CNC-Harrastus

KOMPONENTTEJA KONEEN RAKENTAMISEEN => Tavarapörssi (ylimääräinen tavara kiertoon) => Aiheen aloitti: tomi667 - 28.11.14 - klo:03:04

Otsikko: O: Messinki pyörötanko halk. vähint 80mm
Kirjoitti: tomi667 - 28.11.14 - klo:03:04
Tarvetta olisi messinkiselle pyörotangon pätkälle.
Halkaisija vähintään 80mm ja pituudeksi riittää 150mm.
Otsikko: Vs: O: Messinki pyörötanko halk. vähint 80mm
Kirjoitti: tomi667 - 28.11.14 - klo:23:59
Eikö kellään ole nurkissa lojumassa. Käy myös alumiinipronssi yms vastaavat materiaalit.
Alumiini ei kelpaa koska liian pehmeää. Pitäisi vaihtaa wankelmoottorin roottorin laakerit, niin
pitäs saada tehtyä sopiva painin prässille. Tai jos joku tietää mistä voi ostaa pienen pätkän
tankoa, niin kertokaa toki.
Otsikko: Vs: O: Messinki pyörötanko halk. vähint 80mm
Kirjoitti: timopen - 29.11.14 - klo:15:03
Miun mielestä Johnson Metall myy pienissä määrissä ja yksityisenäkin pitäis ostamisen onnistua.

- Timo
Otsikko: Vs: O: Messinki pyörötanko halk. vähint 80mm
Kirjoitti: olli henttonen - 29.11.14 - klo:15:24
Helsingin raudasta olen kanssa hakenut messinki tankoa pätkän ja tietty Protoshop :issa on aika kattava materiaalivalikoima.
Otsikko: Vs: O: Messinki pyörötanko halk. vähint 80mm
Kirjoitti: mpr - 29.11.14 - klo:17:08
Keskipakovalu tampereella. Sieltä löytyy myös kattavasti messingit ja punametallit.
Otsikko: Vs: O: Messinki pyörötanko halk. vähint 80mm
Kirjoitti: Tapani Honkanen - 29.11.14 - klo:17:46
Onkohan tässä tarvetta ollenkaan messingille. Kyseessä on Wankel-moottorin roottoriin tehtävä painin ja toteamus, että alumiini ei käy kun on liian pehmeää. Onko kyseessä roottoria tukeva "painin"? Vai laakerin ulkorengasta ulostyöntävä painin. Pituus on luokkaa 150 mm ja halkaisija vähintään 80 mm
Jos alumiini on liian pehmeätä, niin minä tekisin pehmeämmän luokan teräksestä tuurnan. Huolehtii vaan, että ei ole terävää särmää ja pinnanlaatu on hyvä ja välys on riittävä. Sekä huolellisuutta hommaan. Voiteluainetta mukaan, jolla vältetään/vähennetään naarmujen syntyä. Tuo laakerin ulkorengas on tiukalla sovitteella koska on lämpötilaeroja sekä ulkorenkaan kiertävä kuorma.
Ja löytyyhän tuohon halvempikin vaihtoehto jos haluaa välttämättä saada mäntää varten pehmeämmän materiaalin kun teräs mutta kovemman kuin alumiini (duralalumiini) jota sitäkin on montaa sorttia. Tekee sen painintuurnan teräksestä ja päähän lyhyen/ohuen laipan vaikkapa messinkilevystä, jota saa helpomminkin.
Helpottaako tämä yhtään?