksilla.

Kierteen sorvauksessa jelppaa kun joka syöttökierroksella syvyyden lisäksi siirtää kelkkaa muutaman satskun aksiaalisuunnassa elii vain toinen teräsärmä on leikkuussa. Viimeiset lastut sitten hituina molemmilla särmillä.

Oikeaoppisestihan poikkikelkka käännettisiin kulmaan ja syöttöliike tapahtuu vinosti kappaleseen nähden eli tällöin luonnollisesti vain toinen särmä leikkaa. Itse en viiti käännellä kun kelkka on kellotettu suoraan.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Maukka

Lainaus käyttäjältä: SO - 11.01.13 - klo:22:36
Jatkokysymys kuuluukin, saako noita välyksiä pienennettyä millään vai onko ollut jo uutena ominaisuus. Muuten on kyllä helvetin hyvä peli tuo sorvi.

Kyllä se on ominaisuus manuaali sorveissa. Se vaan täytyy ottaa koneistettaessa huomioon.

SO

Nyt lähti homma pelaamaan.. Tosiaan päätyura ja itse kierteytys tämän ketjun ohjeiden mukaan niin alkoi laakista tulemaan oikeinkin hyvää kierrettä. Teräpalakaan ei kulunut yhtään 100 kierroksella. Kiitoksia paljon.

Seuraavaksi täytyy selvittää tuon sorvin asetukset.