Myös korttimaksu toimii

Mistä apua Emco Compact 5 CNC:n käyttöön

Aloittaja arska, 24.02.08 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arska

Olen hankkinut Emco compact 5 CNC sorvin. Ohjelman sisäänsyöttö tuottaa ongelmia. Olisiko ketään jolla on kokemusta kyseisestä sorvista, esim. amattikoulun käyneet. Itselläni ei ole käyttöohjeita koneeseen. Kiitollinen neuvoista.

ant771

Takamaz EX 15, Mazak QuickTurn 15N, Colchester Master 6,5", Strands s68, Unicum 8, Kitamura MyCenter 2, Versalaser VL-200, Esab Handy Tig 180 ac/dc, Stratasys Dimension SST 768

sorvari

Onko sulla siitä kuvaa?
Jos on samaa mallia kun mun niin mulla olis hyvät käyttöohjeet.

jpn77


Tauru

No niin, minullakin on nyt sama ongelma eli sorvin käyttö on kovin hankalaa ilman ohjeita. Kai tällä voi sorvata ilman PC:tä ja siinä olevaa softaa? Kierteitä varten pitää jonkinlainen ohjelmakoodi syöttää joka toivottavasti onnistuu suotaan sorvin omasta paneelista.
Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan.

SamiM

Terve! mulla olisi ko. laitteeseen opettajan käsikirja, jolla itsekkin opettelen käyttää emcon sorvia. Yahoossa on emco group josta saa kanssa hyviä ohjeita
T.Sami

Tauru

Löysin tuon yahoon ryhmän, mutta sieltä en vielä löytänyt vastauksia kysymyksiin. Korjausopas löytyi ja siitä varmasti on apua kun puran laitteen ja puhdistan sekä säädän välykset kohdalleen.
Pystytkö antamaan lyhyet ohjeet tässä miten syötän yhden tai kahden komennon pituisen ohjelma sisään ja testaan että laite toimii oikein?
Saan siirrettyä käsikäyttöisesti kelkkoja, mutta kun koetin ohjelmointia niin lopputuloksena oli vain tila josta en päässyt eteenpäin kuin buuttaamalla koko laitteen virta-avaimesta.

SamiM

Moi! Mä lähetän illalla sulle ohjeita kun pääsen himaan. Sulla on ilmeisesti käsikäyttö päällä. Pistä yv:llä osoite niin saat paperi ohjeet.
T.Sami

SamiM

N        G       X         Z           F
00      00    -500     0
01      00      0        -400
02      84    -100    -2100     100
03      84    -200    -2100     100
04      22

Siinä on pikaliikkeet kpl alkuun ja työkalukierto (pitäisi ottaa 2mm ja 20mm pitkä pala pois). Jokaisen luku syötetään INP nappulalla sisään ja G22 jälkeen START nappia 2 kertaa. Tämä on inkrementaalinen tapa syöttää! eli toivottavasti sulla on sama malli kuin minulla. Tämän minun koneen saa myös absoluuttiseksi  ohjelmoinniksi, mutta en ole käyttänyt sitä vielä. tässä vielä muutama sisäänsyöttö näppylöinti juttu. Ai niin miinus merkki syötetään luvun syöttämisen jälkeen.

INP= muisti
DEL=poistaminen
FWD= eteenpäin lauseissa
REV= taaksepäin lauseissa
NUOLINÄPPÄIN= eteenpäin sanoissa
FWD+INP=ohjelman pysäytys
INP+REV=ohjelman keskeytys
INP+REV=vikailmoituksen kuittaus, vapautus
DEL ja sitten INP= ohjelman poistaminen

Toivottavasti tästä hieman sekaisesta selostuksesta on jotain apua. Jos jotain kysyttävää niin soita
T.sami
DNA 531 1978


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk