Myös korttimaksu toimii

Kieliasu

Aloittaja petko, 20.07.12 - klo:20:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petko

Tänne on näköjään tullut tavaksi kirjoitella mitä mystisimmillä murteilla.
Olisiko mahdollista, että kaikki kertoisivat asiansa selvällä suomenkielellä; tämä ehkä auttaisi keskittymään itse asiaan eikä toisarvoiseen sanojen vääntelyyn.

miikkessio

Mitenkään en vastusta,
mutta mielestäni eri murteiteiden lukeminen on hauskaa. Ja se luo myös persoonia ja persoonallisuutta foorumille. Tosin isot alkukirjaimet ja pisteet ovat luettavuuden kannalta mukavia olla lauseissa mukana.

senaattori

Tarkoitatko Petko ehkä kirjakieltä, tietääkseni selvää suomenkieltä ei tule kuin alle kahden promillen humalassa, uskoakseni eri murteetkin ovat ns. selvää suomenkieltä.........pisteet ja pilkut varmaankin auttavat itse asian jäsentelyssä. Koitetaan nyt vaan pärjätä vaikka tässä eroavaisuuksia kirjallisen annin kohdalla onkin. Hyvää mieltä vaan kaikille ja **tutuskäyrä vaakatasoon.
Reijo Martinpoika Tuomala

Alpha12

ei oo ainakaan vaikutta meikäläisen aamup'skan väriin vaikka välillä joku murtehella puhuuki.

ottakaa ihmiset lunkisti, ei maailma kaaru huomisaamuna vaikka joku laittaas ärrän väärähän paikkahan.

a12

ftec

Lainaus käyttäjältä: petko - 20.07.12 - klo:20:23
Tänne on näköjään tullut tavaksi kirjoitella mitä mystisimmillä murteilla.
Olisiko mahdollista, että kaikki kertoisivat asiansa selvällä suomenkielellä; tämä ehkä auttaisi keskittymään itse asiaan eikä toisarvoiseen sanojen vääntelyyn.

Hehe, no ehkä niiden tarkoitus on filtteröidä lukijakuntaa, itselläni ainakin jää usein lukematta sellaiset ensimmäistä riviä tai lausetta pidemmälle.  ;)

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk