Myös korttimaksu toimii

O 380v universaali muuntaja

Aloittaja porepe, 23.03.14 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

porepe

Eli hakusessa otsikon mukainen 3x380 jossa toisio 3x220
teholuokka toisiossa noin 4kw. Eli tarkoitus olisi päästä nollajohdosta eroon.


Petri Junnila
Mynämäki

Kremmen

Muistaakseni mulla olisi juuri tuollainen tarpeettomana. Voin tsekata illalla ja palaan asiaan.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

porepe

Pistähän tietoja kun kerkeet
Petri Junnila
Mynämäki

Kremmen

Tämmönen kapine. Muuntaja on säästömuuntaja eli ei kelpaa galvaaniseen erotukseen mutta jännitteen alennukseen kyllä. Siinä on kirjattuna vanhat pääjänniteet eli ensiö 380V, toisio on leimattu 200V, mutta lienee lähempänä 220V nykyisellä 400V pääjännitteellä. Meinasin tuota Yaskawan vanhemman servopakin etumuuntajaksi mutta en sitä nyt enää siihen tarvii, joten joutaa.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/s/uei2w7ji293ktfi/20140324_202740.jpg
https://www.dropbox.com/s/euqhkcnqd7jiebj/20140324_202756.jpg
https://www.dropbox.com/s/n9lhzd2ivmu232a/20140324_202855.jpg

Maksoin tuosta eBayssa 105€, jos saman saan niin lähtee liikkeelle. Painoa on runsaasti joten matkahuolto lienisi siinä tapauksessa järkevin kuskaustapa.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Ilari

Mulle kävis säästömuuntaja erinomaisesti.
Eli jos ei ekalle tarvitsijalle sovi :)
Mulle on tarjottu erotusmuuntajaa, eli jos sellanen kiinostaa.
Oli tosin tehokkaampi.

Kremmen

Okei, myyn kyllä muuntajan, mutta säädyllisyyden nimissä kun tarjosin sen porepe:lle niin hänellä olkoon ensimmäinen vuoro. Jos kauppoja ei synny niin sitten palataan asiaan.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

porepe

Osaatkos heittää ulkomittoja tuosta muunttajasta
Petri Junnila
Mynämäki

Kremmen

No hitto kun ehdin jo lähteä liikenteeseen. Voin illalla mitata tarkemmin, mutta hihatuntumalla n. 250 x 200 x 150. Painostakaan ei osaa tarkkaan sanoa, mutta likelle pariakymmentä menee.
Tarkennetaan myöhemmin.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

No niin, lähelle meni arvaus. Tarkemmat mitat on 240 x 190 x 132 ja tuo viimeinen riviliittimien yläreunaan.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

porepe

Ok. Mittailen huomeillalla miten tuo sopis tonne mun boxiin...
Petri Junnila
Mynämäki

Kremmen

Huomioi sitten, että johdot lähtee riviliittimiltä "ylöspäin" eli kasvattavat tuota mittaa 132 mm. Ainakin parikymmentä milliä pitää olla tilaa, mielellään enemmänkin.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

No mites on? Mulla makaa muuntaja edelleen työpöydällä. Onko sopiva porepelle vai saako mennä Ilarille? Vai vienkö takaisin verstaalle?
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Tapani Honkanen

Nyt minäkin heräsin. On se kumma kun ei kelpaa. Harmi, kun oma tarpeeni on ihan takapuolesta. On muiden tamujen lisäksi ABB:n ACS 200 taajuusmuuttaja 1.6 kW tehoinen. Voidaan käyttää 220 voltilla 1-vaiheisena tai 3-vaiheisena. Siis pääjännite vain tuo 220 V. Kuormittaa vain kohtuuttomasti yhdellä vaiheella maksimiteholla. Mokoman takia ei kannata tuota ottaa vaikka ilmaiseksi saisi. Mihinkähän muuhun tuota voisi soveltaa? 

porepe

Uskoisin että se käy mulle mutta en ehtinyt mittaamaan tuota muuntajan paikkaa vielä. Menee alkuviikkoon.

Deckelin kaapissa on paikoillaan toimiva 3x380 toisio taisi olla 3x165v tai jotakin sinne päin teho taisi olla 3kva:ta.
Tuo olisi ylimääräisenä jos jollakulla tarvetta. Vai käviskö tuo Ilarille
Petri Junnila
Mynämäki

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk