Myös korttimaksu toimii

Kierteytyskones

Aloittaja FAARI 58, 12.06.12 - klo:18:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FAARI 58

Faarin kaurapuurolla toimiva kierteytys automaatti, tulos 4mm jenkaa aluun.
Tenttua ja lujaa uskoa tarvitaan. ;D
FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

senaattori

nii ja terävät kierretapit.....
Reijo Martinpoika Tuomala

ttontsa

rocol kierteytyspasta myrkyistä ainakin enemmän kuin hyvä. Paremman puutteessa WD40 yleisvoiteluaine on myös yllättävän hyvä. Käsipelissä kierteet syntyy edullisimmista härpättimistä käheimmin akkuporakoneella, nin säästyy toi käsi vaikka pullon kallisteluun. Jotku ehdottelee momentinrajoittimen käyttöä, mutta oma työtapa kyllä sotii sitä vastaan, momentilla tuntuu että helpommin saa tapin poikki. lastun nostava tappi tuntus pelaavan paremmin, mutta on karvan tarkempi aloituslinjaukselle. Sanomattakin tietty selvää että hyvä tappi on aina hyvä tappi ja valitettavasti karvan maksaa, motonet ja hong kong on sitten erikseen. Paskaa ei kannata ostaa jollei omista peltoa.

Dormer on olevinaan laatumerkki, omakohtainen kokemus on kyllä osottanu ettei ole hintansa arvonen.
YG tapit osa ollu hyviä ja muutama on murentunu totaalisesti käsiin.
Zebra, Paradur ja fraisa antanu ihan hyviä kokemuksia, tie nyt sitten mikä näihen ferrari ois.

Rosterille ja hapokkaalle sitten aina omat tapit, normaaleja tappeja ei kannata pilata. Rocol:n kanssa normaali menee muutaman reiän mutta thats it.

Alullekin löytyy omat tappinsa mutta yleisterästappi menee satunnaisessa harrastekäytössä ihan jees. Tapit vaan kannattaa pyhittää sitten vain alulle että pysyy mahd terävinä, eli eri rasiaan.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

mpr

Kierre tappeja saa myös  1/4" bitsi kiinnityksellä sopii hyvin akkukoneeseen eikä lipsu istukassa, poiketa toki voi :D
Mulla on völkel:in sarja jossa porat ja tapit bitsi päällä, oon ollu tyytyväinen ja yksittäis osia on saanut jos poikennut, niin sarja on pysyny kasas.

eemeli

Hep.

DC:n tapeista ihan positiivisia kokemuksia. Valmistettu keskellä Eurooppaa unionin ulkopuolella ;-)

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

ParturiA

Ja vielä "kalliiden" kierrettappien paremmutta epäileville; itse yritin tehdä pakasta vedetyllä bilteman tapilla M10 jenkaa teräkseen. Ei ottanut onnistua millään, paskaa jälkeä ja hirveää voimankäyttöä. Kävin IKH:sta ostamassa, en tiedä minkämerkkisen, mutta kuitenkin jonkun 8e tapin ja kierre syntyi kuin itsestään  :P

Jussa

Pittää ihan kehua, kun on tullu tilailtua cncpoorboyltä  (http://stores.ebay.co.uk/cncpoorboytoolstore) teriä ja tappeja niin jo on ollu hyviä, ainaki omaan käyttöön. Mulla on ollu aiemmin Völkelin ja Bökerin(?) yksittäisiä kierresarjoja kolmella tapilla + jotain halppissarjoja. On kyllä hyviä, mutta jokseenki työlästä käyttää kolmea tappia teräkseen. Nyt oli isompi kierteytysurakka niin tilasin cncpoorboyltä Europa Toolsin Spiral Flute kierretapin niin jo tuli kierteitä nätisti teräkseen kertalaakista ja hintaki on kohillaan eli vain muutaman punnan/tappi. Toimituskulutki vain 1,5puntaa  ;D

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk