Myös korttimaksu toimii

Moottorien kytkentä

Aloittaja Kai, 14.01.12 - klo:15:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

http://www.ebay.com/itm/CNC-5-Axis-Breakout-Board-Interface-Adapter-Stepper-Motor-Driver-/170726839375?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27c01cd44f#ht_6717wt_906
Moi yllä linkki hankintaani,jolla ajattelin kokeilla jotain askelmoottoria,mutta en osaa kytkeä sitä moottoria noihin liittimiin.
Voiko joku neuvoa miten se tehdään tai mistä saan ohjeen askelmoottorin kytkentään
Hävettä tää typeryys, kun tossa on kuvat mutta en silti tajua
Kai

Timo Hotti

Askelmoottoreita ei kytketä suoraan tähän ohjaimeen. Tällä ohjaimella ohjataan varsinaisia askelmoottoriohjaimia... Esim.
http://www.zappautomation.co.uk/index.php?cPath=9_3
timi

Kai


Metalfusion

Ei noi ole suoraan yhteensopivia, toi ULN "driver" on vaan 8 transistorin piiri eli toimii vahvistimena. Siinä siis ei ole minkäänlaista älyä, vaan sisääntuloja (4kpl) pitää itse ohjata päälle ja pois oikeassa järjestyksessä että moottori pyörii. Tuo on siis tarkotettu suoraan mikrokontrollerilla ohjattavaksi 5V tulosignaalilla.

Tuo breakout board taas on käsittääkseni tarkotettu välittämään lävitseen kahta signaalia per moottori eli step ja dir pulssit. Ehkä siitä kahta kanavaa käyttämällä ja jotain omaa koodia tietokoneella pyörittämällä sais sen signaalin läpi tuollekkin, mutta sama se olisi sitten kolvata suoraan rinnakkaisportin liittimeen ( optoerottimet väliin? ).

btw. mulla on myös tollanen ministepperi ja "ohjain" kombo, testailin sitä TI Launchpadin kanssa sen maksimivääntö on todella heikko ja pyörimisnopeus pieni.

Kai

Moi,ja kiitos neuvoista,tuo ULN 2003 tuli hankittua kun mulla on Arduinon kehitysalusta ja sillä vähän koitan opiskella alkeita näistä koneen rakennustaidoista ja se 5-akselipalikka tuli hankittua opiskelun kannalta.
Asiaan, eli minkälainen askel-moottori olisi hankittava jotta tota 5-akselipalikkaa voisi koittaa?
En haluaisi maksaa kovin paljoa moottorista, kun ei tuo 5-axis lankku maksanu kun 15€,enkä aio mitään pysyvää siitä rakentaa,eli halpa motti ja kai sitte se draiveri vai miten se oli?
Kai



Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk