Kara-akselin heilunta Vario bf20 klooni

Aloittaja tkysymykset, 06.05.10 - klo:04:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lordjw

Onpas herkkähipiäistä porukkaa

ArcEuroTraden sivuilla on yhdenlaisen koneen preppaus (lue: hajoitus atomeiksi ja uudelleenkasaus) käyty läpi juurtajaksain. Malli on eri, mutta periaatteellinen rakenne lienee samantyyppinen.  Kannattaa tsekata:

http://www.arceurotrade.co.uk/projects/prepguides/X3%20Mill%20Preparation%20Guide.pdf

T: Julius

Stoppari

Oletko koittanut muita istukoita? esim jyrsin istukkaa, onko sama vika, vai onko vika vain tuossa poraistukassa?

tkysymykset

Lainaus käyttäjältä: Stoppari - 09.05.10 - klo:19:24
Oletko koittanut muita istukoita? esim jyrsin istukkaa, onko sama vika, vai onko vika vain tuossa poraistukassa?

Sama vika oli jyrsinistukallakin. Mutta joo, vika löytyi. Kait se on uskottava, että jonkin tällin toi kone sai joko kuljetuksessa tai kun laitetta nostettiin, koska oli hienosti murtunut poikki tuo holkki mihin kara tulee kiinni. (osa numero 246) Nyt kun näin tuon osan, niin eihän tuo tosiaan mitään ihmeitä vaadi, että napsahtaa poikki, kun aika heikon näköinen osa on kaikkinensa.

Lisäilin kuvia tonne tosta galleriaan, vaikkei koko tilanne yhtään nauratakaan:

http://makkara.wippiespace.com/images/

Laakeritkin tuntui väljiltä tuossa eli nekin menee vaihtoon. Tutkin tarkemmin, kun saan koko höskän purettua eli ens viikon aikana. (tai siis tän viikon...)
Sarjassamme tyhmät kysymykset......

porepe

Tuo 246 on juurikin kara-akseli eli se osa, jonka vääntymistä epäilinkin. En tosin olisi uskonut sen olevan poikki. Osan hinnan jo tiedätkin...

Jonkinlaisen tällin tuo on kyllä saanut jossakin vaiheessa.
Petri Junnila
Mynämäki

JH-Q

Sekin lienee mahdollista että kinkki on unohtanut päästää kappaleen karkasun jälkeen, ja se on jääny hauraaksi kuin lasi.. Me kaikkihan kuitenkin tiedetään miten sinnepäin siellä tehään koneita  :-X

porepe

Lainaus käyttäjältä: JH-Q - 10.05.10 - klo:18:15
Sekin lienee mahdollista että kinkki on unohtanut päästää kappaleen karkasun jälkeen, ja se on jääny hauraaksi kuin lasi.. Me kaikkihan kuitenkin tiedetään miten sinnepäin siellä tehään koneita  :-X

Miettisin tuotakin vaihtoehtoa, mutta kone on kuitenkin ollut aika ahkerassa käytössä. Joten olisi luullut jo aikaisemmin antautuneen, jos olisi karkaisu virhe  :o
Petri Junnila
Mynämäki

ttontsa

 Materiaalivirhettä eikä Karkaistussa kappaleessa väsymisen mahdollisuuttakaan ei kande ihan pois sulkea. Sikäli mikäli karaputken ylä ja alalaakerin välillä on linjausheitto joka kierroksella kun kara pyörähtää syntyy putkeen vääntö + taivutusrasitus. Pieni alkusärö, lovi, sorvauspykälä tms. ja väsyminen alkaa. Pitäs kyllä ilmaantua vaikertamisena koneen käynnissä, ihan pikku jännitysamplitudui ei riitä. Sinällään noinkin vahvan akselin katkeaminen tällistä vaatis koneen pudottamisen päilleen pick-up:n lavalta tai 3. kerroksen tuuletusparvekkeelta, ei tuntus että ihan pikku kolari saa mitään aikaseksi.

-kiinalaasta valuterästä/paskarautaa +liekki (induktiokarkasu) ..lienee lopputulos ihan todellakin mitä sattuu
-nuorrutusterästä + paikallinen induktiokarkasu karaan ..pitäs olla v***n vahvaa eikä katkea edes piäksämälläkään.
-hiiletyskarkaasuterästä+hiiletys + karkasu+päästö ...prosessin hallinnasta riippuen haurasta ku he***tti tai oninstuessaan pintakovaa ja ydin sitkeää.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

tkysymykset

Millähän tää sokka/lukko lähtis irti? halkaisija ehkä 40mm ja paksuus 2-3mm. Hevosenkengän malliselta vaikuttais. Työkalua saa ehdottaa, vai pitääkö rakentaa itse tolle.

http://makkara.wippiespace.com/images/sokka/image019.jpg
Sarjassamme tyhmät kysymykset......

Konemies


Konemies on poikkeuksellisesti editoinut tätä keskusteluketjua poistamalla pari viestiä ja muokkaamalla paria muuta. Syy on siinä, että tähän asialliseen ongelmanselvityskeskusteluun oli joutunut tälle foorumille sopimaton arviointi käydyn keskustelun tarpeellisuudesta. Kaikki asiallinen keskustelu täällä on sallittua ja saattaa antaa toisille käyttäjille arvokasta tietoa.

Foorumin sääntöjen mukaan Konemiehen toimenpiteistä ei valitettavasti ole mahdollisuutta valittaa mihinkään, vaikka nyt tapahtunut sensurointi saattaa joidenkin mielestä vaikuttaa turhankin herkältä.  Hyvää kevättä kaikille :)
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk