CNC-Harrastus

KOMPONENTTEJA KONEEN RAKENTAMISEEN => Muut => Aiheen aloitti: FAARI 58 - 03.09.11 - klo:22:18

Otsikko: Hiilestystä
Kirjoitti: FAARI 58 - 03.09.11 - klo:22:18
Meni hiilet imurin(kätseri) toisesta moottorista,purin vanhan koti imurin josta löytyi saman kokoiset ja jousetkin oli samanlaiset laitoin paikoilleen ja mootori pyärii kuten pitääkin. Onko vaaraa, että ovat väärät vai onko hiilet vain hiiliä?
FAARI 58
Otsikko: Vs: Hiilestystä
Kirjoitti: mpr - 04.09.11 - klo:11:18
MOI
Hiilet on hiiliä vaikka vois paistais. ;)
Voihan niissä jotain kovuuseroja olla mutta jos muuten sopivat ja moottori pyörii eikä kovin paljon kipinöi ankkurin ja hiilten välis niin ok.
Otsikko: Vs: Hiilestystä
Kirjoitti: Ville Vaho - 04.09.11 - klo:22:12
Sellasia kuparin värisiä "hiiliä" kannattaa välttää, jos alunperin oli mustat hiilet. Ei kulu enää hiilet, mutta joku kuluu... :D
Otsikko: Vs: Hiilestystä
Kirjoitti: panttu - 04.09.11 - klo:23:07
Hiiliä olen tavannut kahta mallia. Perinteistä mustaa/harmaata ja edullista hiiltä, joka sopii lähes aina. Yhdessä koneessa olen törmännyt ongelmiin noiden kanssa, kun koneessa oli moottorin lähellä tehokas hydrovoitelu, jossa öljyä hieman pääsi kaasuuntumaan ja se pilasi nuo hiilet. Kyseessä oli isohko DC-moottori.

Ja sitten on hopeahiilet, jotka ovat hopean/kuparin värisiä ja kalliimpia. Etuna hopeahiilillä on parempi kemikaalien kestävyys etenkin jos hiileharjat on esim. öljy hiukkasten kanssa tekemisissä, niin nuo hopeahiilet on hyvät tai jos lämpötila nousee korkeaksi, muuten noita ei kai   suositella käytettäväksi tai ainakaan lompakko ei suosittele.
Otsikko: Vs: Hiilestystä
Kirjoitti: FAARI 58 - 05.09.11 - klo:01:35
Jep, väri oli sama mustanharmaa kuin vanhoissakin,sekä putsasin hienolla hiomapaperilla kollektorin, pyörittäen akkukoneella.Toimi ainakin 4 tuntia yhteen menoon kai maar hiilien loppuun asti. I hope 8)
  FAARI 58