Myös korttimaksu toimii

G-Koodia Dxf-tiedostoista?

Aloittaja aa-51, 14.12.09 - klo:01:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aa-51

löytyisiköhän fanucin sorviin (mori seiki sl-250) mitään kätevää ohjelmaa joka vääntäisi dxf:stä g-koodia? pitäisi tukea pyörivät työkalut, mielellään apukarankin, ja jyrsintätyökierrot olisi plussaa kun puuttuu toi y-akseli koneesta.
kiitos ja kumarrus.

Maukka

Sorville kannattaa opetella työkierrot, ja käsin koodaus niin pääsee helpommalla. Tosin alkuun joku simulointi / ilmassa ajo on tärkeä ettei törmäile.. Samoin poraukselle löytyy työkierrot. Työkierrot ylös ja ohjelman alku + loppu tekstit niin liikkeet saa sitten helposti siihen väliin.
Se sinikantinen suomalaisen kaverin tekemä cnc kirja on pätevä alkuun. Sais vaan sen nimen päähän jostain.  Sitten kun sorvaus ohjelmien teko menee niin varmasti voi koodata jyrsinnätkin samoin.
Tollahan voi varmasti kaiken maailman avain välit jyrsiä näppärästi c:llä ja x:llä.. 

ram

Koita vaan Maukka muistella sen sinikantisen kirjan nimi  ::)

aa-51

osaan kyllä työkierrot ja käsin olen monia vuosia jo näpytellytkin. mitään ohjelmointiohjelmia en ole koskaan kokeillutkaan. ja muutaman machinery-kirjankin olen lukenut, juuri tosta näppäilystä haluaisin eroon kun sitä päivittäin tulee niin runsaasti tehtyä. c - x akseleilla voin kyllä jyrsiä perus avainvälit vaikka kappaleiden päähän, mutta keskemmälle palikkaa joutuukin jo käyttämään mulle todella hankalia jyrsintätyökiertoja. eli esim z-suuntaan kiinnitetyllä pyörivällä t-urajyrsimellä  jyrsitään työkierroilla x-suuntaan palikan puoleen väliin av, jolloin c ja x akseli liikkuu samaa aikaa ja tulee suoraa pintaa. tulihan taas selkolukonen teksti  :o mutta joo, unohdetaan toi näppäilyidea kokonaan ja ehdotelkaa jos tulee jotain ohjelmia mieleen! kiitos vastauksista.

porepe

Kaipa noita kaupallisia löytyy... Kysys käyttäjältä "Jussik" vaikka yksityisviestillä. sillä on muistaakseni joku cam ohjelman edustus, mutta en tiedä tuosta pyörivien työkalujen tuesta. On käsittääkseni edullisempi ja näppärämpi kuin Mastercam. 
Petri Junnila
Mynämäki

tomi667

Oisko se kirja nc-tekniikan perusteet. Tekijä eero pikkarainen.

Maukka

Joo sehän se mahtoi ollakkin. Meilla oli se cnc kursilla ja pidin sitä pätevänä.
Silla minä sitä käsin ohjelmointia ehdotin, kun olin työharjoittelussa juur tommosella sorvilla missä oli pyörivät työkalut mutta ei yy:tä niin kyllä sai kaikki kappaleet tehtyä ilman camejä. Tietenkin koneen rajoissa.. Oli mukavaa hommaa. Toivottavasti lama menisi ohi ja saisi vielä noita metalli alan hommia vaikkapa sorvilla tehdä.. 

petko

Lainaus käyttäjältä: porepe - 15.12.09 - klo:06:33
Kaipa noita kaupallisia löytyy... Kysys käyttäjältä "Jussik" vaikka yksityisviestillä. sillä on muistaakseni joku cam ohjelman edustus, mutta en tiedä tuosta pyörivien työkalujen tuesta. On käsittääkseni edullisempi ja näppärämpi kuin Mastercam. 

Taisi olla EdgeCam:
http://www.edgecam.com/

Jussik

Terve

Sen verran kai voin mainostaa, että EdgeCam on kyseessä.
Sillä onnistuu kyseinen, monitoimisorvin ohjelmien teko.
Eli siis jyrsintä moniakselisessa sorvissa.

EdgeCam on myös paljon helpompi käyttää kuin mastercam.
Alkuun pääsee sen kanssa paljon nopeammin kuin masterCamin.

Kaippa sitten kun oppii, niin on masterCamikin kohtuullinen käyttää.

aa-51

löytyykös tuosta edgecamista mitään kokeiluversioita? kuulostaisi just siltä mitä oon etsimässä.  intoa olisi opiskella kunhan vaan alkuun pääsisi. en tosiaankaan ole koskaan käyttänyt moisia ohjelmia joten löytyisköhän jotain tutoriaaleja suomeksi ?

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk