Myös korttimaksu toimii

Graffenstaden paperit

Aloittaja pave, 12.04.14 - klo:18:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pave

Tallia siivotessani huomasin, että on ainakin jyrsinkoneen paperit tallessa: Lisenssivirastolle hakemus jyrsinkoneen ostosta ja pro-formalasku vuodelta 1956. Siihen aikaan ei ebaystä osteltu ja paypalilla makseltu!  ;D

Tapani Honkanen

Millainen kone noilla papereilla löytyy?

pave

Kolme tonnia painava jyrsinkone pystypäällä ja voi ajaa myös "rungolla" vaakakaraisena. Viiskymppinen karakartio.
Kävin ottamassa kuvan. Anteeksi hirveä sotku.

Tapani Honkanen

Kyllä Pave tuolla koneella on tosi jyrsijä. Kyllä on komee kone! Mulla kahden koneen yhteenlaskettu massa yltää lisävarusteineen melkein samaan.
Kääntyykö tuo pystypää kahteen suuntaan?

pave

Jep, kääntyy. Aikaisemman työpaikan kone. Kuuden millin lastunpaksuutta voi ottaa halk.100mm:n terällä 80%:n limityksellä aika haipakkaa. Siis teräkselle. Aika näppärä kuitenkin käyttää. Pitää kunnioittaa. Vanhempi kuin minä.

Tapani Honkanen

Jos olisi ollut vielä poraustoiminto, silloin olisi käynyt ehkä kateeksi. Minun Pedersenissä VPU1 on myös tuo kahden akselin kiertyminen pystypäässä mahdollista, vaan ei poraustoimintoa siinäkään. Bridgeportissa tuo poraustoiminto on mahdollista kaiken muun lisäksi. Vaan eipä ole ollut tarvetta, vielä. Pitäisiköhän ruveta tussaria tekemään, vaikka ei yhtään kiinnosta, paitsi teknologiamielessä tietysti. Ja olenhan sentään vähän koulutettu tuolle alalle. Ja sillä koulutuksella virittelin "miljoonia" kiväärin laukaisukoneistoja sallittuihin rajoihin armeija-aikana. Tosin muut tekivät vielä tylsempiä hommia.

senaattori

Minulta löytyy vajaa 30 000 liipaisinta, nyt vasta selvisi että ne on jäänyt Tapanin tekemättömistä hommista....... ;D
Reijo Martinpoika Tuomala

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk