Myös korttimaksu toimii

Tool offset

Aloittaja Kai, 05.12.14 - klo:00:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

Käyttääkö kukaan terien tool offset?
Jos joku käyttää voisiko saada neuvoja,ja toimiiko se edes?

saulij

Eli terätaulukkoa, missä on terien pituudet?
Käytetäänhän tuollaista joka päivä. Täytyy olla referenssityökalu, mikä on 0-pituinen. Muiden pituuksisksi annetaan ero tähän ref-työkaluun. Näin yleisesti verstailla, jos ei ole erityistä työkalun asettelulaitetta (hinta useita tuhansia)

En oo testannnut miten toimii, kun ei ole vaihtajaa tai pikavaihtosysteemiä. Nollaan jokaisen kalun kappaleen pintaan piirikortin palan avulla.

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: saulij - 05.12.14 - klo:15:54
Eli terätaulukkoa, missä on terien pituudet?
Käytetäänhän tuollaista joka päivä. Täytyy olla referenssityökalu, mikä on 0-pituinen. Muiden pituuksisksi annetaan ero tähän ref-työkaluun. Näin yleisesti verstailla, jos ei ole erityistä työkalun asettelulaitetta (hinta useita tuhansia)

En oo testannnut miten toimii, kun ei ole vaihtajaa tai pikavaihtosysteemiä. Nollaan jokaisen kalun kappaleen pintaan piirikortin palan avulla.

Itse nollaan aina pöydän pintaan tällöin ei vahingossa aja pöytään kun ei mennä miinuksen puolelle.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

saulij

Turvallisempi nollata kappaleen pintaan. Miinuksella ollaan aina kappaleessa :) Miinus ei tule vahingossa koodiin, turvallisempaa.

Ozz

Ite teen kanssa nollauksen kappaleen pintaan ja itseasiassa pistän työstettävän kappaleen alle kiinnityskohtiin 6mm vanerin palasen.
Tällätavalla voin määrätyissä tilanteissa (palloterillä) tulla miinuspuolelle elikkä sen terän R+ alapuolelle niin saa leikkauksen.

Kai

#5
Tossa on mun uusin idea auto tool sensorin käytöstä.
Kun en saa sitä kiinteää kosketus-sensoria mihinkään,niin tajusin että voin ajaa sen  kosketuksen tohon terään,
ja sen jälkeen pudottaa sitä halkaisijan puolikkaan alaspäin jolloin mulla on työkappaleen nollapiste kohdallaan.
Vähän juntti systeemi mutta paremman puutteessa menee
Siinä on myös se vahapala,jota työstän ja se pieni pala joka irtoaa siitä,ja jolla ne akselit pitäisi tarkistaa.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk