Myös korttimaksu toimii

3D-tulostin rakennussarjana

Aloittaja senaattori, 05.04.14 - klo:22:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

senaattori

VINKKI......
ELFA DISTRELEC myy 3D-Tulostinta (K8200) rakennussarjaa hintaan 499 alv 0%. Nopea ja tarkka, tulostusskoko 20x20x20 cm.
Yhteensopivuus: Win, Mac ja Linux
Reijo Martinpoika Tuomala

hokkaju

Itse hommasin noin kuukausi sitten Makerfarm 8" merkkisen rakennussarjan.
http://www.makerfarm.com/index.php/prusa-8-i3v-kit-v-slot-extrusion.html/
Miellyin hintaan, alumiinijohteisiin, tukevaan vaneriseen portaalirakenteeseen sekä itsenäiseen SD kortti ohjaimeen. 
Nyt sitä on viritetty suuntaan ja toiseen, sekä opeteltu moninaisia asioita.
Etenkin hintaansa katsoen olen tyytyväinen, etenkin laitteen elektroniikka on pelannut erinomaisen luottavasti.  ( Ramps 1.4)

Tähän mennessä olen tulostanut ABS.ää ja FPE.tä, Nylon ja POM odottaa hieman lisälaitteita. Syy koko innostukseen on nuo materiaalit. Olen ollut pitkään tekemisissä pikamallinnuksen kanssa ja aina niihin materiaaleihin saa pettyä jollain tavalla. Mutta nyt toiveet elää.

laitetut modaukset.
-0.01 mm/step vetorullat.
-diakonaali säädöt, ja muut vastaavat liikkeiden rihlaukset
-jäähdytyspuhallin suuttimen kärjelle. (siltaus onnistuu paremmin ja lyhyt kerrosaika)
-Arduinon konffauksen ensi askeleet otettu  8)

Tähän päteen sama kun kaikkeen muuhunkin muoviin liittyvään. Hyvä lopputulos on materiaalin houkuttelemista haluttuun muotoon. Sulan muovin tuottaminen ja jähmettäminen halutulla tavalla on aikasta paljon haastavampi juttu kuin kuullostaa. Laitteisto itsessään on simppeliä ja perusnäppärä kaveri kyllä sen kanssa pärjää.

olli henttonen

PuuhaPajalta löytyy tuollaisen ULTIMAKER printterin runko osien vektoritiedostot, routterilla irroittelemme tuollaisesta 6mm eloksoidulla alumiinista päälystetyistä muovilevystä noita runkokappaleita eräälle omatoimirakentajalle.



https://www.ultimaker.com/pages/our-printers/ultimaker-2
dyykkari

hokkaju

Jeps.. Tuo UM on hieno peli ja kallis...  Jos jollain on Bowden syötöstä kokemuksia niin olisi kiva kuulla. Itse olen vähän arka koska nuo paremmat materiaalit on muutenkin hankalampia.

Yksi havainto mistä ei juurikaan puhuta missään on lämpölaajeneminen, murotaikina materiaalit esim PLA työstetään kylmälle levylle.
Mutta ABS 90-100C, POM PA etc..120-130C. + extruuderin lämpötila huitelee jossain lähellä 230-260C

Omassa rihneessä huomaa sen että kun aloittaa toisen osan työstämistä niin Z0, eli suuttimen ja pöydän väli on siirtynyt noin 0.05mm kun pöytä ja kappale on ehtinyt lämmittää laitteen runkoa. Joten vaneria ei myöskään kannata ylenkatsoa materiaalina. Tuo viisikin satkua on merkitsevä että ensimmäisen kerroksen korkeus ja adheesio pöytään tulee kuntoon mutta säätämällähän se korjaantuu.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk