Myös korttimaksu toimii

BT30 ATC Remmiveto kara Kiinasta

Aloittaja Snowfly, 22.10.23 - klo:20:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowfly


Ville Vaho

Mua niin oksettaa nykyaika. Joku viittii tehdä työkseen silkkaa kuraa päivästä toiseen. Ja joku ahne vielä kannattaa bisnestä ostamalla sitä.

Toinen oksennus tulee siitä kun järkyttävän kalliissa koneissa edes rahalla ei osata enää tehdä kunnollisia karoja. Syyllistytään silkkaan tyhmyyteen nokkeluudessaan. Käytetään esimerkiksi kuparia ja alumiinia toisiinsa liitettynä jäähdytyskanavissa, niin että lopputuloksena on erittäin optimoitu käyttöikä pahimmalla mahdollisella hajoamisella, vedet käämeihin ja laakereihin. Enkä ymmärrä miten koneita edes suunnitellaan, rungot on viritetty resonoimaan koneistuksen taajuuksilla, sähköjen kytkentään on monta versiota: anturin johto on kytketty suoraan sähkökaappiin ja kulkee kymmenen energiasiirtoketjun läpi, anturin johdot on vesitiiviissä kytkentärasiassa reijät ylöspäin vettä täynnä tai sitten sponttaanisti suoraan rungossa riviliittimessä 110v liitäntöjen keskellä, sen pellin alla josta on tehty 60 kiloinen mihinkään sopimaton ja suojaamaton. Tai klassikko, käytimme liitintä joka ei mahdu reijästään mistä sen pitäisi, tarvii irrottaa johdot. Ja tietysti koneesta pitää purkaa vähintään katto, ovet, työvalo ja mielummin myös työkaluvaihtaja. Ja voi luoja jos siihen koneeseen on saanut hydrauliikkaa tai läpijäähdytyksen optiona, niille kun ei peruskonetta varten ole jätetty mitään tilaa mihinkään. Letkut on nippusiteillä energiasiirtoketjun päällä, venttiilit ja jakotukit on pultattu siihen 60 kiloiseen romurautaan kiinni, tietysti läpipultilla niin että se mutteri putoaa avatessa sinne minne ei lastujen ja leikkuunesteen määrästä päätellen ainakaan hihnaa kannattais laittaa, mutta sinne se nyt ainakin putos... 😁 Sorvien lasitkin on tehty lähes vaihdettaviksi kohtuudella, kunhan sen ensimmäisen vaihdon yhteydessä muistaa tuunata kiinnitystä...

Siinä samalla kun otetaan pala rautaa, laakereita ja sylinteri, vois lopputulos olla samalla työllä ihan asiallinenkin, mutta ku ei ole. Ei tiedetä mitä ollaan tekemässä. Tosin eihän edes skf osannut tehdä karoja noin 15 vuotta sitten...

Tulipas vuodatus, toivottavasti joku muukin on nähnyt näitä sovelluksia...

Korjausvideo on asiallinen, hiukan jäi mietityttämään oliko vaivansa arvoinen suoritus.
-vilderi

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Ville Vaho - 23.10.23 - klo:11:11Tulipas vuodatus, toivottavasti joku muukin on nähnyt näitä sovelluksia...

Korjausvideo on asiallinen, hiukan jäi mietityttämään oliko vaivansa arvoinen suoritus.
Tämä teksti piristi täällä asentajien päivää kummasti :D aikamoni yhtyi aiheeseen.

Itse mietin tuota videota katsoessa että tekiköhän kaveri virheen heti lähtömetreillä... että kun se ei tarkistanut värillä kartion kontaktia... kerta jos kartion kontakti olisi ollut hyvä niin tällöin vika olisi ollut ulkokehän sorvauksessa tai linjauksessa. Mikä omasta mielestä olisi ehkä ollut helpompi korjata.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk