Myös korttimaksu toimii

berger askelmoottoreille ohjain

Aloittaja sbc350, 12.05.10 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sbc350

On teon alla tollanen plasmaleikkuri, johteet valmiina. olis tälläset berger 5913/50 moottorit. nyt mietityttää että millasen ohjaimen nuo vaatis, kahta akselia ohjattaisiin. kannattaako hommata joku rakennussarja vai ostaa valmiina ja missä hinnoissa noi pyörii? eka projekti niin on vähä ulapalla :)




tero

Askelkulmasta päätellen tuo lienee 5-vaiheinen stepperi. Niille on niin huonosti saatavissa ohjaimia, että melkein kannattaa unohtaa koko moottorit.
Granite Devices servo-ohjaimet ja moottorit - www.granitedevices.fi

sbc350

joo kattelinki et vähän löytyy ohjauksia 5 vaiheisille.. mulla on yhdet toiset moottorit mut niissä ei lue yhtikäs mitään, saiskohan niistä jollain ilveellä tolkkua

tero

Saa, johdoista mittailemalla voi päätellä minkälaiset käämit on sisällä.

Resistanssin mittaamalla voi myös päätellä virtarajan (etsii jostain vastaavaresistanssisen ja kokoisen motin speksit käsiin). Tai sitten vain kytkee ohjaimeen ja kasvattaa hiljakseen virtarajaa kunnes motti alkaa tuntua kuumalta.
Granite Devices servo-ohjaimet ja moottorit - www.granitedevices.fi

sbc350

täytyy mittailla. vähän aihetta sivuten, mulla on tuollanen RTA SDC 06 ohjain ja siinä kiinni pieni moottori. virtalähdekin tuli tuon paketin mukana, joku vanha teollisuusnostopöytä. tarttis vaan keksiä että miten tuo kytketään printtiporttiin?

tuollanen on ohjain
http://www.cnczone.com/forums/attachment.php?attachmentid=85199&d=1248863543

tuossa on toi control lähtö missä noita step in, dir in jne lähtöjä mut saaks sen siitä suoraan kytkettyä tietarin porttiin?



salmve

Saa. Minulla polttokoneessa samat ohjaimet. Pinnit 4 ja 6 printteriportin maahan ja pinniin 5 dir-pulssi ja 7 step.

Vekku

sbc350

suuret kiitokset, pitääkin alkaa piuhaa tekemään  8)

micic

Ittellä tuollaaset Bergerin EX -hyväksytyt stepperit mallia 599/50 valmiina koneen rungossa kiinni, ohjaukset vaa puuttuu.

Oon kattellu että Ebaystä kyllä tuntuus löytyvän noita ohjaimia 5-vaiheisellekki moottorille, mutta pitää selevittää ensi vähä että minkälaanen se oikee pitää olla. Käytä ebayn hakutoimintoa vaa ja 5 phase stepper drive tms hakusanaksi..

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk