Myös korttimaksu toimii

5-akselikone

Aloittaja Kai, 17.02.13 - klo:15:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

Mulla on noita ruuvinpuoleisia lappuja enemmänki,laitan kaksi ruuveilla kasaan ja hitsaan latat sivuille,niin ne ruuvit voi poistaa kokonaan.
Kai

Kai

#16
Tossa on kuva uudesta päätykappaleesta,ja taas tuli todettua typeryyden huippu kun ihmettelin miksi se edellinen malli ruuvia pyörittäessä heiluu sivuille, niin johan oli ton couplerin reikä porattu vinoon.
Ei se voi pyöriä suoraan,jos linja ei ole suora
Itse sen porasin, kyl tää on niin syvältä,tää turaaminen.
Tilasin sitten oikean kokoiset couplerit,joten ei tarvii porailla.
Kai

Kai

#17
Moi vaan,tossa vähän uusia kuvia.
Siinä on Sherline pyöritysyksikkö ja alumiinipöytä ja se ZXR 60 mini-pyöritysyksikkö,eli akselit 4 ja 5.
Toisessa kuvassa on 200wservo kiinni ruuvin päässä.
Sain vihdoin tehtyä toimivan kiinnityksen 100w servoille.
Samalla huomasin että pitää ostaa 2kpl 45x90x500 aluprofiilia, ja kiinniittä ne noiden toisten eteen.
Täytyy päästä keskemmälle tota XY levyä.
Jos olisin tienny mikä määrä on työtä ,en varmaan olisi alottanu ollenkaan,mutta onneksi en tienny, ja nyt on niin paljon rahaa kiinni noissa raudoissa ettei voi enää luovuttaa,enkä kyllä haluakaan.
PS miten näitä kuvia ladatessa saa ne tonne vasempaan reunaan,nyt ne on tuolla oikealla?
Kai

Kai

Tein uuden virityksen,madalsin tota alumiiniprofiilia.
Katoin ton korkeuden yhdeltä saitilta.  http://screencast.com/t/Ptk5oUI0xK9

Kai

Laitoin ton kuvan,vaikka ei tää projekti näytä etenevän ollenkaan,kun samoja palikoita saa vääntää moneen kertaan.
5akselikoneen teko on tosi hidasta kun osien teko on sellaista että tekee sutta, ja sitten saa tehdä saman osan useaan kertaan.
Noi kuularuuvin päässä olevat palat on tehty moneen kertaan nyt ne tuntuu olevan suoria, eli servo ja ruuvi on linjassa.
Sitten sen levyn ja mutterin yhdistyspaloja on kanssa hierottu päänsärkyyn asti.
Positiivista on se että pääsen harjoittelemaan G-koodin tekoa editoriin, ja ajamaan noita osia.
Kai

Kai

#20
Tää rupee olemaan jo naurettavaa pelleilyä,kun ei meinaa tulla valmista.

Osia olen tehny taas pari,joten ruuvien ja servojen kiinnitykset on kaikki tehty,nyt ne on sen verran suoria että ruuvit pyörii ja tasot liikkuu kevyesti, mutta toi kuva näyttää uuden ongelman.

Mulle tuli postista noi 90x45x500 palkit noiden pystypalkkien eteen ,jotta saan karan tonne pöydän päälle tarpeeksi pitkälle.

Täytyy mennä ne poraamaan,että saa ne kiinnitettyä.

Se kuularuuvi+200w-servo joka on siinä edessä näyttää miten tää projekti muuttu koko ajan,kun siinä oleva coupleri tuli postissa niin sehän oli pitempi kun edellinen, joten sen liitospalan joutu taas tekee uusiksi.
PS. Miten saan noi kuvat enemmän tonne vasempaan reunaan,ne on koko ajan enemmän oikeassa reunassa.
Mitä olen tehny väärin kun sivun leveys on tosi iso, siis kun vertaan jonkun toisen kirjoitukseen, on alaraunan vieritys palkki minulla sellanen,että sivu on tosi levee.
Eikö se oletuksena pitäisi olla saman kokoinen aina ja kaikilla sama.
Tossa on linkki siitä mitä tapahtuu http://screencast.com/t/kMmdyhUH
Kai

JuKa

#21
Moro Kai,

Nuo kuvat menee mihin sattuu kun lataat ne koneeltasi ja katselet niitä sen jälkeen. Ainakin minulla näyttää olevan nyt vasemmassa reunassa ihan oikein. Varmaan selain ja tämä sivun pohja vaikuttaa tuohon kuvien näyttöön. Joten et tee mitään väärin... Ne alkaa jossain vaiheessa näkymään oikein, ainakin minulla lataamani kuvat on alkanut näkymään oikeassa paikassa.
Älä nyt hätäile tuon koneen kanssa, tee rauhassa ja suunnittele kunnolla. Haluan todella nähdä videoita ja kuvia kun tuo tulee valmiiksi ! Tsemppiä rakentamiseen !

Jussi



Konemies

Lainaus käyttäjältä: Kai - 01.06.13 - klo:22:10
......

PS. Miten saan noi kuvat enemmän tonne vasempaan reunaan,ne on koko ajan enemmän oikeassa reunassa.
Mitä olen tehny väärin kun sivun leveys on tosi iso, siis kun vertaan jonkun toisen kirjoitukseen, on alaraunan vieritys palkki minulla sellanen,että sivu on tosi levee.
Eikö se oletuksena pitäisi olla saman kokoinen aina ja kaikilla sama.
Tossa on linkki siitä mitä tapahtuu http://screencast.com/t/kMmdyhUH
Kai
Oikein varmasti toimit, mutta käytätkö selaimena Chromea? Olen huomannut saman nimenomaan Chromella ja olen yrittänyt löytää kuvaongelmaan ratkaisua, mutta toistaiseksi en ole löytänyt. Muilla selaimilla kuvat testieni mukaan näkyvät oikein.
Terv. Konemies
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Kai

Olen heittäny aikataulun pois jo aikaa sitten,olin aluksi niin naivi että oletin kolmen kuukauden jälkeen tekeväni jyrsintää, mutta enää ei ole kiire,tai ei kiire ole koskaan ollukaan, vain harhaluulo työn määrästä.

Kävin poraamassa keskuksella reiät ja pienen taskun siihen päälle, että saa ruuvit tarpeeksi syvälle,huomenna haen pultit jotta saan ne kiinni.
Mulla on pieni ongelma,kun noi mutterit on yhdistetty suorakulmaisella rautapalalla jonka olen jyrsiny.eli ne pitäisi olla suorakulmia,mutta kun kiristän sen siihen mutterin reunaan ja sitten pöytään, niin sen ruuvin pyöriminen huononee jonkun verran.

Aivan kuin se mutteri kääntyisi vinoon sen kiristyksen myötä.
Olen tehny useamman uusiksi, jolloin tilanne on parantunu,tuli mieleen kysyä miten olette tän pulman hoitanu ,vai onko se harmi vaan mulla.
Kai

Kai

Lainaus käyttäjältä: Konemies - 02.06.13 - klo:17:58
Oikein varmasti toimit, mutta käytätkö selaimena Chromea? Olen huomannut saman nimenomaan Chromella ja olen yrittänyt löytää kuvaongelmaan ratkaisua, mutta toistaiseksi en ole löytänyt. Muilla selaimilla kuvat testieni mukaan näkyvät oikein.
Terv. Konemies

Chromea olen käyttäny.

Kai

Taas tuli pientä osaa tehtyä,toi kuva kertoo mikä noiden palkkien idea on.
En halua tehdä karan kiinnikkeitä niin pitkiä että ulottuisi ton levyn päälle,siksi tämmönen ratkaisu.
Tein  keskukselle ohjelman jossa porasin noille palkeille 8.5 mm reiät,ja siihen perään pienen taskun sille pultin kannalle,, jotta johteet, tai niiden mutterit mahtuu sinne uraan,mutta nehän tuli puoli milliä liika matalat.
Taas saa hinkata johteiden muttereista millin pois että mahtuu.
Kai

Kai

#26
Moi, laitan kuvia  tän  hetken tilanteesta.
Nyt on kaikki akselit kasattu johteet on kiinni,
kuularuuvit on liitetty servoihin,mutterit on liitetty levyihin.
Kai

mpr

Hienolta alkaa näyttämään  :)

Katselin noita kuularuuvien laakereiden kiinnityksiä, onko ne kiinni pelkästään ohuessa levyssä vai onko levyn alla jotain jäykisteitä. Ei välttämättä ole mikään ongelma mutta tuli vaan mieleen.

Kai

Se levy on 5 mm paksu ja pultti on 6mm,onko ne liian heikkoja.
Ottakaa huomioon että mä en jyrsi muuta kuin vahaa, työstövoimat ei ole suuria.
Se vaha on sama kuin ajaisi tyhjää ilmaa, ainoa mitä on saanu rikki on terät,
joiden leikkuupää on 0,1mm,niiden hajoaminen ei vaadi kuin vähän liikaa syöttöä.
Kai

mpr

#29
Arvelinkin ettei ole ongelma.
Kun tuota kuvaa katsoo niin tuo pelli näytti ohuemmalta kuin 5mm, katsoin sen 1-2mm paksuksi.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk