Myös korttimaksu toimii

2 mm alumiinin koneistus: menee terät ja hermot

Aloittaja ftec, 29.03.11 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ftec

Wikistä löytyi selkeä tietopaketti eri alumiineista ja niiden toimitustiloista:

http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy

olli henttonen

Lainaus käyttäjältä: ftec - 25.08.12 - klo:11:46
Jos täällä porukalla on tarvetta, niin yhteisostot esim. Thyssengroupista saattaisivat olla yksi toimiva idea, tai jokin muu kimppajärjestely.
Puuhapaja on ainakin kiinnostunut yhteishankintaan, sillä edessä on tuon jyrsimen modaus CNC käyttöön ja siihen tarvitsen tuollaisia  12x75mm alumiinia, muutenkin sitä voisi olla hyllyssä muutama metri.
Muitakin kokoja olisimme valmis hankkimaan ns varastoon.
dyykkari

TeacDance

_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

olli henttonen

#48
Itse olen jonkinverran Gronokselta alumiinia tilannut ja ei ole ollut ongelmia työstön kannalta, tosin eipä ole kokemusta mistään huippulaadustakaan, että voisi rinnakkain vertailla. Terinä olen sorvauksessa käyttänyt alulle tarkoitettuja paloja sekä teräväksi timanttikivellä hiottujaa HSS teriä ja jälki on ollut ihan siistiä.
Edit:
Itsellä ei ole kokemusta noista 2mm levymateriaaleista, hankkimani tavara on ollut pyörötankoa tai väh 10mm lattaa.
dyykkari

ftec

#49
Lainaus käyttäjältä: TeacDance - 25.08.12 - klo:16:28
Eli nuot chronoksen alumiinit on huonoimpia työstää ymmärsinkö oikein  :P

http://www.chronos.ltd.uk/acatalog/Engineering_Menu_Aluminium_Sheet_300_x_300mm_Grade_1050A_355.html

Tuo nimenomainen laatu on 99.5% alumiinia eli erittäin pehmeätä. Väittäisin siis, että aika puuroa koneistaa. Kävisikö jokin noista, näistä olen itse käyttänyt 2mm ja 4mm vahvuuksia, putiikki on Espoossa. Paksumpien hinnat näköjään pudonneet selvästi sitten viimekerran:

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=34_74_83_307_315

TeacDance

Pitääpä kokeilla noita K&S alumiini levyjä tilata kun loman jälkeen töihin menen ite olen nimittän Kärkkäisellä rc puolella duunissa  ;)
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Beton

Mahtaisiko kenelläkään olla tietoa muuntamon ja ison sähkökeskuksen
välisten alumiinikiskojen ominaisuuksista.
Eli hallussani on muutamia metrejä purettuja alumiinikiskoja ja nyt
haluaisin tietää niiden soveltuvuudesta rakenteluun ja työstämiseen
erilaisilla koneilla.
Kooltaan ne ovat 120 x 10 , 80 x 10  ja 35 x 10 mm.
En itse pysty vielä kokeilemaan noita ominaisuuksia sillä
oma jyrsinprojekti on vasta siinä vaiheessa että ohjaussysteemi
on valmiina mutta tämänhetkiset kiireet estävät mekaniikan
rakentelun vielä ainakin vuodenvaihteen ylitse. :-\

Juha Hietamäki

Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin kiskot ovat puhtaimpia alu laatuja mitä Suomesta löytyy. (Jotkut Nokian kaapelit oli aikanaan 99.8% alumiinia. Nice to know.)

Eli hankalaa koneistaa. Tarttuu terään kiinni helposti. Ainakin oman kokemuksen mukaan.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk