Myös korttimaksu toimii

DWG/DXF muuttaminen koodiksi

Aloittaja jjude, 22.11.07 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jjude

Millähän ohjelmalla saisi muutettua CAD-kuvat CNC-koneen ymmärtämään muotoon,
ja tietysti vielä siten, että tarvittava työlkalukompensointi on tehty valmiiksi?
Eli siis, että reiät yms. tulee oikean kokoisiksi jne...

CNC-ohjelma kyllä ymmärtää DXF:ää, joten jos AutoCAD:ssa on joku "työkalukompensointi"-nappula
niin sekin auttaisi yskään. Ei oikein ole hallussa nuo cadit...

ant771

Takamaz EX 15, Mazak QuickTurn 15N, Colchester Master 6,5", Strands s68, Unicum 8, Kitamura MyCenter 2, Versalaser VL-200, Esab Handy Tig 180 ac/dc, Stratasys Dimension SST 768

saulij

Ainakin SheetCamillä voi tehdä myös kompensoinnit. http://www.sheetcam.com/
Ilmaisversiossa rajoituksia.

Tonen vaihtehto lienee Machin mukana tuleva LazyCam. Olen hieman kokeillut, vaikuttaa vähän kököltä, mutta voi olla oppimiskysymys. Kannattanee kokeilla.

Sauli

TeacDance

Mitenkä tuolla lazycamilla saa tallennettua gkoodi muotohon??
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

saulij

Oikeassa ylänurkassa Post Code -nappula

Sauli

TeacDance

Juuh niin näytti olevan  :P

jostain kumman syystä siihen piti vielä vaihtaa toinen hakemisto muuten valitti virhettä.. tuota olikin jo kokeillut ennenkin
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

TeacDance

#6
Mitä askelmoottorissa tapahtuu kun nuolilla ajelee tuossa mach 3 sessa niin moottori pyörii ja sitten alkaa vaan surraamaan??
Mistä tuossa mach 3:ssa saa säädettyä moottorien nopeuden kun nyt ne menee niinkuin ferrari konsanaan kauheeta vaihtia kiihtyy koko ajan kaikki paitsi x akseli joka on juurikin semmoinen kun haluan menee hiljaa ja vääntää hyvin haluaisin enemmän vääntöä mielummin kun tuota nopeutta.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

mkuivamaki

Ylävalikosta haet Motor tuning. Sieltä saa määritellä erikseen joka akselin nopeuden ja kiihtyvyyden. Aloita pienistä arvoista ja kasvata arvoja tarpeen mukaan. Muista klikata sitä Savea vähän joka välissä  ;)

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: saulij - 23.11.07 - klo:09:08
Ainakin SheetCamillä voi tehdä myös kompensoinnit. http://www.sheetcam.com/
Ilmaisversiossa rajoituksia.

Tonen vaihtehto lienee Machin mukana tuleva LazyCam. Olen hieman kokeillut, vaikuttaa vähän kököltä, mutta voi olla oppimiskysymys. Kannattanee kokeilla.

Sauli

Kokeilin tuota sheetcamia ja mielestäni paljon parempi kun tuo lazycam mutta onko jossain suomennoksia noihin työkalu/contouri kysymyksiin pluget,rampit ja flutet vähän pääsi jo jyvälle mitä ne on mutta täysin varmuutta ei ole  ;D
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: TeacDance - 30.03.08 - klo:05:58
Kokeilin tuota sheetcamia ja mielestäni paljon parempi kun tuo lazycam mutta onko jossain suomennoksia noihin työkalu/contouri kysymyksiin pluget,rampit ja flutet vähän pääsi jo jyvälle mitä ne on mutta täysin varmuutta ei ole  ;D

Äkkiähän tuo 150 riviä loppui  :'( joten millä nyt kääntää kuvat g koodiksi samalla tyylillä kuin sheetcami joka on tosi mukava käyttää kun oppi. löytyykö ilmaista ohjelmaa vai pitääkö investoida joku kaupallinen mistä onkin jo juttua toisessa säikeessä.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

saulij

Tein pidempiä ohjelmia paloina työkalukerrallaan, ja liitin ne yhteen cut/paste menetelmällä. Tietysti tarvitsee vähän editointia käsin, mutta toimii.
SheetCam maksaa 108 e

MeshCAM taitaa olla edullisin 3D-CAM $275 eli n. 180 e

Sauli

TeacDance

Juuh niin itekkin tejin mutta tympeetä se on

Löysin tuommoisen ohjelman kun deskcnc onko kellään semmoinen käytössä.
Kysymys olisi miten siinä voi tehdä semmoisen että ajaa jonku viivan ulkopuolelta ja toisen viivan sisäpuolelta nyt se poistaa toisen jos tekee toisen.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

salmve

Moi

Kokeilehan tätä:
http://www.deskam.com/download.html
Sieltä Deskam2000
Itse olen sitä vuosia käyttänyt  ja tuhansia osia postannut g-koodiksi. Muitakin ohjelmia olen kokeillut ja hyviksi havainnut mutta kun tämä on tullut aikanaan opeteltua, on kynnys työn lomassa uuteen ohjelmaan siirtymiseen korkea. Vanha koira on huono oppimaan uusia temppuja. Ohjelma on vanhanoloinen mutta toimii. Teen ohjelmia polttoleikkaukseen jyrsintään ja poraukseen. Jos apuja tarvit voin auttaa vaikka skypellä.

Vekku

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: salmve - 22.04.08 - klo:10:56
Moi

Kokeilehan tätä:
http://www.deskam.com/download.html
Sieltä Deskam2000
Itse olen sitä vuosia käyttänyt  ja tuhansia osia postannut g-koodiksi. Muitakin ohjelmia olen kokeillut ja hyviksi havainnut mutta kun tämä on tullut aikanaan opeteltua, on kynnys työn lomassa uuteen ohjelmaan siirtymiseen korkea. Vanha koira on huono oppimaan uusia temppuja. Ohjelma on vanhanoloinen mutta toimii. Teen ohjelmia polttoleikkaukseen jyrsintään ja poraukseen. Jos apuja tarvit voin auttaa vaikka skypellä.

Vekku

Monesti jo yrittänyt asentaa tuota mutta aina se vaan siinä alussa kysyy käyttäjänimeä ja salasanaa tuosta olenkin lukenut että moni käyttää tuota mutta en vain saa sitä toimimaan.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

salmve


Tämän olet jo varmaan lukenutkin:
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=96.0

Mullakin yhdellä koneella kyseli...... Olen kaikkiaan viiteen koneeseen asentanut. Muut paitsi tuo yksi lähteneet kerralla toimimaan. Käyttikset 2k ja XP Home.

Vekku

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk