Nyt ongelmana, kun jyrsimessä vetopultti on M12 ja kiristysholkkisarjan kierre on M14.
14 mm pultti taasen ei mahdu karan läpi, kun just sen verran pieni ettei mahdu.
Löytyykö noissa irtokierteissä eri nousulla olevia muunnoksia tai löytyykö jostain ihan kierreholkkeja?
M14x2 ja M12x1.75
Tai muita ideoita? Tai onko noissa kiristysholkkisarjoissa eri kierteitä? MT4 mikä tuossa näyttäis olevan nyt.
Ei muuten mikään helppo homma :-\ ei jää käytännössä laitaa tehdä holkkia, ainakaan M12 pultille... Ja tuo nousujen ero ei oikein anna myöden irtokierteellekkään. M14 -> M10 Holkki olisi jo mahdollinen. Kovasta kierretangosta vaan vetopultti niin vois pysyä, ainakin kevyessä jyrsinässä.
sorvaa/sorvauta sopiva. Alapäähän tarvittava pätkä M14x2, sitten hoikennus Halk 12mm ja sitten yläpäähän M12 x XX. Yläpäähän jyrsimessä nelikantti (tai 6...8mm läpireikä) josta voi pitää avaimella kiinni. Yläpäähän vaikka pitkä mutteri jossa sorvattuna tarvittavat ohjausolakkeet. Omassa koneessa toteutettu noin (ISO40). Pultin lujuus tuskin mikään ongelma, morsekartiota muutenkaan vetäs pultilla kovin tiukalle, saa sitte muutakun hakkaamalla irti...
..Kierretangosta sorvaamalla
..nuorrutusteräs akselia
..robin hoodista hylsyavaimen jatkovarsi
Homma taitaakin ratketa tuollain.
Eli käyn hakee M14 kierretangon ja ohennan sen ja kierre yläpäähän M12.
Tangon saan alakautta vietyä. Näyttäis tilaa olevan sen verran.
Ja ratkaisukin on edullinen ja helppo toteuttaa.
Palaan asiaan myöhemmin kuinka onnistuu.
No siitähän se tuli ja ensi koelastut ajettu.
Homma ratkaistu tosiaan ohennetulla M14 kierretangosta.