Myös korttimaksu toimii

OSTAN: Vaakaaraisen jyrsinkoneen karat

Aloittaja Tapani Honkanen, 27.05.10 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapani Honkanen

Hankin Pedersen yleisjyrsinkoneen ilman karoja.  Tulen kuitenkin tarvitsemaan niitä. Ostan sopivat, mikäli suunnilleen sopivat.Kiinnitys koneeseen on MK4. Halkaisijat kaikki normihalkaisijat käy. Pitäsi olla väliholkkeja mukaan myös. Tukilaakerin tulen valmistamaan itse. Mieti, jos vaikkapa kaverilta löytyy.
p. 050-595 4464

PekkaNF

Löytykö.

Selailin jotain ihan muuta ja sattui tälläinen silmään:
http://www.rc-machines.com/index.php?navi_1=product&navi_product_1=special_offers&navi_product_2=138

MT4 milling machine arbor Ø 22 mm with S20 x 2 thread
incl.arbor spacer
overall lenght 320 mm
work lenght 130 mm
pilot Ø 17 mm
suitable on Deckel FP1 and similar

Noita oli 16 - 32 mm. ja hinnat satasen pinnassa.

En ole käyttänyt tota putiikkia, joten en tiedä miten teutoonisia ovat.

PekkaNF

Tapani Honkanen

Vaikka en ole saanut vastauksia aloittamaani osto-osioon muuta kuin pekka Nf:ltä. Ei vielä ole aikomus tilata ulkomailta vaan kyttään kotimaista.
Täytyy tässä kertoilla mihin olen rahaani tuhlannut. Ensiksi ostin pienen kiinansorvin 350€ (ovh 995€) ja sitten keskikokoisen käyttämättömän 10v vanhan tanskansorvin BL 1230 kaikkine roippeineen, hintaan 1500€. Myin kiinansorvin 550€. Ostin Romanialaisen Deckel-kopion roippeineen 2000€. Kunnostin 35 tuntia ja myin samalla hinnalle työkaverille kun hän neuvoi kertomaan emännälle, että jos tulee dementia tai alzhaimar tai muuten vain kupsahtaa niin perikunta myy sen hänelle samalla hinnalla kun itse ostin. Tuli kokeitua johteiden kaavaustakin. Onnistui.
Sitten ostin tanskalaisen Pedersenin PFU1 yleisjyrsinkoneen roippeineen hintaan 2000€. Kone kovin hyvä vielä. Sitten harmitti Deckelin myynti. Siksi ostin Nettikoneen ilmoituksesta  HeMako:sta loistokuntoisen Bridgeport Series 1 työkalujyrsinkoneen (vähän roippeita) 2650€. Lisäksi Honkkarista kiinankone metallivannesaha 250€, (ovh 995€) jonka siirsin uuteen työstökonehalliin 5mx3.5m. Lisäksi olen ostanut Tossin jakopään 200mm istukalla ja uuden 8" VERTEX pyöröpöydän 160mm istukalla yhteishintaan 600€. Hallin=pajan remontti noin 3000e. Menot yhteensä luokkaa 10 000€. Eikä lastuakaan vielä.
Täytyy toivoa että Alzhaimarin-, Dementia- tai syöpätaudin uhka ei pakota perikunnan realisoimaan hienoja koneita alihintaan ihan heti.
Kun innostuin viime syksynä eläkeaikoja varten miettimään työstökoneiden hankintaa  ja eri vaihtoehtoja niin aluksi Jonnen valikoima näytti lupaavalta mutta päädyin sittenkin vanhanaikaisiin. Ikävä kyllä, en pysty nyt vertaamaan.
Kun työpaikan terävalikoimalla ei ole minulle käyttöä niin säästyy varastamisen vaivalta. Täyttyy vielä löytää paikka mistä köyhä eläkeläinen voi halvalla hankkia teriä ja muuta roipetta.

Wagner

Ei ole karoja myydä minullakaan, mutta kiitos loistavasta kirjoituksesta!! Se pelasti minut orastavalta parisuhdekriisiltä (luetutin vaimolla). Itselläni on myös jyrsinkone, sorvi, pylväspora ja verstas. Lisäksi tulossa kaksi sorvia lisää sekä toinen pylväspora ja vannesaha. Ynnä arviolta pari tonnia rautaa eri mittaisina jätepaloina ja vaikka mitä purkutavaraa. Ja tili tyhjänä. Eikä lastuakaan vielä.

Mutta tuntuu todella upealta kun lopulta on löytynyt harrastus joka vie kaiken ajan ja kaikki rahat! Eläkkeellä en vielä ole, mutta aika monen mielestä sietäisi olla...

viilari

#4
Ei oo helppoo...Mulla on tsekkiläinen Deckel kopio,Tos FN 20 johon olen pitkiä jyrsintuurnia hakenut.Kone ollut mulla n.4 vuotta,enkä ole edes vihjettä käytetyistä tuurnista saanut,vaikka monta kyselyä vedossa.Kone itsessään
ylittänyt odotukset monipuolisuudella ja tarkkuudellaan.Koneen mukana tuli 2 pöytää,jakopää,pistopää,orsi ja
tukilaakeri vaakakaralle.Diginäytöt pitäisi vielä hommata.
http://www.romukauppa.fi/?l=11&k=10&t=10&e=95
Tuolta kannattaa käydä katsomassa,aion itse mennä kun on seuraavan kerran turun suuntaan asiaa.
!!Soittelin tutuille,nyt on tuurnia tiedossa !!

petko

Lainaus käyttäjältä: sepän poika - 27.05.10 - klo:21:19
Hankin Pedersen yleisjyrsinkoneen ilman karoja.  Tulen kuitenkin tarvitsemaan niitä. Ostan sopivat, mikäli suunnilleen sopivat.Kiinnitys koneeseen on MK4. Halkaisijat kaikki normihalkaisijat käy. Pitäsi olla väliholkkeja mukaan myös. Tukilaakerin tulen valmistamaan itse. Mieti, jos vaikkapa kaverilta löytyy.
p. 050-595 4464

Laitoint yv:tä.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk