Myös korttimaksu toimii

Mach3, Spindle Pulley, VFD, Motortuning apua!?!?!

Aloittaja Stoppari, 13.05.14 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stoppari

Olen tässä yrittämässä karan kalibrointia, mutta ei meinaa asia millään mennä jakeluun, auttakaa miestä mäessä! Eli miten saadaan karan nopeus kalibroitua oikein, mistä lähdetään etenemään?.Kyseessä siis taajuusmuuttajalla käytettävä moottori.Lisäksi kokoonpanossa on smoothstepperi.

saulij

Mitä muuta sulla on SS:n ja taajarin välissä eli millä ohjaat taajaria 0-10 V PWM, Step/Dir vai mitä?

Stoppari

#2
Löytyy 0-10 V PWM. Kun S on 300, STrue on myös tuon 300.Kuitenkin Kremmenin kiekkamittarilla tarkistettaessa, karan S on 540!?!?!?!. Missähän mättää.Sorvissa anturina on induktiivinen anturi, joka mittaa yhtä pulssia/kierros.

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: Stoppari - 13.05.14 - klo:20:20
Löytyy 0-10 V PWM. Kun S on 300, STrue on myös tuon 300.Kuitenkin Kremmenin kiekkamittarilla tarkistettaessa, karan S on 540!?!?!?!. Missähän mättää.Sorvissa anturina on induktiivinen anturi, joka mittaa yhtä pulssia/kierros.

Yhtenä jekkuna on, että pulley asetuksissa max speed vaikuttaa spindlen motor tuningiin. Eli jos RPM alue on vaikka 0-3000RPM, laita pulley asetuksista maksimi nopeus 3000rpm.

Mach3 ohjekirjan pohjalta en itse tuota keksinyt, vaan ihmetellessäni mach3 ensimmäisen kerran, miksei spindle tuning asetus ole oikein järkevä (servo spindlen step/kierros), löysin mach3 foorumilta tuon tiedon.. Eli tuo pulley max speed vaikuttaa myös dir/step ohjatun servo spindlen step/kierros arvon skaalaukseen!

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: CNCpossu - 14.05.14 - klo:09:48
Yhtenä jekkuna on, että pulley asetuksissa max speed vaikuttaa spindlen motor tuningiin. Eli jos RPM alue on vaikka 0-3000RPM, laita pulley asetuksista maksimi nopeus 3000rpm.

Mach3 ohjekirjan pohjalta en itse tuota keksinyt, vaan ihmetellessäni mach3 ensimmäisen kerran, miksei spindle tuning asetus ole oikein järkevä (servo spindlen step/kierros), löysin mach3 foorumilta tuon tiedon.. Eli tuo pulley max speed vaikuttaa myös dir/step ohjatun servo spindlen step/kierros arvon skaalaukseen!

Mach pitää käynnistää aina uudestaan kun muuttaa pulley asetusta muutoin muutos ei tule voimaan se kannattaa huomioida kun niitä muuttelee.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Stoppari

#5
Lainaus käyttäjältä: CNCpossu - 14.05.14 - klo:09:48
Yhtenä jekkuna on, että pulley asetuksissa max speed vaikuttaa spindlen motor tuningiin. Eli jos RPM alue on vaikka 0-3000RPM, laita pulley asetuksista maksimi nopeus 3000rpm.

Mach3 ohjekirjan pohjalta en itse tuota keksinyt, vaan ihmetellessäni mach3 ensimmäisen kerran, miksei spindle tuning asetus ole oikein järkevä (servo spindlen step/kierros), löysin mach3 foorumilta tuon tiedon.. Eli tuo pulley max speed vaikuttaa myös dir/step ohjatun servo spindlen step/kierros arvon skaalaukseen!

Kiitos! Nyt pelittää!. Mitkähän lukemat tarttee laittaa Spindlen Acceleraation ja velocityyn?.

CnC-Hemmo

Vaikka tilanne on ohi tähän ilmoitus mielessä , itse taistelin tuommoisen sunfar e300a tamun kanssa joka siis ohjaa karamoottoria , potikkalla tuli oikea kierros alue mutta 0-10v ohjaussignaalilla ei , meni muuten hetki että tajusin tuolla tamussa oli eri kohta hz säädöille potikalle ja tuolle 0-10v linjalle eli manuaalista esiin kohta jossa kerrottiin 0-10v max ja min herzit ja kas kummaa mach3 pulley on laitettu 0-12000rpm ja pulley 1 ja homma toimii. rpm tarkastettu tamun omasta speed valikosta.
Ps. onkos muuten jollain ideaa saako tuosta sunfar tamusta jotenkin spindle index signaalin ulos , manuaali tuntee analog out nastan joka on ohjelmoitavissa antamaan  rpm data ulos muttei hajua miten sen saisi mach3 , ei toimi suoraan kokeiltu on.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk