Myös korttimaksu toimii

Jousiteräs protokappaleeseen

Aloittaja Aksuhoo, 19.04.16 - klo:18:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksuhoo

Tervehdys!

Mitä jousiteräslaatua suosittelette protokappaleeseen. Tarve olisi muovata C muotoinen jousi jousiteräksestä. FEM mukaan myötörajan tulisi olla 500 N/mm paremmalla puolella. Ajatuksena on ollut käyttää 1.4310 jousiterästä. Voiko kotikonstein muovata jousiterästä haluttuun muotoon, jossa se pysyisi?

Ville Vaho

Satakunnan Kiinnitystarvike, +358 2 6334404

Tuolta on tullut kyseltyä ja otettua jousia, valmistavat mittatilauksesta, myyvät varmasti myös värkkiä.

Jotain jousia on tullut lämmöllä väänneltyä "kotikonstein", usein onnistunut. Vähän punaiseksi niin että saa väännettyä, joskus myös antanut lämpöä vääntämisen jälkeen. Pikainen jäähdytys tai liiallinen lämmitys on pahasta...

En tosiaan tiedä miten homma pitäisi tehdä, mutta näin minä olen tehnyt. Joku voi kylmänä vääntää katkenneen jousen pään uusiksi, mutta mulla loppuu pihdeistä pito..

Jousen suunnittelusta en paljon tiedä, mutta ilmeisesti pitää olla riittävästi kiehkuraa että ei mennä rajojen yli. http://www.jouset.com/media/58705/vrid_02.gif

Käytössä katkeavat jouset on usein niitä turhan vähillä kierroksilla olevia.

Eli C muotoinen jousi ei kuulosta korvaan hyvältä... Varsinkin jos suunnittelussa myötöraja on kovilla?
-vilderi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk