Terve
Minulla on laatikossa 4 kpl kyseisiä draiveja, mutta en tilatessa tajunnut ottaa mukaan ohjelmointikaapelia, eikä myyjäkään tajunnut minulle sen mukana tulemattomuutta mainita.
Kaapeli on tilattu, mutta en enää millään jaksa sen saapumista odottaa. Kun on vain viikonloput aikaa harrastaa...
Jostakin kumman syystä on ohjaimien datalehdessä jätetty tämän liittimen pinnajärjestys kertomatta. Onko kellään teistä foorumilaisista tätä tietoa jaettavaksi asti?
Mulle Tero mainitsi että ohjelmointipiuha pitää sisällään elektroniikka, eli siten sitä ei voi käyttää esm. usb poweripiuhana interface kortille, eli eipä siinä kai auta kun oottaa postipatea..
OK
Kiitos tiedosta.. syön kärsivällisyyspillereitä sillä välin...
Ilmeisesti on firman sisisäinen tiedonkulku tökännyt jossain kohtaa jos tilattua piuhaa ei näy. Laitatko sähköpostia, niin saadaan piuha liikkeelle?
Joko ohjelmointi on tehty ?
Jussi
Joo....
... eilen jo kokeilin, mutta tänään olen päässyt virittelemään parametrejä oikein toden teolla. Askelvaste on saatu jo aika kohdilleen harjoituksiin käyttämälläni Starin lineaarijohdepaketilla. Lopullinen kohde saa odottaa vielä draiveja, kunhan saan asennussetit käsiini. Työtä kuitenkin riittää, sillä odotellessa voin ratkoa muita johdotus-/liitin-/kotelointi-pulmia.
Toki tiedostan parametrien olevan tyystin toiset lopullisessa kohteessa, mutta mukavasti pääsin tutustumaan parametrien vaikutukseen käyttämälläni paketilla.
Virittelin kaikki kohdalleen ja ajelin kelkkaa edes takaisin shellillä. Siinä tuli erroreita generoidessa selvitettyä maksiminopeus.
Yksi asia jäi vielä testaamatta.
Vastetta en saanut aivan täydelliseksi, sillä jossakin vaiheessa alkoi systeemi aina värähdellä, mikä onkin näille luonteenomaista. Testaamatta jäi input filter.
Onko jollakulla jakaa kokemuksia aiheesta. Huomenna yritän itse kerätä aiheesta kokemuksia.
Paikkaohjauksen parametrit vaikuttavat servon osikkointiin. Eli GDtoolista "Position tuning" -sivu. Myös vääntösäätimen kaistanleveys vaikuttaa.
Input filtterillä ei ole mitään tekemistä takaisinkytkennän kanssa.
Moottorin "ditherointi" sen sijaan on normaalia. Moottori jää helposti metsästämään lopullista paikkaansa kahden enkooderin countin välille.
Joo... oskilloinnin ja normaalin paikan säädön kyllä erotan ja sain säädöt aika hyviksi. Hyvä, että tulin kysyneeksi sen filtterin, niin en suotta ihmettele. Ei nyt jäänytkään tänään aikaa kokeilla mitään kivaa, mutta jospa huomenna.
En nyt ole driveen onlinessa, mutta ymmärsinkä oikein, että vaikka drive on positio modessa vaikuttavat torgue tuningin parametrit toimintaan ???
Vaikuttaa. Paikka ja vääntösäädin ovat kaskadissa, eli sarjassa.