Myös korttimaksu toimii

Mihin korkeuteen kannattaa asentaa pikavaihtoteränpidin?

Aloittaja PekkaNF, 07.06.11 - klo:18:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PekkaNF

Terve

Kuulostaapa hullulta kysymykseltä, mutta mulla on sen verran isokokoinen teränpidin että joudun poistamaan pikkukelkan yhtälöstä - tarkoituksellisesti. Sen tilalle tulee levystä tehty välipala johon kiinnitettään pikavaihtoteränpidin.

Pikavaihtoteränpitimessä on sen verran korkeelti lohenpyrstöö, että teränpitmen korkeutta on mahdollista säätää 25 mm!

Korkeudensäätö tukeutuu rungon yläosaan. Ymmärrän, että kanattaa katsoa että saa säädettyä pienimmällä ja suurimmalla terällä karakorkeuteen, mutta silti tästä jää säätövaraa?

Onko väliä säätövaran suunnalla? Pitäskö mun ymmärää jotain ennekun jyrsin paljon metallia pois? Mitään peruuttamatonta ei tapahdu olisi vaan kiva vältää ilmeisiimät virheet.

Kiitos,
Pekka

Hiekkaranta_92

Ite tullu huomattua että monesti loppuu säätövara pienien sisäterien kanssa eli säätövaraa ei ole riittävästi ylöspäin..  Itse säätäisin niin että isoiman teränpitimen yläreuna on vähän keskiön alapuolella niin että on vähän pelivaraa

PekkaNF

Kiitos. Tämä on juuri siinä pähkylöinnin aiheena. Kokeilin pöydällä eri pitimillä ja eri terillä ja tulin siihen tulokseen että säätövaraa riittää. Ehkä ei ole käytännöllistä antaa kolahtaa mihinkään laitaan yleisimmillä terillä. Eikä sillä taida olla juuri jäykkyydenkän kannalta suura eroa kun tolppa on riittävän iso.

Onhan se julman kokoinen, mutta sen alle tarvii kuitenkin 38 mm:n korokkeen, joten ei se mitenkään järjetön ole. Tasan ei kuitenkaan sovi alkuperäiseen pikkukelkkaan ja sen rimpuloihin, mutta pitää suunnitella kiinnitystä siten, että tarvittaessa saa pikkukelkan siihen kiinni tai toisenlaisen pikkukelkan, kunhan pääsee pienellä rei'ityksellä ja pitimen vaihto sujuu sitten lopulta nopeesti.

Kiitos,
Pekka

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk