Myös korttimaksu toimii

Diy akku

Aloittaja Kai, 04.11.15 - klo:12:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miguel-

Tuo 18650 on akun koko -> halkaisija x pituus, 18x65mm. Isompaa yksittäistä akkua haettaessa voi vilkaista esim. 26650 tai 32650 -malleja, hieman isompi koko ja varauskyky. Noita isompia löytyy ainakin 6Ah versioina, pienempää 5Ah (jotain 8Ah, mutta tähän en ehkä luottaisi, energiatiheys tuskin niin kova vrt 18650 ja 32650). Eli käytännössä 2x paksu pötikkä työntää ~6Ah @ ~7,2V.

ttontsa

#16
Oliko sen sun originaali akun ja laturin jännite 3,7 vai 7,4v? Eka postista saa sen käsityksen että olet tuplannut akut mutta onko ne rinnan vai sarjassa? 3,7v laturi ei tasan tarkkaan lataa 7,4v akkua. Jos originaalin liivin käyttöjännite on 3,7v niin 2xakku rinnan tuplaa käyttöajan ja sarjaan kytkentä muuttaa sen ISIS liiviksi.

Olhan siellä alussa speksitkin. Mikäs se sun mainittu viritys akkujen suhteen oikein on?
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Kai

Tollasia 3.7v kaksi yhteen niin että tulee 7.4v
Yritän köyhyyttäni tehdä halvalla tehokkaamman akun siihen lämpöliivin.
Kun noi 18650 akut latautuu alkuperäisella kiinanpojan halvalla paskalla laturilla,mutta eivät suostu latautuu sillä hyvällä kalliilla suomipojan laturilla,jolla sitä liivin orkkis akkua ladataan.

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: Kai - 04.11.15 - klo:22:32
Tossa kuvat akusta ja laturista
En haluaisi ostaa 50€ hintasia akkuja ja saman hintasta laturia,kun saan 10000mAh akkuja 2€kpl kotiin tuotuna ja niille on laturi valmiina.
Ongelma on ollu kokoajan se että miksi liivi ei tunnista sitä mun viritystä, eikä toi kuvan laturi ala sitä lataamaan.

Siellä valmistajan akkupaketissa on jotain elektroniikka oikeasti sisällä (toivottavasti). Eihän tommosella 2-pinnisellä liittimellä latailla useampikennoisia Li-akkuja..

Joudut avaamaan akkupaketin ja katsomaan mitä siellä sisällä on. Jos käytät kiinan akkuja ja laturia, niin joudut pohtimaan miten saat siitä syötettyä virtaa liiveihin, ja tuon valmistajan akkupaketin sisällä se salaisuus on. Jos on oikein hieno, niin liiveissä on joku lämpötila-anturi, joka puhuu 1-wire protokollalla tuota sähkönsyöttöpiuhaa pitkin akkupaketin kanssa ja akkupaketti sitten säätää lämmitystehoa pitäen vakiolämpötilan liiveissä. Ei kovin todennäköistä, mutta ihan mahdollista teknisesti.

Kai

Siinä liivin rintamuksessa on katkaisija joka mahdollistaa 3 asentoa lämmön säätöön.
Kun se orkkis akun kytkee kiinni se katkaisija välähtää,eli kytkee päälle mutta sitten se sammuu heti.

cartti

Testaapa niin, että laita omatekemäsi akun napoihin jokin kuorma. Vaikka 12V sähkömoottori ajaa asiansa ja kytke sitten sähkömosan pyöriessä akku kiinni liiveihin. Pysähtyykö sähkömosa?

Jos pysähtyy, niin väitän edelleen noissa kennoissa olevan suojapiirit ja liivi haukkaa niin paljon virtaa että piiri laukaisee oikosulkusuojansa.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk