Myös korttimaksu toimii

mikä ohjelma ja miten??

Aloittaja turbo, 03.03.09 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

turbo

Moro!
Olen noviisi näissä hommissa ja haluaisinkin kysyä kokeneemmilta, mikä ohjelma on cnc koneelle paras vaihtoehto silloin kun haluaa siirtää kuvia koneelle joka sitten työstää niitä 3d mallina?
Löytyykö suomenkielisiä ja mikä on se paras kuva ohjelma?
Onko Mach3:ssa ominaisuus joka ymmärtää kuvat ja miten toimitaan?
Entä itse piirretylle jyrsintämallille?
Kysymykset voivat tuntua typeriltä, mutta jostain on aloitettava.

KIITOS vastauksista jo etukäteen

FAARI 58

Mulla on sama ropleema.Ei taida löytyä suomenkielisenä 3D ohjelmaa, olen kysellyt(enklanti ei taivu mulla).Sanovat nua ohjelmien myyjät nottei kannata, kun on niin piänet markkinat suames.Taitaa olla vaan laiskuutta,nehän käpälöi niitä päivittäin,ja nykyajan pc koneilla pystyis varmaan tekeen, tai sitten niiten pitäis saara 500 euroa tunti kun joutuis ajattelemaan muutakin kun slalomia tai gloffia. FinCamilla on suomenkielinen mut se on 2D jutska. Moon koittanu esim. kirjastosta kattua cnc alkeita käsitteleviä opuksia ei oo tärpänny,olis kiva jos joku osais sanua kirjanja kirjoittajan jolla pääsis alkuhun.Täs tää narina pätkä taas on. Muuten: kones rupiaa oleen1/3 valmis,kaks orava kurkisti paja klasita sisälle ja kattovat mun konesta toinen kuali nauruun ja toiselta leuat sijoiltaan,että sellaasta. T:FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

ilkkahy

Surfcamin saa tietääkseni suomenkielisenä, mutta ohjelma on kyllä maksullinen (kellään tietoa hinnoista?). Cambam on ainakin ilmainen, mutta on kyllä suht alkeellinen ja englannin kielellä: http://www.brusselsprout.org/CAMBAM/

Stoppari

MasterCam X3:ssa näyttää olevan ART-puoli, suomennokset löytyy Zenexin sivuilta Masterinn.Itse ohjeman saa jostain...

JuKa

#4
LainaaMuuten: kones rupiaa oleen1/3 valmis,kaks orava kurkisti paja klasita sisälle ja kattovat mun konesta toinen kuali nauruun ja toiselta leuat sijoiltaan,että sellaasta. T:FAARI 58

:D :D :D

Jos ei kieli taivu lontooksi, niin kannattaa katsoa sellasia ohjemia jossa löytyy hyvät Video Tutorialit. Niistä itsekin opein käyttmään esim. Vcarvea, Mach3, lazycamia, Solid Worksia...

Jussi

SamiM

Terve
Hei Faari 58 käy hakee Pikkarainen Eeron nc tekniikan perusteet tuli mukana cd. Auttaa ainakin vähän!

FAARI 58

Faari kiittääpi tiedosta ja hakeepi sekä kirjan,että 50 luvun koulupulpetin puimalarosta ja aloitaa päntäämisen.
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

Cnchemppa

Lainaus käyttäjältä: ilkkahy - 03.03.09 - klo:22:12
Surfcamin saa tietääkseni suomenkielisenä, mutta ohjelma on kyllä maksullinen (kellään tietoa hinnoista?). Cambam on ainakin ilmainen, mutta on kyllä suht alkeellinen ja englannin kielellä: http://www.brusselsprout.org/CAMBAM/

Mulla on tarjoukset suomenkielisistä Mastercamistä, Surfcamistä sekä Delcamin PowerMillistä Masteri on 6200€+alv ja kaksi muuta 6000€+alv (surfcam SE versio eli sisältää myös sorvausmodulin mutta ei suurnopeustyöstöön).
Joudun kyllä tähän väliin sanomaan että pääkalloversioita käytän niin kauan kuin voin (löytyy 5-akseliset highspeed versiot sekä postauksia).. Hitto tätä Suomen ryöstöhinnoittelua, jenkeistä mastercam 5-aks. $3100 ja powermill $4500   >:( >:(    jos joku tarttee niin privaa tulemaan   


tomi667

Surfcamia en nyt välttämättä suosittelisi ainakaan mihinkään kuvajyrsintään. On
vähän sellainen jenkkien äpöstys, että lisäävät uusia ominaisuuksia vaikka entisissäkin
olisi paljon parannettavaa. Esim tuo uusi truemill työkierto on aika turha kapistus. Tekee
ohjelmasta helvetin pitkän verrattuna normaalin pocket jyrsintään. Vaikea alkaa sitten sitä
koodia cnc-koneella editoimaan.

Stoppari

Mulla olis myynnissä Surfcamin lisenssi, ja ProCadCamin lisenssi.Molempiin löytyy vielä verkkolisenssi, muistaakseni 5 tietokoneelle.

Jonne


Eiks SurfCam ole Suomalainen viritys? Jotenkin on sellainen muistikuva...
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

tomi667


Stoppari

Surfcam ei ole, mutta WinCam on :)

an-cadsolutions

Vectric softwaren Aspire on loistava ja erittäin helppokäyttöinen tälläiseen hommaan. Suosittelen!
AN-Cadsolutions
CAD/CAM/CNC/3D-skannaus/3D-tulostus tekniikan palvelut
http://www.an-cadsolutions.fi
Tampere

pelti

cut2d vaikuttaa helpolta ja tarpeisiini soveltuvalta. Mikä muu ohjelma toteuttaisi samoja asioita? gsimple ole yrittänyt ymmärtää, mutta en sen logiikkaan ole oikein päässyt sisään :( enkä sillä mitään viisasta ole saanut aikaan.

Piirto-ohjelmia, on joten tuon työstöradan tekemiseen tarvitsisin softaa.

Mitä ohjelmia ehdotaisitte?

Jukka Peltonen

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk