Myös korttimaksu toimii

SCM Record 2 mach3 päivitys

Aloittaja Cnc-aloittelija, 28.06.16 - klo:16:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cnc-aloittelija

Hei!

Olen täysin uusi cnc alalla, mutta hankkimassa käytetyn SCM record 2 jyrsimen. Itse laite on hyvässä kunnossa, mutta toimii kivikautisella num750 systeemillä. Onko täällä kenelläkään kokemusta kyseisestä koneesta? Samoin onko kokemusta tämän tyyppisen koneen modernisoinnista? Käsittääkseni ohjaussysteemin uusiminen Mach3 ohjaukselle ei pitäisi olla ylivoimaista. Mitä kaikkea on syytä ottaa huomioon?


Kai

Onko se ohjaus ehjä,siis toimiva,ja jos on niin miksi menisit vaihtamaan mach3 ohjaukseen.

Cnc-aloittelija

Lähinnä sen takia, että Mach3 on tuttu systeemi. Olen käsittänyt, että tuo num750 on hankala käytännössä, sekä nyt tähän hätään ei ole aikaa opetella kokonaan uutta systeemiä.

Kai

#3
Jos sinulla on toimiva num ohjaus,ja vaikka olisi hankala käyttää,niin se mach 3 on amatööri softa verrattuna siihen alkuperäiseen.
mulla on sellanen mach 3 ohjaus 5-akselikoneessa,ja olen ollu kusessa sen kanssa,vaikka se toimiikin tällä hetkellä.
Soita Thelen Johannes,niin saat ammattimiehen näkövinkkelin.

Mä teen sellasella scm record 100 koneella itte töitä.

Cnc-aloittelija

Kiitoksia neuvoista! Täytynee ottaa lusikka käteen, ja opiskella num750 käyttöä.
Väliaikaisesti olisi erittäin hyvä, jos saisin kytkettyä masiinan mach33 ohjaukseen. Saan vasta huomenna tietää tarkalleen koneen ac servojen drivereiden mallin, mutta onko asia periaatteessa seuraavanlainen: kunhan driverit vastaanottavat pulssi+suunta tiedon, homma on hoidossa? Tarvitsen alussa vain 3 akselia, ei tarvetta jyrsimen rpm-säädölle tai terien vaihdolle.


Cnc-aloittelija

Alkuperäinen idea on ollut hankkia cncrouterparts.com firmalta 3 akselinen cnc-sarja. Tämä scm tulisi itseasiassa halvemmaksi, ja ainakin mekaaninen puoli olisi sata kertaa parempi....

Kai

Voin olla liian ahdasmielinen kun sanon että olkoon toimiva ohjaus num, okuma, fanuk,tai mikä vaan protason ohjaus,niin ottaa tilalle mach3,on sama kuin sulla olisi Ferrari Enzo,ja menisit vaihtaa sinne ladan 1200 neloskoneen,ja sitten koittasit nauttia autoilusta.

ttontsa

#7
Lainaus käyttäjältä: Kai - 30.06.16 - klo:01:40
Voin olla liian ahdasmielinen kun sanon että olkoon toimiva ohjaus num, okuma, fanuk,tai mikä vaan protason ohjaus,niin ottaa tilalle mach3,on sama kuin sulla olisi Ferrari Enzo,ja menisit vaihtaa sinne ladan 1200 neloskoneen,ja sitten koittasit nauttia autoilusta.

95% varmuudella Ladan pannu lähtee vaan suomen pakkasissa varmemmin käyntiin kuin em, voi olla että saa jatkaa ajokautta ferrarilla talvellakin, kaikissa on puolensa :P


Kääntäisin siis vertauksen toisinpäin. Laba on hidas ja varmatoiminen kun perusasiat on kunnossa. Italian räpsylle luvataan liikoja, hetken on hauskaa, mennään lujaa ja sittten ollaan pajalla mitä ihmeellisemmän vian kanssa.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Ville Vaho

Vois olla viisasta kokeilla mihin num pystyy. Uudemman nummin kanssa pitäis tänään askarrella, ohjelmointi ei paljon muista eroa. Ehkä jopa fiksumpi kuin perus fanuc.

Jos tippusyöttö toimii, ei sillä ohjauksella niin ole väliä. Usein vanhassa vara parempi.
-vilderi

Cnc-aloittelija

Kiitoksia taas vastauksista.  Osaatteko suositella kirjallisuutta Num750 opiskeluun?
Löytyyköhän netistä kursseja aiheesta tms?
Kaikki tieto jälkeen tervetullutta.

Kai

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 30.06.16 - klo:07:57
95% varmuudella Ladan pannu lähtee vaan suomen pakkasissa varmemmin käyntiin kuin em, voi olla että saa jatkaa ajokautta ferrarilla talvellakin, kaikissa on puolensa :P


Kääntäisin siis vertauksen toisinpäin. Laba on hidas ja varmatoiminen kun perusasiat on kunnossa. Italian räpsylle luvataan liikoja, hetken on hauskaa, mennään lujaa ja sittten ollaan pajalla mitä ihmeellisemmän vian kanssa.

Et todellakaan ymmärtäny mun vertausta,Ferrariin koska on paskan halveksimista  ja aliarviota , jos sitä vertaa Lada merkkiseen autoon.
Jos joku menee vaihtaa toimivan fanukin tai num ohjauksen mach3 ohjaukseen,niin se on todella paha mielenterveys ongelma.

Ja jos on kaksi vaihtoehtoa autoksi,eli Lada ja Ferrari,niin toinen ei ole edes auto,jokainen saa itse päätellä kumpi on,ja kumpi ei.
Sama pätee ohjauksiin,toinen on ja toinen ei.

ttontsa

No edelleenkään ferrarilla ei tee suomen talvessa helvettiäkään, tai no täyttäähän se mukavasti tallia ettei pääse tekemään hommia mutta se siitä..


Linuxcnc:n päivän ominaisuus on se että joka kymmenes kerta kun ejectoi muistitikun niin räppää mustan ruudullisen tekstiyrjöä. Vaihtoehtona on päävirtakytkin. Kone kylmäks, uudelleen käynnistys, referenssien ajo ja tarkistus mekaanisella reunan etsijällä n.8min. . Syytä käytökseen ei voi kun arvailla. 90-luvun teollisuusohjaimessa ei liene tälläsiä oikkuja, tuskin on kyllä softien siirtoon sitä usb porttia saati joutuben kissavideoiden katseluun töiden lomassa sitä nettiyhteyttäkään.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Isto

Yleensä vain virtakytkin toimii- tyyppisissä ongelmissa on jokin rautavika. Ota seuraavaksi vaikka kännykällä kuva ruudusta niin on ehkä mahdollista selvittää. Jos shift+pgup toimii niin rullaile ylöspäin ja joka ruudusta kuva niin pitkälle kuin pääsee...
Bootin jälkeen suurin osa lokiteksteistä pitäisi löytyä myös /var/log/messages tiedostosta, jakeluversiosta riippuen pitää katsoa muitakin lokeja.

Mahdollisuuksia on muutama mutta tekstiyrjöanalyysistä pitää aloittaa

Jos koneessa on nettiyhteys niin samba käyttöön ja saat kopioitua työt suoraan levyjaon kautta ilman tikkuja...

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk