Myös korttimaksu toimii

½UNC kierre

Aloittaja fixaaja, 18.06.14 - klo:17:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timopen

Jep,

30 / 120 / 48 / 120 pyörillä löytyy 0,6 nousu. Nyt vaan ku löytäisit romu-tossin ja saisit toisen 120 pyörän : ) tosin en tiedä mahtuuko noi siellä fyysisesti pyörimään tuossa järjestyksessä.

- Timo

Tauru

Jos tarvitset vain yhden kierteen ja satut vaikuttamaan pääkaupunkiseudun liepeillä niin voin harkita jeesaamista, minun pikkusorvista löytyy nousu 1,954mm joka on melko lähellä tuota 13 kierrettä tuumalle. Niin ja vain jos hommalla ei ole kiire, en oikein ehdi omia projektejakaan tekemään.

fixaaja

Voi perskeles..jo menee vaikeaksi!Eihän noita rattaita voikkaan latoa ihan miten vaan..Timopen:in hyvä ehdotus ei vaan onnistu. Täytyy kysellä jos jostain löytyi kone jolla em kierre syntyy!

Toinen hämäryys oli nousuissa kun mittasin heittokellolla. Kaikki nousut ja 4-7 satkua "vajaiksi". Esim 0.75 oli 0.7 jne. Onkohan tuo ominaisuus vai mistä voisi jouhtua? Ja ei ollut "CE" hyväksytty mittakello :)

pave

Ominaisuus, suuri maa, suuret toleranssit. Anna mennä vaan, lisää kierroksia, ei sillä ammuta.  8)

fixaaja

Nyt olet pave väärässä..sillä ammutaan  ;D ;D se on suujarru..Ei siinä mene kuin 50mm pätkä cromoa "laanille" jos kierre ei toimi.. Vetäsin ulkopintaan tuon vajaan 0.6 nousun ja katoin kierretulkilla niin ei ollut edes sinnepäinkään.

JW

Painin joskus kouluaikaan noiden SN tossien kierreominaisuuksien kanssa. Siinä oli joku sellainen juttu että taulukkoarvot ei pitäneet kutiaan millialueella, mutta kun käänsi tuuma asentoon niin tuli päteviä millikierteitä. Eikö tule millään alueella lähelle tuota nousua tai monikertaa?

Tauru

Eikös tuo kierre kannata tehdä kierrepakalla tai -tapilla, Motonetistäkin näyttää löytyvän 1/2 UNC kierteelle pakka.

OT:
Minä tuskailin oman sorvin syöttöjen kanssa ja korvasin rattaat/vaihteiston sähköisellä syöttövaihteistolla. Jonne teki logiikan ja kytkennät, minä asensin Delta servot x- ja z-akseleille ja lopputuloksena on sorvi jossa voi valita syöttönopeuden 0.001mm tarkkuudella (käytännössä varmaan 0.01mm). Sorvin käytettävyys parani aivan eri luokkaan.

fixaaja

Tauru: Tämä oli vanha ketju samasta aiheesta mutta kierre on nyt 0.6 nousulla..

Tauru

Pahoittelen tapahtunutta, otsikko hämäsi enkä näköjään ollut lukenut kaikkia viestejä riittävän tarkasti, olihan se 0.6mm siellä mainittu tarkemmin tutkiessa.

Hiekkaranta_92

Onko siellä nyt varmasti millinen johtoruuvvi?
ja varmasti kierresorvaus käytössä?
Tos:ssa on konesyötöille ja kierresyötölle eri vipu....

fixaaja

Eipä mitään  :) On muuten niin selvä homma että piti hiukan hämätä otsikolla ;D

fixaaja

Taitaa olla oikeat ruuvit..eihän se kelkka liiku mihinkään jos on lukittu kierresorvausta varten ja käytössä konesyöttö. Olen kellottanut milliset ja tuumaiset kierrevaihtoehdot..

Hiekkaranta_92

Juu ei konesyötön vipua pitäisi pystyä kääntämään päälle jos kierrelukko on päällä.
Se siis heittää kaikilla syötöillä niin millisillä kuin tuumaisilla?

fixaaja

Kyllä vaan..Kaikilla testatuilla M&W asetuksilla jäi jälkeen. Mietin vielä tuossa että onkohan mittaustapa ihan kelpo..Laitoin välitykset kohdalleen, pyöritin pakasta käsin niin kauan että kelkka liikkui. Mittakello nollaan ja pakkaan tussilla merkki. pyöräytys ja samaan paikkaa sekä kellosta tulos. Kaksikertaa pyöräytettynä tuli liki kaksinkertainen virhekin. Eihän tuo paljoa ole eikä haitannut missään..ainakaan vielä

timopen

Voisi varmistaa liikkuuko ruuvi aksiaalisuunnassa. Voihan se jäädä ensin vähän jälkeen jos laakerointi joustaa tai on löysällä, mikä näkyy alussa 'heittona nousussa'. Voi olla kaukaa haettua, mutta tuli vaan mieleen. Sullahan tais olla aika pitkällä kärkivälillä, joten kannattaa mitata myös kärjen päässä jossa ruuvia on käytetty todennäköisesti vähiten.

- Timo

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk