Myös korttimaksu toimii

Johteiden kiinnitysruuvit

Aloittaja jylhami, 21.11.08 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jylhami

Terve,

Onko olemassa valmiita M6 kuusiokolo ruuveja 9,5mm ulkohalkaisijalla joilla saisi nuo mun johteet kiinni ?

Katselin normaaleja sähkösinkittyjä, niiden halkaisija 10mm.

Sami666

Heikosti löytyy, itse sorvasin ruuvien kannoista halkaisijaa pienemmäksi.

ttontsa

eikös tällöön johde ole kaavailtu kiinnitettäväksi M5:lla
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

NN

Nuo on tosiaan tarkoitettu M5 pulteille. Jos reiässä on M6 kierre niin ne voi vastapuolelta kiinnittää M6 pulteilla? Olisiko ollut tällainen tapaus?

jylhami

Terve,

Meni sorvailuksi, juuri hain aluprofiilia johon johteet tulee kiinni ja vastamuttereita ei ollut M5 kokoa.

ttontsa

Mahdoitko tarkastella esm. Item profiilin vastamutterien sopivuutta? item 5 6 ja 8 sarjasta pitäs löytyä uramutterit M3...M8

http://www.itemprofiili.fi/
http://www.solidcomponents.com/company/?SCCC=SCCNS20DW&Lang=358&VisualID=15425
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

jylhami

No siis ostin jo 100kpl M6 mallia  ???

Oh5hrm

Lainaus käyttäjältä: jylhami - 21.11.08 - klo:10:49
Terve,

Onko olemassa valmiita M6 kuusiokolo ruuveja 9,5mm ulkohalkaisijalla joilla saisi nuo mun johteet kiinni ?

Katselin normaaleja sähkösinkittyjä, niiden halkaisija 10mm.
otin ihan taulukko kirjan käteen ja hiukan kattelin taulukkoja.
m8  d=13
m6  d=10
m5  d=8.5
m4  d=7
jos sulla on 9.5 reikä kiskossa niin m5 olis oikea koko. Mutta 0.5 joka pultisa pois, niin onnistuishan se vaikka smirkelissä pyöräyttämällä.

ilkkahy

Laitoin itse myös m6 kokoiset kuusiokolot oman koneen johteisiin ja niistä joutui kanssa hiomaan pois. Ruuvi vaan käsiporakoneeseen ja pyörittää sen avulla smirkkelissä. Tovi kyllä vierähti kun ruuveja on jo sen verta paljon tuossa. Käsittääkseni ko johteet on suunniteltu m5 ruuveille.

jylhami

Akkuporakone ja nauhahiomakone tuntuu kanssa toimivan...

Onko noihin johteen reikiin olemassa jotain valmiita tulppia jolla peittää ne, muuten taitaa kaikki rasva jäädä siihen reikään ?

ttontsa

Ainakin HiWin ja NSK:n kuulajohteissa olen nähnyt tulpat, eli eiköhän ne muidenkin valmistajien johteisiin löydy. Firmaan tilattavissa johteissa ne tulee aina automaattisesti mukana. Tulpat on sangen helppo painaa paikoilleen päin per**tä ja pois ottaminen onkin sitten äärettömän vit***a! Isommissa tulpissa tuppaa oleen joku 0.1mm reikä joten ne saa paineilmalla pois mutta pienemmissä ei ole reikiä. Helpoin tapa saada paikoillen suorassa on asetella tulppa reiän päälle ja esim. sorvin terävarrella tms. jäykällä tasopinnalla painaa tulppaa mahd. tasaisesti ja suorassa. Kun tulppa on uponnut työkalulla voi vielä sweepata johteen pintaa pitkin tulpan yli edestakaisin. Näin tulppa ei painu liian syvälle. Tulpan ensisijainen tehtävä lienee varjella ettei reiät kerää sontaa ja toimia pyyhintähuulelle tiivistepintana ettei moska pääse kelkan sisälle.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk