Myös korttimaksu toimii

G540 tilaaminen UK/USA

Aloittaja Ozz, 02.01.12 - klo:22:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ozz

EU alueella ei ilmeisesti ole G540 myyjiä muita kuin http://www.charter-controls.com ?

Vertailin hintoja jos tilaan tuolta eli EU alueelta tai sitten jenkeistä ja nyt ihmetyttää olenko nyt tosiaan jättänyt jotain laskuista pois vai onko asia tosiaan näin?
(hinnat on pyöristetty)

UK:sta tilaus

G540: 267£ (320€)
ALV: 20% => 53£ (64€) (jostain sieltä sivuilta luin että siihen tulee 20% ALV)
Postikulut: 9£ (11€)
Hinta yhteensä: 329£ (395€)

USA tilaus

G540: 235$ (182€)
Postikulut: 30$ (23€)
ALV: 23% (jotain tän verta vissiin?) => 47$ (36€)
Tulliprosentti: 5% (pistin 5 vaikkakin käsittääkseni monella elektroniikalla se on 0%) => n.10€
Eli G540+postikulut: 209€ ja tulli+ALV kulut: 61€
Hinta yhteensä: 270€


Eihän nämä jutut ole niin pennilleen mutta tällä laskuopilla hinnan erotus tullimaksuineen on kuitenkin 125€ jenkkien hyväksi!
Oonko mä nyt unohtanut tästä jotain vai onko tosiaan näin että tilaus tulee tosiaan tulleineen, postikuluineen, jne jne huomattavasti halvemmaksi jenkeistä?

Onhan se näin että monet CNC firmat EU alueella ilmoittavat tosiaan hintansa 0% ALV:lla/VAT:lla joten niiden kanssa kannattaa olla tarkkana ja ite vasta hokasin että eihän ne tullimaksut kuitenkaan ole kuin sen 0-10% välillä (jos olen oikein ymmärtänyt) joten olis voinut käyttää enemmänkin noita EU:n ulkopuolisia kauppoja  ::)


NiVa

Moikka!

Kyllä niissä voi olla isoja eroja. Täytyy muistaa, että EU-alueella myytävissä tuotteissa on myös CE-vaatimukset täytyttävä, jolloin ne lisätään hintaan. Joku kiertää noitakin kuluja myymällä EU-alueella tuotteita, jotka kuitenkin toimitetaan esim. Kiinasta suoraan ostajalle. Siis ostaja vs. Kiina, eikä suinkaan myyjänä toiminut firma.

Olen myös ostanut monasti Geckodriveltä ilman yllätyksiä,, siis nekatiivisia, positiivisia kylläkin ks.kuva.



Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

Ozz

Huomasin myös Seppo K:n kirjoituksen siitä kuinka fedex hoitaa tullauksen itse ja veloittaa siitä melko yllättäviä summia.

En tilaa sitä suoraan geckolta vaan ajattelin tilata sen AutomationTechnology Inc:ltä.
Ebayssä: 239.95$+29.89$ ja niiden omilla sivuilla g540 sama hinta mutta kun valitsee toimituksen suomeen niin antaa toimituskuluiksi 0$ ? Täytyy varmaan kirjoitella sinne että onko tossa jokin vika. Toimittaja on USPS.

Kyllähän tohon saa tulla aikapaljon yllätyskuluja että se menis samoihin hintoihin kuin tuolta UK:sta

Kremmen

USA:sta tilatessa kannattaa ehdottomasti aina varmistaa postikulut. Vähänkin painavammassa tavarassa ne on aivan sikariistohirveät, ja toimittajat tuntuu sillä varjolla mättävän pienempiinkin lähetyksiin lisää kun "ei se missään tunnu" enää noiden rinnalla. Kumma kun sama kama tulee Kiinasta ilmaiseksi ?! Kaipa Kiinan kansantasavalta sitten subventoi ulkomaankaupan ekijöitä tai jotain.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Ozz

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 03.01.12 - klo:13:10
USA:sta tilatessa kannattaa ehdottomasti aina varmistaa postikulut. Vähänkin painavammassa tavarassa ne on aivan sikariistohirveät, ja toimittajat tuntuu sillä varjolla mättävän pienempiinkin lähetyksiin lisää kun "ei se missään tunnu" enää noiden rinnalla. Kumma kun sama kama tulee Kiinasta ilmaiseksi ?! Kaipa Kiinan kansantasavalta sitten subventoi ulkomaankaupan ekijöitä tai jotain.

Joo selvisi että niiden nettisivut eivät osaa käsitellä niitä postimaksuja. Sen olisi pystynyt hoitamaan niinkin että olisivat lähettäneet erikseen paypal laskun sen postinosalta joka oli 29.95$.
Tilasin sen tuolta ebaystä vaikka maksoikin 5$ enemmän... jotenkin selkeempi että hoituu kaikki maksut kerralla.

Nyt täytyis vaan sitten keksiä että mikä on sen tullitariffi on ja mikä on sen "taric" koodi jne.... tulevaa tullausta varten ???

Kremmen

Tullin sivuilta löytyy koodistoja, ja jos ei sopivaa ota löytyäkseen, niin siellä on numero jossa ystävällinen tullin täti kyllä kertoo oikean koodin :). Kannattaa tehdä tulli-ilmoitus itse netissä niin välttää kaikki lisämaksut ja kama tulee kotiovelle samalla rahalla. Jos Itella hoitaa nuo niin se osaa kyllä myös rokottaa siitä  >:(
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Ozz

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 03.01.12 - klo:20:51
Tullin sivuilta löytyy koodistoja, ja jos ei sopivaa ota löytyäkseen, niin siellä on numero jossa ystävällinen tullin täti kyllä kertoo oikean koodin :). Kannattaa tehdä tulli-ilmoitus itse netissä niin välttää kaikki lisämaksut ja kama tulee kotiovelle samalla rahalla. Jos Itella hoitaa nuo niin se osaa kyllä myös rokottaa siitä  >:(

Löysin taric koodi sivun ( http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=fi&SimDate=20100723 ) ja sitä aikani tossa selailin ja täytyy sanoa että kyllä se menee soittamiseksi... En mä tuolta osaa valita että mikä toi geckko oikein olis!
Näin ajattelin tehdäkkin elikkäs netissä hoidan tullauksen.

eemeli

Hep.

Ite oon muutaman tullanut netissä, ja muutaman kohdalla on mennyt niin kauan oikean koodin etsintään, että nopeemmin olis ajanut tullipostiin kyselemään...

Itse kun en puhu lainkaan byrokraattia, enkä edes kuuntele sitä sujuvasti, niin noi on melkosia mysteereitä. Ei olla kaukana vanhasta legendasta vetoketju = sulkija, lomittain liukuva...

Ehkä jossain on sellanen hakukones, mistä voi noita etsiä hakusanoilla, mutta minä en ainakaan tiedä, että missä.

Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa, kun asiat voi hoitaa sähköisesti, toki vain siellä, minne sitä sähköä tulee.

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

Ozz

Joo tuolta taric kyselystä kun pistää sen selaa ja rupeaa kattomaan millä tarkkuudella sinne on kaikki laitettu niin huh huh!
Tuli sitä selaillessa sellainen olo että pitäiskö nauraa vai itkeä! No toivottavasti se tullitäti sitten aikanaan siellä puhelimessa ymmärtää mistä on kysymys.

Juha Hietamäki

#9
Minä saatoin laittaa aikoinaan tuohon, että työstökoneen osat.

edit:
Tuolla oli jotain juttua
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=1488.msg7377#msg7377

Ozz

Lainaus käyttäjältä: hmaki - 03.01.12 - klo:21:56
Minä saatoin laittaa aikoinaan tuohon, että työstökoneen osat.

edit:
Tuolla oli jotain juttua
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=1488.msg7377#msg7377

Kiitti tuosta linkistä en ymmärrä miksen sitä löytänyt...
Aikasemmin tutkiessani noita listoja löysin sen että moni elektroniikka on 0%. No ei siinä mitään tulli (noiden linkkien mukaan) 2% ja 0% välillä ton tuotteen kanssa alveineen ja postikuluineen on muutama euro.
Täytyy myös mainita se että paypal rahanmuunnoksiin meni se n. 8€ kun niillä on kurssit pikkasen erilaiset. No matkaa on vielä siihen 450€ todella paljon jonka se olis tullut maksamaan sieltä UK:sta. Katotaan miten äijän käy....

pelti

minä taisin laittaa geckon tietokoneen oheislaite/kompononetti (tms), (valitsin siitä weblomakkeelta sopivimman tietkoneen ohjain osan). Kun sehän tulee tietokoneeseen kiinni;)  oli silloin 0%.
Jukka Peltonen

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk