Myös korttimaksu toimii

Tarjouspyyntö koneistukselle (Etelä-pohjanmaa)

Aloittaja mkuivamaki, 26.08.13 - klo:17:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

mkuivamaki

Mikäli joltain löytyy riittävän iso jyrsin, niin tässä olisi tekemistä. Pitää sisällään hitsatun teräsrakenteen tasopintojen plaanausta, reikien tekoa ja niiden kierteytystä (kierteytys onnistuu itseltäkin). Parissa kohdassa joutuu plaanaamaan 2 tasoa 90 asteen kulmaan toisiinsa nähden mieluiten yhdellä kiinnityksellä, tämä on ollut monelle pajalle ongelmakohta (loppuneet joko liikealue kesken tai ei ole kääntyvää jyrsinpäätä tms.)

Työstökoneen XY ala on oltava vähintään 600x200.

Kiinnostuneet ottakoot YV:llä yhteyttä, piirustuksia saa sitten sähköpostiin josta ilmenee yksityiskohdat.
Tekijä mieluusti Etelä-pohjanmaan / Vaasan seudulta, itse Seinäjoelta.

mkuivamaki

Hommaan löytyi tekijä, tosin itse tuli otettua ensin kyseiseen ammattikouluun yhteyttä. En tiedä onko kaikilla koneistamoilla niin kiire vai mikä kun 1/15 tarjouspyynnöistä vastataan.
Avaan ketjun aiheesta myöhemmin kun päästään haastavimman vaiheen yli ;)

pave

Ei mielestäni mikään ihme, kun kaikki kilpailuttavat toisensa konkurssikypsiksi. Jossain vaiheessa sitä vaan on lopetettava kokonaan.
No mutta tämä on jotain muuta kuin cnc-harrastusta ja keskustellaan siitä vaikka jossain muussa topiikissa?

ttontsa

itse lähetin 9 kioskiin avunpyynnön / tarjouskyselyn koskien lattiallämmitystä, ilma / vesi ilmalämpöpumppuja ja 4 kioskiin tarjouspyynnön 2700x2500 2 kpl nosto ovista. pumppuihin vastas yks kioski ja oviin ei ykskään. tulin päätelmään että suomen lama on paskapuhetta, mun sähköpostit ei etene tai kyseleminen edellyttää aina kontaktin ottamista luurilla.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

pave

Ilpoista suosittelen:http://ultimatemarket.com 
Itsellä kaksi käytössä, eikä pahaa sanottavaa. Asenna itse,säästät.  8)

Niamu

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 31.08.13 - klo:17:50
itse lähetin 9 kioskiin avunpyynnön / tarjouskyselyn koskien lattiallämmitystä, ilma / vesi ilmalämpöpumppuja ja 4 kioskiin tarjouspyynnön 2700x2500 2 kpl nosto ovista. pumppuihin vastas yks kioski ja oviin ei ykskään. tulin päätelmään että suomen lama on paskapuhetta, mun sähköpostit ei etene tai kyseleminen edellyttää aina kontaktin ottamista luurilla.

Ennemmin makaan kotona kuin teen ilmaiseksi/tappiolla töitä.

Ilari

#6
Lainaus käyttäjältä: Niamu - 04.09.13 - klo:13:51
Ennemmin makaan kotona kuin teen ilmaiseksi/tappiolla töitä.

En allekirjoita nyt tuota tekstiä..
Jos olisit tehnyt tarjouksen järkevällä hinnalla ja olisit ainoa vastaaja olisit vahvoilla!

Eli minä olen sitä mieltä että tarjouspyyntöihin kannattaa AINA vastata jotain, joko niin että nyt on niin tiukka työtilanne että ei ehdi...
Siihen ei mene kauaa.
Minä ainakin lopetan kyselyt tavarantoimittajolta jos ne ei vastaa mitään.
Ja ihan turha syyttää kilpailua siitä ettei saa kannattavia töitä jos ei edes vaivaudu vastaamaan tarjouspyyntöihin.

Ja tämä ei mitenkään kohdistu lainatun henkilöön vaan valitettavan yleiseen toimintatapaan.
Se kun on vaan niin että me eletään asiakkaan rahoilla.

Niamu

Lainaus käyttäjältä: Ilari - 04.09.13 - klo:19:45Se kun on vaan niin että me eletään asiakkaan rahoilla.

Kenen rahoilla asiakas elää?

pave


Jape

Tuohon tarjouspyyntöjen vastaamiseen omalta kohdalta seuraavaa: tämä lama on samanlainen kuin 90 -luvun lama. Ne jotka ovat kestäneet viimeset pari vuotta, niin ne keillä on töitä niitä töitä on perkeleesti. Kuten omallakin firmallakin. Kyseessä konepaja. Parin kappaleen tilauksiin ei käytetä aikaa, eikä niitä kiinnosta ottaa. Itse vastaan kyllä kaikkiin tarjouspyyntöihin, yleensä hinnoittelen työn sen mukaan mikä sen tekemiseen todella menee. Tässä vaiheessa asiakas on sitä mieltä, että kiinalainen tekee halvemmalla, jolloin kehotan tilaamaan sieltä.

Saman homman huomannut myös siinä, että jos itse tarvitsee alihankkia jokin osa tilatusta kokonaisuudesta, niin vaikea on saada tarjousta vaikka B2B -hommana menisikin.

Karu totuus vaan on, että lama niiltä joilla töitä on, on todellakin takana. Nyt niitä töitä on taas ysikytlaman tapaan jälleen uudelleenjaettu  :-\

Jape

PS. En tiennytkään, että tästä foorumista on tullut lapsiystävällinen, vaiko itte Räsäsen Päivi laittanut asiat ruotuun. Prkl:leesti vaihtui jännästi muotoon "juhannusruususesti" : D

porepe

Itse väittäisin että lama näkyy pahimmillaan ulkomaan toimitusten maksu viivytyksissä. Eli töitä on enemmän kuin tekijöitä mutta maksut venyvät ja paukkuvat pitkiksi. Silti on pakko tehdä jos hommaa meinaa hommia jatkaa vaikkakin rahat tulisivat myöhässä. Tietty jos hermot tai persaus ei sitä kestä niin hanskat naulaan ja sossun luukulle.  Ei se helppoa aina ole ja pinnassa on venyttämistä. Siltikin yritän aika ajoin auttaa myös harrastelijoita vaikka niistä ei taloudellisesti mitään kostu. Tottakai toimitusaika etc kulkee myös käsi kädessä tuoton kanssa. Eli niille tehdään ensin jotka tuovat ruuan pöytään ja muille sitten kun ja jos on aikaa...

Se tekeekö jollekulle aseveli hatraste hintaan jotakin vai ei on sitten jokaisen tekijän itse päätettävissä. Enkä tiedä tulenko koskaan keneltäkään vastapalveluksia saamaan tai edes pyytämään mutta omaa mieltä rauhoittaa joskus ihan auttamisen ilo... Vaikka sitä ei enää nykyisessä finassi maailmassa enää ymmärretäkkään... Kaikesta pitäisi vain saada maksimi kate minimi panostuksella...
Petri Junnila
Mynämäki

JH-Q

Pitäisiköhän tarjouspyyntöihin ja yritystoimintaan liittyvälle vuodatukselle tehdä oma topikki...  :)

Täälläpäin lama on näkynyt lähinnä niin että hintataso junnaa paikallaan, töitä kyllä on mutta jos hintaa nostaa kovemmaksi niin kaikkoavat kokonaan. Lienee syynä tuossa suomenlahden toisella puolella oleva maa, jonka hintatason kanssa joudutaan kilpailemaan. Sinne kun pääsee laivalla yhtä nopeasti kuin junalla tampereen taakse..

Maksuajat eivät ole juurikaan paria poikkeusta lukuunottamatta venyneet. Kaikille asiakkaille olen pitänyt 14pvä netto maksuehdon, jopa niille parille isolle jotka ovat kirjallisesti vaatineet 45pvä maksuehtoa tavarantoimittajiltaan. Sanoin sen verran kovasanaisesti heti vastaan että jos haluatte niin pitkän maksuehdon, niin laitan jokaiseen laskuun 8% maksuehtolisän. Sen jälkeen suostuivat kiltisti 14pvä ehtoon ja viimeiset 2v mitä olen heille tehnyt, on myös maksut tulleet sillä aikavälillä. (kyseessä on pari isompaa firmaa, kotimainen 5000:n hengen teollisuusyritys ja japanilainen myös autoja valmistava 300 000:n hengen firma...  ;D)

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk