Myös korttimaksu toimii

NC-Step starter kit

Aloittaja TeacDance, 09.05.07 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeacDance

Suuret kiitokset masaV ja saulij:lle siitä että olen päässyt jo tähänkin asti tässä ikuisuus projektissa :)

nyt vaan sitten mekaniikkaa värkkään jos ei kellään satu edullista ylimääräistä olemaan.

mistä olette ostaneet kuularuuvit sun muut ja missä hinnoissa ne liikkuu halvimmillaan että ei nyt tule ihan törkeitä summia maksettua jos paikallisesta liikkeestä kävisi kyseleen.  kannattaako hommata valmis semmoinen setti missä on kisko ja kuularuuvi vai erikseen asennettuna hyöty ja haitta teidännäkökulmasta.

Itse olen haaveillut rakentavan seuraavanlaisen näköisen pöydän, leikkely tulisi olemaan vaneria, kevyt vaneria ja balsaa lennokin rakennus hommiin lähinnä keskittyisi.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

mkuivamaki

Noissa valmiissa kuularuuvi/kiskopaketeissa ainakin säästää omia vaivoja hieman, välttyy kuularuuvin laakeroinneilta ja ynnä muulta kohdistamiselta. Tosin nämä maksaa sitten enemmän. Mutta hyvin pitäisi onnistua muillakin keinoin rakentaa.
Itse olen löytänyt johteet ja kuularuuvit ym. sälää Huuto.netistä ja eBaysta (mielestäni vieläpä edullisesti).

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: mkuivamaki - 09.05.07 - klo:23:33
Noissa valmiissa kuularuuvi/kiskopaketeissa ainakin säästää omia vaivoja hieman, välttyy kuularuuvin laakeroinneilta ja ynnä muulta kohdistamiselta. Tosin nämä maksaa sitten enemmän. Mutta hyvin pitäisi onnistua muillakin keinoin rakentaa.
Itse olen löytänyt johteet ja kuularuuvit ym. sälää Huuto.netistä ja eBaysta (mielestäni vieläpä edullisesti).

Juuh se olisi parempi tuommoinen valmis vaikka maksaakin enemmän, mutta paljonko enemmän kun missään eivät alkaneet sanomaan hintoja ennen kuin tietää mitä ottaa. on se vaikeata paikallisissa kaupoissa kun monessa paikassa ei oltu kuullutkaan moisista kamppeista  ??? pitivät varmaan ihan hulluna kun meni kyselleen. Muutamasta paikasta tärppäsi kumminkin toinen oli kojatek ja toinen skf laakeri liike kojatekiltä sai SKS:n osia ja skf:ltä sai SKF osia. Onko kukaan käyttänyt noiden johteita ja kuularuuveja ? mitä ammatti miehet suosittelisivat ja onko suurta väliä millä nousulla noita kuularuuveja ottaa jos nyt päätyy tuohon irto tavaraan mutta mielummin harkitsisi valmista settiä.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

saulij

Mulla on johteet ja ruuvit erikseen. Johteet Movetecista ja ruuvit Rollcosta. Ruuvit saa valmiiksikoneisttunakin (20 mm ruuvin päät 70e ilman veroja) ja laakeripesät.
Movetecista taitaa saada noita yksiköitäkin, mutta hinta on kyllä niissä suolainen, monin kertainen verrattuna irto-osiin. Ne on tehty alumiiniprofiiliin, joten jos tekee vakavaan metallin työstöön konetta, niiden tukevuus ei riitä. Toisaalta piirilevyjyrsimen voi tehdä valmiista yksiköistä.

Ruuvien ja johteiden koot riippuu tietysti koneen kosta ja kuinka tukevan siitä haluaa. ne on syytä miettiä, ennenkuin alkaa tilaamaan. Mulla on 25mm johteet ja 20x5 ruuvit.

sauli

masaV

täälläkin forumilla on myynnissä osaa välillä tuolla osto/myynti palstalla,esm,joku salo/muurla välillä myy osia myös,itse kiinnostuin kun lähellä mutta en o ottanut yhteyksiä kun putkjetti tippunut TAAS nollaan vähäksi aikaa eli kroonisesti :(
movetech myy edullisesti itse jotain tuolta ostellut ja sain samalla acad kuvat noista cd:llä useampiakin cd:tä tuli paketissa.
näkyy olevan tuossa 2 cd:tä mannesmann rexroth:hinkin kuvia eli noihinkin kai ollut yhteydessä joskus,sks oli todella kallis kun kyselin aikoinaan.
tuurilla romikseltakin löytynee jotain,itse sain ekan koneen(spacen kuvissa)valmiit kelkat 3:sta samanlaisesta sairaalakojeesta.
ja viimeksi löytyi 5E hintaan vähän isompia askelmoottoreita 4A ja 4,7A romikselta kun piruuttani kävin katselemassa olisko jotain,servomoottoritkin löysin turun romiksesta 6 kpl 90€
eli silmät auki ja tuuria matkaan ja kiertelemään paikallisia niin voi löytyäkin joskus jotain,alu profiilirunko aikas hyvä puuntyöstöpuolelle kelpaa,  noitakin löytyy välillä romiksesta.
Salon salopultti oy myy trapetsikierrewtankoa metritavarana aikas edullisesti myös,sieltä omat kotoisin ainakin,tr 10 ja 16 käytössä.
olikohan 10€/M luokkaa,ei muistu mieleen nyt.mutta soittaa ja kysyy,

TeacDance

Noh niin vähän on taas ollut taukoa tämän projektin kanssa  :P
" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. "


nyt on mekaniikka valmiina ja nyt pitäisi saada moottorin kunnolla toimimaan ja pöytä säädettyä että oikean kokoisia palasia alkaisi tulla.

Mitä kaikkea pitäisi tietää että saadaan asetukset kohdilleen

Yleisnäkymä

Config

Motor Tuning

Moottoreina nc stepin starter kitin mukana tulleet kamppeet.

Miten asetukset kannattaisi asettaa että toimisi oikein.

Mistä saadaan asetettua pöydän koko?
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

mkuivamaki

http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=385.0 Tuossa ketjussa on hyvin esillä tuo motor tuning ja etenkin se mitä Steps per- lokeroon pitää kirjoittaa. Tuo määrää melko pitkälti tulevatko jyrsittävät oikeassa mittakaavassa. Pöydän koon (ts. soft limits tms.) määritellään mielestäni sieltä Homing/limits- valikosta, en ole itsekään vielä tätä tehnyt eli asiasta enemmän tietävä voinee kertoa tarkemmin.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk