Myös korttimaksu toimii

XHC-käyttöpyörä

Aloittaja Kai, 20.12.13 - klo:09:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai


http://screencast.com/t/6e7lqvETchG9 <<<<  tämä mulla on
http://screencast.com/t/AlAL8oN8Y   <<<<tämä on väärä kapula

USB väylään liitettävä käsipyörä pitäisi saada toimimaan,mutta kun sieltä plugin controllitaulusta löytyy kaksi joista toinen on näköinen ja toinen ei.
Miten noi painikkeet saa toimimaan,kun on vaan makroja,ja se toinen on väärä kapula.
Kai

olli henttonen

Puuhapajalla lähti heittämällä pelittämään, määräsi Mach3:ssa sen plukkarin aktiiviseksi. Ainoa pieni miinus silloin oli, että muistaakseni Z akselin ohjaus oli eri päin verrattuna mach:in näppäinkomentoihin.
dyykkari

Kai

#2
Sain sen toimimaan kun käynnistin koneen eilisen jälkeen,eli akselit liikkuu,mitä niillä makroilla voi tehdä?
Kai

olli henttonen

Mach3 / config / pluggins / ja sieltä enable se plukkari, config valikosta voit säätää niitä namiskoita mitä tekee
dyykkari

Kai

Mitä niillä makro painikkeilla tehdään käsipyörässä?

saulij

Makroilla voi tehdä ihan mitä tahansa, mielikuvitus ja taidot rajana. Makrot ovat VBAta täydennettynä Machin omilla jutuilla. VBA on mikrosoftin Visual Basic for Applications makrokieli. Noihin painikkeisin voidaan liittää VBAlla tehty makro.

Kai

#6
Voitko kertoa jotain esimerkkejä mihin niitä makroja tarvii.
Onko esim terän mittaus sellanen makro?
Kai

saulij

Juuri näin. Työkalun vaihtaja/makasiini, reiän keskiön hakeminen probella jne. Mach3\macros-hakemistossa on Machin mukana tulleita makroja, niitä kannattaa katsella.

Kai

Miten niitä voi katsella?

saulij

Ne on tekstitiedostoja... vaikkapa Notepadilla

Kai

Mulla on auto tool zero toiminnassa,mutta en tajua mitä käsipyörän Probe-Z painikkeen pitäisi tehdä.
Kokeilin painella sitä ja se ajoi z siihen korkeuteen joka oli offsettiin tallennettu,tein sen pari kertaa g54 g55 g56 ,kaikissa eri z,sitten se sekosi ja kulki ylös ja alas ihan järjettömästi.
Voisiko joku neuvoa miten sen kuuluisi toimia,niin ja sen vieressä on safe -Z,en mä tajua siitäkään mitään.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk