TIEDOTE sähköpostiviesteistä

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion – foorumin lähettämät automaattiviestit saattavat päätyä sinne. Viestit tulevat osoitteesta cnc-tekniikka@cnc-tekniikka.com.

Sorviin hyväksyttävänlaatuinen pikkuinen istukka

Aloittaja PekkaNF, 29.06.10 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

PekkaNF

Terve

Edullisia Rhömejä yms. on harvakseltaan tarjolla. Jos ensiviikolla sattuis pikkuinen sorvi kotiutumaan pihaan, niin erittäin suurella todennäköisyydellä on vastassa nelileukasen ei keskittävän istukan osto. Pitää arpoo vielä 160/200 mm välillä ja katsoa mikä kiinnitys, mutta merkkejä ja liikkeitä jo kyselen.

Halpoja kiinalaisia/intialaisia tuntuu olevan kaupat turvoksissa:
http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue/Chucks/Lathe-Chucks

Ehkä kuitenkin haluan hieman laadukkaamman, mutten ihan säädyttömän kallista.

Täältä löytyi tälläinen liike:
http://rotagriponline.com/
Löytyy bisonia (kai entinen Toolmex)?

Onko muita kohtuuhintaisia (mieluiten euroopassa tehtyjä) merkkejä/kauppoja?

PekkaNF

tomi667

Lainaanpa tätä topikkia, kun sorvin pakkaan liittyy asia.
Tarkoituksena on rakentaa jyrsimelle 4-akseli. Olen katellu noita
sorvin 4-leukapakkoja. Esim HBM valmistamia löytyy täältä:
http://www.rdgtools.co.uk/acatalog/4_JAW_SELF_CENTERING_LATHE_CHUCKS.html

Varmaan tommonen 160mm halkisijalla oleva pakka olis justiin sopiva.
Onko nuo HBM pakat ihan kelvollisia laadultaan ja saisiko saman
laatusta pakkaa jostain vieläkin edullisemmin?

Tietääkö kukaan onko nuo Arc euro traden keskittävät 4-leuka pakat
samaa tavaraa kuin rdgtoolsin myymä HBM merkkinen?

Olenko ymmärtänyt oikein, kun
tuo on itsekeskittävä pakka, niin jos pyöritän pakan kiinni yhdestä
pultista, niin kaikki leuat liikkuvat?

Jarkko Nieminen

Moi,

Mulla on tuollainen itsekeskittävä (Arc eurotraden) 4 leukapakka, joka sulkeutuu yhdestä reiästä pyörittämällä(kaikki leuat). Itse ole ollut tyytyväinen laatuun ja tarkkuuteen. Ainoa homma jonka huomasin on pakanrunkoon stanssattu numerointi, (joiden perusteella oikeat leuat tulevat oikeisiin kohtiin) on virheellinen. eli muistaakseni pakassa oleva numero ja leuka ei täsmää. tais olla niin että 3 ja 4 on leuoissa vaihtanut paikkaa. merkkasin tussilla pakkaan numerot, samoin leukoihin jotta jatkossa ei tarvi arpoa.  merkkaa ennen kuin vaihdat ekaa kertaa sisäpuoliset leuat ulkopuolisiin, tulevat siis mukana.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

tomi667

Lainaus käyttäjältä: jarkko.j - 16.12.10 - klo:00:03
Moi,

Mulla on tuollainen itsekeskittävä (Arc eurotraden) 4 leukapakka, joka sulkeutuu yhdestä reiästä pyörittämällä(kaikki leuat). Itse ole ollut tyytyväinen laatuun ja tarkkuuteen. Ainoa homma jonka huomasin on pakanrunkoon stanssattu numerointi, (joiden perusteella oikeat leuat tulevat oikeisiin kohtiin) on virheellinen. eli muistaakseni pakassa oleva numero ja leuka ei täsmää. tais olla niin että 3 ja 4 on leuoissa vaihtanut paikkaa. merkkasin tussilla pakkaan numerot, samoin leukoihin jotta jatkossa ei tarvi arpoa.  merkkaa ennen kuin vaihdat ekaa kertaa sisäpuoliset leuat ulkopuolisiin, tulevat siis mukana.

-Jarkko

Okei eli ihan kelvollisia ilmeisesti tarkkuuden puolesta. Onko sulla tuommonen intialainen vai kiinalainen arc eurotraden pakka? Kun olis parempi jos
kiinnityspultit tulis pakan ulkopuolelta kuten noissa intian pakkojen kuvissa. Kiinalaisissa pakoissa ilmeisesti kiinnitys takapuolelta, kun ei kuvassa ainakaan
näy pultin reikiä pakan etupuolella. Joo ja tuolahan tosiaan lukee taulukossa ettei kiinalaisissa pakoissa olis etupuolelta pulttaus mahdollisuutta.

Jarkko Nieminen

Moi,

Kiinalainen on, ja ruuvit takana 3 kpl 8mm kierteellä.

Huomasin vielä että mulla on heittoa joku 0.2 mm pakassa, lienee johtuvan omatekoisesta kiinnitys laipasta...... (sai pikkusorviin vähän huonosti kiinni)

-.Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j