Myös korttimaksu toimii

EMC asennus ?

Aloittaja petteriu, 14.04.08 - klo:10:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petteriu

Onko joku yrittänyt asennella hiljattain ladattua EMC2 -pakettia ?

Käynnistin EMC:n parillakin koneella suoraan tuolta hiljattain ladatulta ja poltetulta CD:ltä, mutta asennus ei tuntunut onnistuvan ja toiminta muutenkin takkuista.
Toinen koneista 333MhZ / 192Mb RAM ja toinen 1600MHZ / 512Mb RAM, joista itse asiassa tuo vaatimattomampi kone toimi desktoppiin saakkaa. Tehokkaampi ei sitäkään.

Petteri

porepe

Mikäköhän asennus paketti sulla on???
Mä latasin viimevuonna silloisen uusimman BDI version ja päivitin sittemmin uusimman version ja kaikki toimii ihan hyvin... Koneena 2.4AmdXP/ 512mb.
Petri Junnila
Mynämäki

petteriu

Paketin tarkka versio ei ole nyt saatavilla, mutta se on max. 1kk sitten linuxcnc.org:sta latailtu .iso LiveCD paketti sisältäen Ubuntun ja EMC2. Latailen sitä nyt paraikaa uudelleen, josko CD:ssä tai latauksessa olisi ollut jotain vikaa.

Petteri

porepe

Se BDI-Live on helpoin ja mielestäni varmin asennuspaketti ja asennus onnistuu keneltä tahansa, vaikka ei linuxista tietäisi hölkäsen pöläystäkään... Sitten vaan hakee sen 10mb päivityksen ja ajaa sen päälle admin oikeuksin...
Petri Junnila
Mynämäki

ram

Omaan koneeseeni ei meinannut uusin versio asentua millään. Asennus pääsi aina millioin mihinkin saakka. Kokeilin lopulta toisella CD-asemalla, joka jälkeen homma onnistui. Sitten muistin, että ihan sama juttu oli ollut vanhemmankin version kanssa DEJAVU.

Tuo puoli gigaa muistia pitäisi kyllä riittää. 192 megaa kuullostaa turhan vaatimattomalta.... mene ja tiedä.

Kun osat toimii, niin asennus on todella vaivaton. XP on paljon vaikeampi.

petteriu

BDI -paketti näytti hyvältä ja asennus lähtikin helposti käyntiin ja meni ilmeisesti (lähes?) loppuun. Mutta kun konetta piti käynnistää ensimmäisen kerran ei tapahtunutkaan oikeastaan mitään. Tämä siis tuolla vanhemmalla koneella.

Petteri

awallin

Lainaus käyttäjältä: petteriu - 08.05.08 - klo:09:21
BDI -paketti näytti hyvältä ja asennus lähtikin helposti käyntiin ja meni ilmeisesti (lähes?) loppuun. Mutta kun konetta piti käynnistää ensimmäisen kerran ei tapahtunutkaan oikeastaan mitään. Tämä siis tuolla vanhemmalla koneella.

Petteri

HUOM: BDI-paketit kasaa melko vähän yhteydessä itse EMC2-kehittäjiin olvea kaveri. Ne voivat olla vanhoja tms enkä itse käyttäisi niitä.

EMC2:lle löytyy erittäin helppo asennus skripti netistä:
http://www.linuxcnc.org/dapper/emc2-install.sh
tai uusimmalle ubuntulle
http://www.linuxcnc.org/hardy/emc2-install.sh

itse olen asentanut aina niin että Ubuntu CD:ltä asennan standardi käyttöjärjestelmän, 8.04:aa suositellaan nyt, ja sen jälkeen ajetaan tämä skripti. Silloin pitää olla nettiyhteys jotta skripti saa haettua tarvittavat paketit.
Toimii todella hyvin ja helposti.

AW

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk